AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #461 Del Skrevet 29. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Lurer litt på hva motivasjonen bak er. Hvorfor ikke heller bruke ressurser og tiden på å få til et bedre rettssystem når det kommer til pedofile overgripere? Går an å gjøre flere ting samtidig, men: Som vanlig sivilist så har du lite innflytelse på loven. Det er en ekstremt lang og streng prosess. Som vanlig sivilist så kan du absolutt få stoppet tullegrupper o.l. som bryter reglene til private aktører. Ser du f.eks at MGO bryter retningslinjene til Vipps, Paypal, osv. så er det helt greit å rapportere dem. Tar deg 2 min. å trykke på en knapp for rapportering, samt skrive et par setninger om hvorfor du tror de bryter retningslinjene deres. Ikke verre enn som så. Ser jeg noen som driver på med uthenging av folk på nett, og samtidig tigger om penger slik at de kan fortsette med dette - OG dette er i mot retningslinjene til kanalene de opererer på, ja da kan du banne deg på at jeg tar meg tiden til å rapportere disse folka. Kan ikke være selektive med hvem som får bryte reglene, det blir bare hyklersk. Anonymkode: 24f00...e64 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #462 Del Skrevet 29. juli 2020 3 minutter siden, Uatskillelig skrev: Det var godt å høre. Alle barn er uskyldige. Jeg har båret fryktelig mye skyld og skam for alt egentlig. Jeg har fått en helt herlig psykomotorisk fysioterapeut nå, og hun synes det er så trist at jeg, i tillegg til alt jeg har opplevd, klandrer meg selv. Jeg klandrer meg selv og de som har skyld i det. Jeg klandrer meg selv for at jeg ikke fortalte om seksuelt misbruk om det skjedde - da hadde det blitt avdekket, men jeg forstår jo at et barn under skolealder ikke har den muligheten. Jeg kan i verste fall ha vært baby (0-2 år) da det skjedde, og da er det også umulig å fortelle om det eller huske det. Skadene er hjerteskjærende. Jeg blir også trist når jeg ser og leser at folk ikke forstår. Mange mangler rett og slett kunnskap. Hjertet mitt blør for alle de rammede barna. Har ikke ord for hvor utrolig synd jeg synes på dem. Jeg føler på en måte at jeg har noe uoppgjort - at jeg må forhindre at andre går gjennom det samme siden jeg ikke kunne forhindre traumene som skjedde meg. Traumatiserte prøver ofte å gjenvinne kontrollen man tapte, og forhindre det man den gang ikke kunne forhindre. Man vil gjerne beskytte alle andre, og man blir igjen maktesløs - for man kan aldri redde hele verden. Så leit å høre 💕💕😔 Jeg håper du klarer å gi slipp på skyldfølelsen, det må være helt grusomt 💔 og du fortjener så mye bedre. Sender deg masse klemmer. Jeg også føler at jeg har noe uoppgjort og at jeg har et ansvar for at det ikke skjer igjen. Jeg har gjort mye, men føler ingenting hjelper. Folk skulle bare visst hvor tung og vanskelig den jobben er, og ikke minst hvor lite politiet faktisk gjør. For veldig mange som forgriper seg på barn er det rett frem, hver så god. Det er leit at folk ikke har denne kunnskapen og engasjementet for å endre dette. Samt kunnskapen om hvor skadelig faktisk overgrep er. Anonymkode: d6dff...71b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #463 Del Skrevet 29. juli 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke verre enn at noen føler at "mannegrupper" og "kvinnegrupper" er noe dritt, som ikke burde eksistere. Anonymkode: 24fb6...69b Men pedofile overgripere er ok? Eller har dere som prøver å stoppe mannegruppa også engasjert dere når det kommer til overgrep på barn også? Anonymkode: d6dff...71b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 29. juli 2020 #464 Del Skrevet 29. juli 2020 (endret) Jeg synes det er fryktelig trist å høre at overgriperen din har kommet ut og omgås barn uten at politiet gjør noe. Ingen barn skal vokse opp med omsorgssvikt, fysisk/psykisk vold, overgrep, ustabile omsorgspersoner og/eller rus. Det burde bli mye strengere straffer, gjerne livstid, i det man traumatiserer barn, særlig i tilfeller med overgrep. Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #465 Del Skrevet 29. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går an å gjøre flere ting samtidig, men: Som vanlig sivilist så har du lite innflytelse på loven. Det er en ekstremt lang og streng prosess. Som vanlig sivilist så kan du absolutt få stoppet tullegrupper o.l. som bryter reglene til private aktører. Ser du f.eks at MGO bryter retningslinjene til Vipps, Paypal, osv. så er det helt greit å rapportere dem. Tar deg 2 min. å trykke på en knapp for rapportering, samt skrive et par setninger om hvorfor du tror de bryter retningslinjene deres. Ikke verre enn som så. Ser jeg noen som driver på med uthenging av folk på nett, og samtidig tigger om penger slik at de kan fortsette med dette - OG dette er i mot retningslinjene til kanalene de opererer på, ja da kan du banne deg på at jeg tar meg tiden til å rapportere disse folka. Kan ikke være selektive med hvem som får bryte reglene, det blir bare hyklersk. Anonymkode: 24f00...e64 Men å stenge en bankkonto? Det skal litt til. At det tar 2 min å stenge vipps el. det er nå greit, men det denne personen har gjort krever nok litt mer enn noen få min. Er jo litt merkelig å bruke så mye tid og energi på å stoppe noen som ikke har gjort noe ulovlig pr dags dato. Er ikke det da politiets oppgave? Akkurat som personen mener overgrepsdømte er politiets oppgave? Lurer litt på hva motivasjonen er. Tviler på at denne personen engasjerer seg så mye når det kommer til overgrep på barn etter hva personen har skrevet å dømme. Anonymkode: d6dff...71b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #466 Del Skrevet 29. juli 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men pedofile overgripere er ok? Eller har dere som prøver å stoppe mannegruppa også engasjert dere når det kommer til overgrep på barn også? Anonymkode: d6dff...71b Det er ingen her som mener at pedofile overgripere er ok. Men det er ikke Mannegruppa ottar eller noen andre private aktører sin oppgave å henge ut personer som er ferdig med straffen sin på SoMe. Anonymkode: 23b3a...327 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #467 Del Skrevet 29. juli 2020 27 minutter siden, Uatskillelig skrev: Takk. Skyldfølelsen har gjennomsyret hele meg - ikke bare skyldfølelse for traumene, men for alt annet også. Jeg har mye annen bagasje også i tillegg til den grove omsorgssvikten og de mulige overgrepene - så jeg er nok i en prosess hvor jeg skal ta et oppgjør med alt, og da kommer skyldfølelse, skam, klandring av andre og følelse av svik. Man innser på en måte at det er så mye som ikke skulle ha vært som det var, og det er jo en stor sorg. Samtidig har mitt liv gitt mer mer innsikt, empati og kunnskap. Jeg er mer åpen og fordomsfri, og jeg er et veldig omsorgsmenneske som vil at alle skal ha det bra til enhver tid. Så noe godt kommer det jo ut av alt tilslutt. Den bagasjen man har på godt og vondt former i stor grad hvordan man forholder seg til seg selv og andre mennesker. Og jeg forholder meg til andre ved at jeg ønsker å beskytte dem og ved at jeg vil utrydde alt vondt. Jeg synes det er fryktelig trist å høre at overgriperen din har kommet ut og omgås barn uten at politiet gjør noe. Hadde blitt fortvilet selv, men heldigvis er ’’mine’’ ikke i kontakt med noen og er heller ikke lenger til fare for noen. Jeg skulle likevel ønske at man kunne gjort noe drastisk for å øke kunnskaper i samfunnet samt gjøre en lovendring. Ingen barn skal vokse opp med omsorgssvikt, fysisk/psykisk vold, overgrep, ustabile omsorgspersoner og/eller rus. Det burde bli mye strengere straffer, gjerne livstid, i det man traumatiserer barn, særlig i tilfeller med overgrep. Du virker som en fantastisk person med mye vond bagasje. Du har nok en forståelse få har og et stort hjerte. 💕 Skulle ønske jeg kunne ta bort smertene dine. Ja, det er kjempe fortvilende. Og desverre vet jeg om flere tilfeller der det skjer 😔 Har gått mye i gruppeterapi med andre som har opplevd lignende og folk skulle bare visst. Er helt enig ang økt kunnskap og endring av lovverket. Barn trenger beskyttelse og er de mest sårbare personene. Helt grusomt hva mange går igjennom 💔 Anonymkode: d6dff...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #468 Del Skrevet 29. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen her som mener at pedofile overgripere er ok. Men det er ikke Mannegruppa ottar eller noen andre private aktører sin oppgave å henge ut personer som er ferdig med straffen sin på SoMe. Anonymkode: 23b3a...327 Og hva gjør dere for å endre på det? Ferdig med straffen sin? De er ikke ferdig med straffen sin når veldig mange begår samme forbrytelse igjen, i tillegg er dommen helt latterlig lav. Leit at man skal engasjere seg såpass mye i hva mannegruppa gjør og ikke gjør, men bryr seg ikke et døyt om overgrep på barn (de som gjør det er ikke de jeg snakker om). Anonymkode: d6dff...71b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 29. juli 2020 #469 Del Skrevet 29. juli 2020 (endret) Skulle ønske jeg kunne tatt bort smerten din. ❤️ Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #470 Del Skrevet 29. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men å stenge en bankkonto? Det skal litt til. At det tar 2 min å stenge vipps el. det er nå greit, men det denne personen har gjort krever nok litt mer enn noen få min. Er jo litt merkelig å bruke så mye tid og energi på å stoppe noen som ikke har gjort noe ulovlig pr dags dato. Er ikke det da politiets oppgave? Akkurat som personen mener overgrepsdømte er politiets oppgave? Lurer litt på hva motivasjonen er. Tviler på at denne personen engasjerer seg så mye når det kommer til overgrep på barn etter hva personen har skrevet å dømme. Anonymkode: d6dff...71b Motivasjon min er at jeg ser lengre frem i tiden, hva som kan skje ved uthenging av folk. Dømte folk har også krav på sikkerhet, hvis ingen sier mgo imot at de uthenger folk og lar de holde på så er det kort vei til at det kan bli ille i Norge. Har mine ressurser angående få jobber gjort uten at jeg vil gå lengre inn på det.. Ja er politiet som skulle ha stoppet de men de får ikke jobben gjort! Anonymkode: ec286...58a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #471 Del Skrevet 29. juli 2020 Syns MGO gjør en bra jobb, de som er imot har mye å skjule derfor. Anonymkode: 91c9e...89b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #472 Del Skrevet 29. juli 2020 35 minutter siden, AnonymBruker said: Og hva gjør dere for å endre på det? Ferdig med straffen sin? De er ikke ferdig med straffen sin når veldig mange begår samme forbrytelse igjen, i tillegg er dommen helt latterlig lav. Leit at man skal engasjere seg såpass mye i hva mannegruppa gjør og ikke gjør, men bryr seg ikke et døyt om overgrep på barn (de som gjør det er ikke de jeg snakker om). Anonymkode: d6dff...71b Du får skrive brev til stortinget. Slik noen medlemmer her beskriver problemet, så skulle jo en tro at vi ha like mange barnevoldtekter her i Norge, som det man ser i mindre landsbyer i Pakistan og Afghanistan. Anonymkode: 24f00...e64 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #473 Del Skrevet 29. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: Syns MGO gjør en bra jobb, de som er imot har mye å skjule derfor. Anonymkode: 91c9e...89b Du må nesten utdype denne logikken. Er det slik at folk som er i mot offentlig gapestokk må ha noe å skjule? Det kan ikke tenkes at de er i stand til å se de mange uante konsekvensene som kan oppstå av denne typen gatejustis? Anonymkode: 24f00...e64 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 29. juli 2020 #474 Del Skrevet 29. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Motivasjon min er at jeg ser lengre frem i tiden, hva som kan skje ved uthenging av folk. Dømte folk har også krav på sikkerhet, hvis ingen sier mgo imot at de uthenger folk og lar de holde på så er det kort vei til at det kan bli ille i Norge. Har mine ressurser angående få jobber gjort uten at jeg vil gå lengre inn på det.. Ja er politiet som skulle ha stoppet de men de får ikke jobben gjort! Anonymkode: ec286...58a At det kan bli ille i Norge? Det er allerede ille her når tusenvis av barn utsettes for overgrep daglig, og rettssystemet lar det skje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #475 Del Skrevet 29. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Motivasjon min er at jeg ser lengre frem i tiden, hva som kan skje ved uthenging av folk. Dømte folk har også krav på sikkerhet, hvis ingen sier mgo imot at de uthenger folk og lar de holde på så er det kort vei til at det kan bli ille i Norge. Har mine ressurser angående få jobber gjort uten at jeg vil gå lengre inn på det.. Ja er politiet som skulle ha stoppet de men de får ikke jobben gjort! Anonymkode: ec286...58a Og det samme gjelder pedofile overgripere! I rest my case! Anonymkode: d6dff...71b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 29. juli 2020 #476 Del Skrevet 29. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får skrive brev til stortinget. Slik noen medlemmer her beskriver problemet, så skulle jo en tro at vi ha like mange barnevoldtekter her i Norge, som det man ser i mindre landsbyer i Pakistan og Afghanistan. Anonymkode: 24f00...e64 Overgrep blant barn er mye vanligere enn folk tror. Mange tror at det ikke foregår fordi det ikke snakkes om eller ses - men det betyr ikke at det ikke skjer, men bare at det skjer i skjul. Når 1/7 under 18 år har opplevd seksuelle overgrep - det er 3-4 i hver skoleklasse - så er det noe alvorlig galt med samfunnet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #477 Del Skrevet 29. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må nesten utdype denne logikken. Er det slik at folk som er i mot offentlig gapestokk må ha noe å skjule? Det kan ikke tenkes at de er i stand til å se de mange uante konsekvensene som kan oppstå av denne typen gatejustis? Anonymkode: 24f00...e64 Rent bortsett fra at man vet hvem av naboene har sonet en dom for å ha voldtatt ett barn til døde så hva er big deal da? Greit å vite så man slipper å sende ungene til naboen når det er Halloween. Anonymkode: 91c9e...89b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #478 Del Skrevet 29. juli 2020 35 minutter siden, Uatskillelig skrev: Takk. Skulle ønske jeg kunne tatt bort smerten din også. Det er hjerteskjærende å lese historien din. Ingen skulle vokst opp sånn. Håper du får et liv som er godt å leve etterhvert. Det fortjener du. Om du vil kan du gjerne sende meg PM. Kanskje jeg kan engasjere meg, evt. skrive brev eller melde ifra om jeg bor i nærheten av deg og vet hvem jeg skal kontakte. Kanskje de tar det mer på alvor om flere varsler. Verdt et forsøk, om du ønsker Hvordan har det vært å gå i gruppeterapi? Har du vært på Modum Bad? Kan varmt anbefale det hvis du ikke har vært der. Jeg har vært der, og de har virkelig mye kunnskap. Tusen takk 💕 Det fortjener du også. Jeg har gått på insestsenterer i nærheten i gruppeterapi der. Jeg går nå på dps, men kommer nok til å søke meg inn på Modum bad. Hørt så mye fint om dem 😊 Tusen takk, ikke se bortifra at jeg tar kontakt ❤️😁 Anonymkode: d6dff...71b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 29. juli 2020 #479 Del Skrevet 29. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk 💕 Det fortjener du også. Jeg har gått på insestsenterer i nærheten i gruppeterapi der. Jeg går nå på dps, men kommer nok til å søke meg inn på Modum bad. Hørt så mye fint om dem 😊 Tusen takk, ikke se bortifra at jeg tar kontakt ❤️😁 Anonymkode: d6dff...71b Gode tanker til deg ❤️ Det er bare å ta kontakt. Engasjerer meg gjerne for en god sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #480 Del Skrevet 29. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Rent bortsett fra at man vet hvem av naboene har sonet en dom for å ha voldtatt ett barn til døde så hva er big deal da? Greit å vite så man slipper å sende ungene til naboen når det er Halloween. Anonymkode: 91c9e...89b Utsagnet var at folk som var I MOT kampanjen til MGO, måtte ha noe å skjule. Igjen - du må gjerne utdype logikken bak det utsagnet. Det er jo like hjernedødt som å si "Folk som ikke støtter MGO nabovarsel må være pedofile". Anonymkode: 24f00...e64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå