AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #661 Del Skrevet 9. september 2020 2 minutter siden, clyde skrev: Interessant det der.. Det er greit å voldta unger, men Gud forby dersom det får konsekvenser for voldtektsmannen. For det er jo voldtektsmannen det tydeligvis er synd på her. Tusen takk 🙏 Godt å se flere som forstår. Anonymkode: d6dff...71b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 9. september 2020 #662 Del Skrevet 9. september 2020 2 minutter siden, Uatskillelig skrev: Helt skada logikk. Det er faen meg helt vilt. Hva med barns rett til å Ikke bli voldtatt? Det gav gjerningsmennene fanden i da de forgrep seg på disse barna. Jeg håper pedofile overgripere og folka som støtter dem brenner til evig tid. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #663 Del Skrevet 9. september 2020 6 minutter siden, Uatskillelig skrev: Heldigvis står jeg ikke i fare for å bli drept. Det er nok bare angst pga PTSD’en, men det er uansett vondt å gå rundt å være så redd. Det er vondt nok å gå rundt å være redd, ingen skulle måtte gå rundt å være det. Ufattelig leit 💕 😞 3 minutter siden, Uatskillelig skrev: Alltid forferdelig trist at barn utsettes for slike traumer av voksne som skulle ha vært en trygghet for de yngre. Også trist at folk i tråden er mer opptatt av overgriperne enn ofrene. Overgriperne har valgt å ødelegge livet sitt. Ofrene har ikke valgt situasjonen, og hensynet overfor dem må derfor overgå hensynet til overgriperen. Ja, er faktisk veldig overrasket over mange av svarene her som er mer opptatt av overgriperene enn ofrene, helt hårreisende. Ja, hjerteskjærende at barn går igjennom traumer påført av en eller flere voksen som skulle vært en trygghet 💔 Anonymkode: d6dff...71b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 9. september 2020 #664 Del Skrevet 9. september 2020 (endret) . Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 9. september 2020 #665 Del Skrevet 9. september 2020 (endret) . Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #666 Del Skrevet 9. september 2020 8 minutter siden, Uatskillelig skrev: Vi er flere som forstår og som bryr oss. Jeg har opplevd, i alle fall, ett, om ikke flere seksuelle overgrep. Ikke så grove som de du har opplevd, men jeg vet mye om hvordan det er å leve med traumer (jeg har mye andre traumer også). Det er et sant helvete som ingen barn skulle ha opplevd. Nettopp derfor er det så viktig at vi står sammen. Sammen i kampen for å støtte hverandre, forbedre systemet og forebygge at andre utsettes for det samme. 💕 Det er veldig godt å høre, og hadde nok aldri stått i denne diskusjonen uten deg her 💕 Veldig leit å høre hva du har blitt utsatt for 💔😞 Skulle så ønske jeg kunne ta bort smerten din 💕 for ja, det er så jævlig at det ikke kan beskrives engang. I tillegg sitte alene med en slik smerte som barn er ubeskrivelig smertefullt, en grusom smerte som man føler man aldri blir kvitt. Det er jo ikke rart at overgrepsofre som ikke får tidlig nok hjelp blir såpass selvdestruktive desverre. Og vi som har opplevd sånt, er også de beste til å kjempe for slik (men har desverre ofte ikke energien til det), for vi har en kunnskap man ikke har uten erfaringen og vi vet hvor skadelig overgrep kan være. Anonymkode: d6dff...71b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #667 Del Skrevet 9. september 2020 4 minutter siden, Uatskillelig skrev: Det er veldig vondt og tar fra meg så mye livskvalitet å ikke føle meg trygg noe sted i byen min. Jeg er også sjokkert. Overgriperne er virkelig ikke ofrene i disse sakene. Det er det barna som er. Det er hjerteskjærende, og det blir ekstra hjerteskjærende når folk ikke forstår skadeomfanget, men heller unnskylder gjerningspersonen med alt mulig annet og mistror ofrene. Ikke rart systemet er som det er om det er slike holdninger folk har. ❤️❤️❤️ Jeg flyttet tilslutt, et stykke fra alt. Det hjalp mye, nå slipper jeg å se meg over skulderen hele tiden. Det var veldig godt, selv om jeg ikke er helt trygg her heller. Men det går virkelig på helsa løs å føle seg utrygg. Jeg skjønner ikke helt hva folk tenker med. At enkelte faktisk gjør overgriperene til ofre, men ikke ofrer en tanke på ofrene og potensielle ofre for overgrep, som tillegg er barn. Det er faktisk helt sykt! Anonymkode: d6dff...71b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #668 Del Skrevet 9. september 2020 Nå må dere ikke vri på det jeg sier. Jeg sier ikke at vi må beskytte voldtektsmenn, vi må beskytte uskyldige og folk som har sonet dommen sin. Anonymkode: 3bb49...354 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #669 Del Skrevet 9. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå må dere ikke vri på det jeg sier. Jeg sier ikke at vi må beskytte voldtektsmenn, vi må beskytte uskyldige og folk som har sonet dommen sin. Anonymkode: 3bb49...354 Hva er det du mener vi vrir på? Jeg spør igjen, når du sier vi skal beskytte de uskyldige, mener du da voksne eller barn? Og hvorfor skal vi beskytte overgripere som har sonet når gjentagelsefaren er stor? Tror du de på et magisk vis blir kurert fordi de har sittet noen måneder eller år i fengsel? Du sier jo i samme innlegg at vi ikke skal beskytte de, samtidig som at vi skal det? Anonymkode: d6dff...71b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #670 Del Skrevet 9. september 2020 6 timer siden, clyde skrev: Det er faen meg helt vilt. Hva med barns rett til å Ikke bli voldtatt? Det gav gjerningsmennene fanden i da de forgrep seg på disse barna. Jeg håper pedofile overgripere og folka som støtter dem brenner til evig tid. Helt enig! Derfor er jeg motstander av at menn får jobbe med barn, uavhengig av omstendigheter. Tenk så mange overgrep som da ville ha blitt forhindret. Anonymkode: ce931...c04 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #671 Del Skrevet 9. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du mener vi vrir på? Jeg spør igjen, når du sier vi skal beskytte de uskyldige, mener du da voksne eller barn? Og hvorfor skal vi beskytte overgripere som har sonet når gjentagelsefaren er stor? Tror du de på et magisk vis blir kurert fordi de har sittet noen måneder eller år i fengsel? Du sier jo i samme innlegg at vi ikke skal beskytte de, samtidig som at vi skal det? Anonymkode: d6dff...71b Vi må beskytte barn og uskyldig dømte voksne! Anonymkode: 3bb49...354 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #672 Del Skrevet 9. september 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi må beskytte barn og uskyldig dømte voksne! Anonymkode: 3bb49...354 Hvorfor snakker du om uskylte dømte voksne? Og hvordan skal disse beskyttes? Ekke det rettsystemets ansvar? Anonymkode: d6dff...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #673 Del Skrevet 9. september 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må slutte å prøve å normalisere et forhold som også innebærer sex, mellom en voksen og et barn. Det er riv ruskende galt! Nei. Ikke i alle tilfeller. Ikke når begge parter er interessert i det og vil det. (Innenfor rimelighetens grenser) Det er ikke greit at en på 14, 15 eller 16 går på 11 åring heller. Så er ikke bare voksen og ungdom/barn. Kan du utdype hvorfor du mener det vil føre med seg høy økning i selvmord? Burde ikke en overgriper faktisk tenke seg om før en forgriper seg på et barn og at det kommer konsekvenser av det? Det skjer ganske ofte at overgrepsofre tar selvmord. Og overgripere som slipper ut av fengsel ofte begår nye overgrep. You do the math! Fordi de har gått videre, og lagt dette bak seg. Det kan være noe så "uskyldig" som at de var på samme fest med noen under 16 når de selv var 18-20. Det er ikke mannen i gata som skal etterforske og straffe. Det er påtalemyndigheten. Du glemmer en vesentlig ting - grooming. Omså det ser frivillig ut så kan det ligge måneder og år med grooming bak. Overgriperen min brukte et år på å groome/manipulere meg slik at jeg trodde det var frivillig og noe jeg selv ønsket. Jeg tipper det er folk i etterkant som har fått deg til å tro at det ikke var frivillig, men at det egentlig var det. Det er faktisk uhyre skadelig. Og fader heller, hvorfor skal et lite barn uansett ha sex med en voksen? Her er jeg helt enig med deg. Et "lite barn" skal ikke ha sex med noen som helst. Ikke engang samme alder, for de er fortsatt på barneskolen. Det mest skadelige for meg har vært alle som prøver overtale meg om at jeg ikke visste hva jeg ville, og at det var galt å drive med denne dama.. Det var det absolutt ikke - for meg. Pass egne saker! Hadde noen funnet ut av det på den tiden og forsøkt å fortelle meg at jeg var et offer hadde det vært LANGT mer skadelig! Kan de ikke finne noen som er litt nærmere sin egen alder? Er noe riv ruskende galt når en voksen må ha sex med barn og ungdom. Deg om dette, jeg gjorde noe jeg ville da jeg var 16. Ville gjort det igjen, og ville ikke hatt det ugjort. Du skriver som at din opplevelse er samme som alle andre sin. Det er pokker meg ikke frivillig, men frivillig tvang. Og mange bruker årevis før de forstår hva de faktisk er utsatt for. Slutt å tving dine meninger om din sak over på andre. Det var ikke frivillig tvang for meg, det var 100% frivillig. Og du snakker om "de som er med på det"? Aner en 11 åring hva det vil si å ha sex og innlede et forhold med en 30 åring? Eller omså en 15 åring og 30 åring? Nei, vet du hva. En 30 åring vet, ikke et barn. En 11-åring skal ikke ha sex med noen, eller seksualiseres. Det er pedofili og absolutt ikke greit. 15 og 30 er ikke pedofili på noen som helst måte. Ja, så klart skulle denne dama blitt straffet. Hun burde tenkt litt lengre før hun innledet et forhold med et barn! Hvorfor gjør du henne til et offer? Hverken hun eller jeg er et offer, og ingen skal straffes. Selvfølgelig ikke! Her var det to frivillige som valgte å gjøre noe, virker til å plage deg veldig mye at noen på 16 kan gjøre egne valg. Et offentlig register handler ikke om at folk har gått videre eller ei, det handler om å forebygge da disse ofte begår nye overgrep. Jeg tror ikke prisen av den forebyggingen er verdt det. Det vil nok være en enorm økning i selvmord. Det er ikke automatisk overgrep om en på 15 er med en på 17! eller 18! eller 25! Overgrep er helt forkastelig.. Men ikke alle disse tilfellene er overgrep, og det er problemet med loven her i Norge. Så lenge det finnes seksuell lavalder i Europa som er 14 så er det helt latterlig at det ikke er det i Norge. En tysker på 25 år, som har hatt lovlig frivillig sex med en på 14 i Tyskland kan komme og jobbe i Norge. Er vedkommende overgriper eller voldtektsmann?? Selvfølgelig ikke! (Med mindre det faktisk var ufrivillig og en voldtekt) Anonymkode: d6dff...71b Anonymkode: 7eb3b...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #674 Del Skrevet 9. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tipper det er folk i etterkant som har fått deg til å tro at det ikke var frivillig, men at det egentlig var det. Dette er noe av det dummeste du noen gang kan si til et overgrepsoffer. Det vitner om så ufattelig liten kunnskap om temaet at det er helt sykt! Aner du i det heletatt alderen min når dette startet, tydeligvis ikke! Holdningene dine er sinnsykt skremmende! Anonymkode: d6dff...71b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 9. september 2020 #675 Del Skrevet 9. september 2020 (endret) . Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #676 Del Skrevet 9. september 2020 På 9.9.2020 den 0.32, AnonymBruker skrev: Du må slutte å prøve å normalisere et forhold som også innebærer sex, mellom en voksen og et barn. Det er riv ruskende galt! Kan du utdype hvorfor du mener det vil føre med seg høy økning i selvmord? Burde ikke en overgriper faktisk tenke seg om før en forgriper seg på et barn og at det kommer konsekvenser av det? Det skjer ganske ofte at overgrepsofre tar selvmord. Og overgripere som slipper ut av fengsel ofte begår nye overgrep. You do the math! Du glemmer en vesentlig ting - grooming. Omså det ser frivillig ut så kan det ligge måneder og år med grooming bak. Overgriperen min brukte et år på å groome/manipulere meg slik at jeg trodde det var frivillig og noe jeg selv ønsket. Det er faktisk uhyre skadelig. Og fader heller, hvorfor skal et lite barn uansett ha sex med en voksen? Kan de ikke finne noen som er litt nærmere sin egen alder? Er noe riv ruskende galt når en voksen må ha sex med barn og ungdom. Det er pokker meg ikke frivillig, men frivillig tvang. Og mange bruker årevis før de forstår hva de faktisk er utsatt for. Og du snakker om "de som er med på det"? Aner en 11 åring hva det vil si å ha sex og innlede et forhold med en 30 åring? Eller omså en 15 åring og 30 åring? Nei, vet du hva. En 30 åring vet, ikke et barn. Ja, så klart skulle denne dama blitt straffet. Hun burde tenkt litt lengre før hun innledet et forhold med et barn! Hvorfor gjør du henne til et offer? Et offentlig register handler ikke om at folk har gått videre eller ei, det handler om å forebygge da disse ofte begår nye overgrep. Anonymkode: d6dff...71b Hvor gammel var du da? Anonymkode: 3bb49...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #677 Del Skrevet 10. september 2020 Jeg sender alle dere sterke, vakre løvetannblomster en varm klem❤️ Anonymkode: 6dce6...a00 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #678 Del Skrevet 10. september 2020 12 timer siden, Uatskillelig skrev: Jeg synes du er veldig sterk som står i denne diskusjonen med den historien du bærer. Det står det stor respekt av, og det er bare fint å kunne hjelpe og støtte deg. ❤️ Jeg skulle ønske jeg kunne ta bort din smerte også. Det er jævlig at du har blitt utsatt for det du har blitt utsatt for. Å være barn, og så syk (som jeg var i alle fall) er helt forferdelig. Man blir så alene i det og man forstår ikke hva som skjer med en. Følelsene hopper på en. Verden oppleves usammenhengende, skremmende, uforutsigbar og kaotisk. Man forstår verken seg selv eller verden rundt. Alt er bare et jævla rot og man blir livredd for absolutt alt. Det er ikke rart at traumeutsatte ender opp selvdestruktive, nei, om de ikke får riktig hjelp i tide. Tilslutt klikker det jo. Når begeret blir fullt. Jeg kunne ha mistet livet i stormen, men jeg klarte å klore meg fast nok til å overleve. Den dag i dag er jeg glad for at jeg lever selv om jeg enda sliter med flere psykiske lidelser. 💕 Så godt å høre at det har hjulpet deg å flytte vekk og at du føler deg tryggere der du bor nå. Det går virkelig på helsa løs å være så utrygg. Det svekker jo livskvaliteten betraktelig. Helt enig med deg i at det er sykt å se folk forsvare overgripernes rett til et normalt liv fremfor at ofrene skal ha livskvalitet og føle seg trygge igjen. Det er så viktig at alle vi som forstår støtter hverandre slik at vi i alle fall har hverandre å lene oss på. Du er modig som står i denne tråden tross uempatiske svar. Jeg håper ikke du tar til deg det enkelte skriver til deg. Du skal i alle fall vite at du har min dypeste medfølelse i det du har stått i og fortsatt står i. Du er en kriger og en overlever. Det er det ingen tvil om. Sender deg gode tanker. ❤️ Tusen takk for gode ord 💕 Godt forklart. Det er godt at noen forstår, samtidig som man ikke ønsker at andre måtte gå igjennom noe slikt. Veldig glad for at du lever i dag 💪 Og håper du får den hjelpen du trenger til å få et så godt liv som bare mulig, det fortjener du virkelig ❤️🤗 De som ikke forstår burde egentlig bare være svært glad for at de ikke har den erfaringen. Jeg har blitt ganske hardhudet med årene, ikke bare her man finner usympatiske mennesker desverre. Det er jo selvsagt leit når man leser her inne enkekte kommentarer. Er jo ikke rart at mange ikke tør å stå frem med det de har opplevd eller når de først står frem så blir de knekt 💔 Utrolig trist. Sender masse gode tanker til deg også ❤️❤️ Anonymkode: d6dff...71b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #679 Del Skrevet 10. september 2020 Jeg må innrømme at rettferdighetssansene i meg lyser opp når noen sier at de i ettertid har funnet ut at det ikke var frivillig. Anonymkode: 3bb49...354 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #680 Del Skrevet 10. september 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må innrømme at rettferdighetssansene i meg lyser opp når noen sier at de i ettertid har funnet ut at det ikke var frivillig. Anonymkode: 3bb49...354 Herremin, det er snakk om barn. Hvis du ikke forstår det så kanskje les deg opp, blant annet grooming. I dag er heldigvis barn mer opplyst om temaet, men fortsatt blir barn manipulert til å tro noe annet. Og vet du, oppegående utdannede voksne kan også bli manipulett av andre. Blant annet har politiet blitt kritisert for måten de avhøret folk på tidligere, hvor offeret tilslutt tror en har gjort en kriminell handling uten å ha gjort det. Manipulering er ganske skremmende og kraftfullt "våpen". Det er heller ikke sånn at de psykiske skadene plutselig kommer ETTER overgrepene. De kommer mens det pågår. Det finnes en del artikler om faresignaler voksne må være oppmerksomme på. "What is grooming and how does it work? Grooming is a process used by people with a sexual interest in children to prepare a child for sexual abuse. It is often very carefully planned and it can take place over weeks, months or even years. Building a relationship Grooming is about making a child think that sex with the offender is normal or that they have no choice. Offenders do this by building a relationship and emotional connection with the child. This relationship can take different forms. They could try to convince the young person that they are in a loving relationship as boyfriend or girlfriend. They might become a mentor to the young person, making them think they are someone who can help them or teach them things. Sometimes they will become a dominant figure in a young person’s life, perhaps by having a relationship with their parent or caregiver. They may also build a relationship with the child’s family, making them think that they are someone who can be trusted with the child."https://www.thinkuknow.co.uk/parents/articles/what-is-sexual-grooming/ Anonymkode: d6dff...71b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå