Gå til innhold

Mannegruppa Ottar og uthenging av pedofile

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 30.7.2020 den 8.38):

Det er rundt 20 år siden, er litt over 30 i dag. Så håper ting er litt anerledes for overgrepsofre i dag. Ca. 5 år siden jeg fant ut at han fortsatt er rundt barn. 

Han flyttet til hjemstedet mitt, så jeg måtte flytte vekk da jeg var redd for å møte på han, er en liten plass. Drar aldri tilbake dit igjen. Er redd for å møte på han, at han gjør noe eller at han flytter hit jeg bor nå. 

Anonymkode: d6dff...71b

Forståelig. Jeg håper også at overgrepsofre blir bedre behandlet i rettssystemet enn før, men jeg er ikke så sikker på det.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg gir meg i denne tråden. 

Ja, det er veldig synd at barn opplever overgrep, og like synd at flere her har opplevd det personlig - men altfor mange av dere i denne tråden er naive. Dere går rett på limpinnen til MGO, og kaster ut all rasjonell tankegang, og virker ikke å fatte de konsekvensene et samfunn får dersom vi skal gå over til denne typen ukritisk heksejakt - dere har falt offer for en rekke logiske brister. 

Kan bare trøste meg med at loven er på den riktige siden, og at man forhåpentligvis blir kvitt denne typene tullepopulisme når de går tom for energi eller penger. 

Kanskje dere tenker tilbake om noen år, og ser hvor mye galt som kan hende med et slikt system, og denne typen gatejustis. Slutt å være så jævla naiv, og prøv å tenk litt lenger fremover - det blir å hjelpe dere i livet på langt flere områder enn bare dette.

Det er REN OG SKJÆR manipulasjon, samme taktikk som alle ekstremistgrupper benytter. INGEN seriøse grupper eller organisasjoner driver på med denne typen uthenging. Er du voksen og rasjonell, så burde det lyse ekstreme varsellamper på fremgangsmåten til MGO. 

Det er helt greit å ha veldig sterke følelser om alt som har med alvorlige forbrytelser, om det er drap, overgrep, eller hva det skulle være - men en burde være i stand til å se når en organisasjon aktivt manipulerer dine følelser! 

Anonymkode: 24f00...e64

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg støtter uthenging av overgripere men ikke hvis vedkommende aldri har forgrepet seg på noen. Man kan ikke noe for sitt tenningsmønster. Men igjen, overgrepsvideo og settinger hvor man seksualiserer barn er ulovlig. 

Anonymkode: 6dc11...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gir meg i denne tråden. 

Ja, det er veldig synd at barn opplever overgrep, og like synd at flere her har opplevd det personlig - men altfor mange av dere i denne tråden er naive. Dere går rett på limpinnen til MGO, og kaster ut all rasjonell tankegang, og virker ikke å fatte de konsekvensene et samfunn får dersom vi skal gå over til denne typen ukritisk heksejakt - dere har falt offer for en rekke logiske brister. 

Kan bare trøste meg med at loven er på den riktige siden, og at man forhåpentligvis blir kvitt denne typene tullepopulisme når de går tom for energi eller penger. 

Kanskje dere tenker tilbake om noen år, og ser hvor mye galt som kan hende med et slikt system, og denne typen gatejustis. Slutt å være så jævla naiv, og prøv å tenk litt lenger fremover - det blir å hjelpe dere i livet på langt flere områder enn bare dette.

Det er REN OG SKJÆR manipulasjon, samme taktikk som alle ekstremistgrupper benytter. INGEN seriøse grupper eller organisasjoner driver på med denne typen uthenging. Er du voksen og rasjonell, så burde det lyse ekstreme varsellamper på fremgangsmåten til MGO. 

Det er helt greit å ha veldig sterke følelser om alt som har med alvorlige forbrytelser, om det er drap, overgrep, eller hva det skulle være - men en burde være i stand til å se når en organisasjon aktivt manipulerer dine følelser! 

Det er vel heller de som stoler blindt på rettssystemet som er naive. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Uatskillelig said:

Det er vel heller de som stoler blindt på rettssystemet som er naive. 

Det er ingen her som stoler blindt på rettssystemet, men som verdsetter at vi har en rettsstat og prinsippene denne er grunnlagt på. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Katten.2.0 skrev:

Det er ingen her som stoler blindt på rettssystemet, men som verdsetter at vi har en rettsstat og prinsippene denne er grunnlagt på. 

Det er mange her som skriver at håndtering av overgripere bør være opptil rettssystemet. Ved å skrive det så forholder man seg likegyldig til et rettssystem som er bygget opp med lave straffer, dårlig rehabilitering og høy gjentakelsesfare. Hvis du leser innleggene til (d6dff...71b) så ser du at hun skriver at hun selv opplevde at overgriperen hadde mer rettigheter og ble mer beskyttet enn det hun selv gjorde. 

Vi kan ikke bare stole på at rettssystemet gjør det riktige når det skjer så grove feil som det der, og hvis ingen protesterer eller sier noe så kommer jo alt til å fortsette akkurat likt og ingen endring vil skje. Vi kan rett og slett ikke godta at overgripere kan holde på som de vil omtrent uten konsekvenser - for et par måneder/år i fengsel når man har voldtatt et barn i årevis er rett og slett en vits. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Uatskillelig said:

Det er mange her som skriver at håndtering av overgripere bør være opptil rettssystemet. Ved å skrive det så forholder man seg likegyldig til et rettssystem som er bygget opp med lave straffer, dårlig rehabilitering og høy gjentakelsesfare. Hvis du leser innleggene til (d6dff...71b) så ser du at hun skriver at hun selv opplevde at overgriperen hadde mer rettigheter og ble mer beskyttet enn det hun selv gjorde. 

Vi kan ikke bare stole på at rettssystemet gjør det riktige når det skjer så grove feil som det der, og hvis ingen protesterer eller sier noe så kommer jo alt til å fortsette akkurat likt og ingen endring vil skje. Vi kan rett og slett ikke godta at overgripere kan holde på som de vil omtrent uten konsekvenser - for et par måneder/år i fengsel når man har voldtatt et barn i årevis er rett og slett en vits. 

Du prater om to forskjellige ting her. Det ene er relatert til straff, rehabilitering og preventive tiltak rettet mot overgripere. Ingen i denne tråden her har vært uenig i at dette ikke blir håndtert på en god nok måte av rettssystemet.

Det andre er hva MGO gjør, som er ulovlig, ikke har noen vitenskapelig hold i å skulle motvirke overgrep samt bryter med rettsprinsippene vårt moderne samfunn er grunnlagt på. Dét er kritikkverdig. Spesielt når man nå ser hvor grunt dette engasjementet stakk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man må jo skrive dette tusen ganger: 

MGO kjører på med denne "nabovarsel" kampanjen for å legitimere seg. De bruker billige triks for å manipulere følelsene til følgere. Hvor mange gange må man fortelle dette, før dere skjønner det? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Katten.2.0 skrev:

Du prater om to forskjellige ting her. Det ene er relatert til straff, rehabilitering og preventive tiltak rettet mot overgripere. Ingen i denne tråden her har vært uenig i at dette ikke blir håndtert på en god nok måte av rettssystemet.

Det andre er hva MGO gjør, som er ulovlig, ikke har noen vitenskapelig hold i å skulle motvirke overgrep samt bryter med rettsprinsippene vårt moderne samfunn er grunnlagt på. Dét er kritikkverdig. Spesielt når man nå ser hvor grunt dette engasjementet stakk.

Pr dags dato har ikke mannegruppa gjort noe ulovlig. Alle anmeldelser er henlagt. 

Tror ikke du helt forstod det du svarte på. Det er mange her som mener at håndteringen av slike saker er godt nok. Særskilt når man ikke gjør noe for å endre lovverket og i tillegg sier at det er opp til rettsystemet hvordan man håndterer slike saker, da er man likegyldig som Uatskillelig skriver. 

Du skriver at det mgo gjør ikke har noen vitenskapelig hold for å motvirke overgrep. Slik rettsystemet fungerer nå, har det heller ikke noen vitenskapelig hold for å motvirke overgrep det heller. Det skjer gang på gang nye overgrep, gjort av tidligere dømte. Så slik ting fungerer i dag er ikke effektiv på noen som helst måte. Det er et hån mot overgrepsutsatte og  mot sikkerheten til barn. 

Du snakker om rettprinsippene, men glemmer tydelig menneskerettigheter og barnas trygghet. Å forgripe seg på barn er brudd på menneskerettighetene. Å slippe ut pedofile overgripere etter kort tid i fengsel er ikke et godt rettsvern for barn mot overgrep. Politiet har også hjemmel i loven til å advare andre om folk som er dømt for overgrep på barn, men de gjør det svært sjeldent. Altså barnets vern mot overgrep går over rettprinsippene til den dømte overgriperen. Jeg lurer litt på hva mener du er viktigst? Overgriperens eller barnas trygghet? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke svare deg og retorikken din, den er så ufattelig uryddig.

Om du vil oppheve rettsstaten står du fritt til å kjøre på med det, men jeg heier ikke på deg i prosessen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pr dags dato har ikke mannegruppa gjort noe ulovlig. Alle anmeldelser er henlagt. 

Tror ikke du helt forstod det du svarte på. Det er mange her som mener at håndteringen av slike saker er godt nok. Særskilt når man ikke gjør noe for å endre lovverket og i tillegg sier at det er opp til rettsystemet hvordan man håndterer slike saker, da er man likegyldig som Uatskillelig skriver. 

Du skriver at det mgo gjør ikke har noen vitenskapelig hold for å motvirke overgrep. Slik rettsystemet fungerer nå, har det heller ikke noen vitenskapelig hold for å motvirke overgrep det heller. Det skjer gang på gang nye overgrep, gjort av tidligere dømte. Så slik ting fungerer i dag er ikke effektiv på noen som helst måte. Det er et hån mot overgrepsutsatte og  mot sikkerheten til barn. 

Du snakker om rettprinsippene, men glemmer tydelig menneskerettigheter og barnas trygghet. Å forgripe seg på barn er brudd på menneskerettighetene. Å slippe ut pedofile overgripere etter kort tid i fengsel er ikke et godt rettsvern for barn mot overgrep. Politiet har også hjemmel i loven til å advare andre om folk som er dømt for overgrep på barn, men de gjør det svært sjeldent. Altså barnets vern mot overgrep går over rettprinsippene til den dømte overgriperen. Jeg lurer litt på hva mener du er viktigst? Overgriperens eller barnas trygghet? 

Bare for å rette deg, så er bare 2 av anmeldelsene henlagt. Resten er fortsatt under etterforskning. 

Anonymkode: 23b3a...327

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å rette deg, så er bare 2 av anmeldelsene henlagt. Resten er fortsatt under etterforskning. 

Anonymkode: 23b3a...327

Beklager, min feil. Men de er ikke dømt for noe pr dags dato. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
48 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Om du vil oppheve rettsstaten står du fritt til å kjøre på med det, men jeg heier ikke på deg i prosessen.

Men likevel svarer du..... 🤔

Nei, jeg ønsker ikke å oppheve rettstaten, da har du tatt grådig feil. Men menneskerettighetene og vernet til barn skal og bør komme før pedofile overgriperes rettigheter og de rettprinsippene de har når det kommer til sonet dom. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men likevel svarer du..... 🤔

Nei, jeg ønsker ikke å oppheve rettstaten, da har du tatt grådig feil. Men menneskerettighetene og vernet til barn skal og bør komme før pedofile overgriperes rettigheter og de rettprinsippene de har når det kommer til sonet dom. 

Du ønsker ikke å oppheve rettsstaten, du vil bare at vi skal slutte å følge rettsstatens viktigste prinsipper? Åååja, da blir det jo noe helt annet 🙃

Sorry ass, du sier du er for rettsstaten, men du argumenterer noe voldsomt for at vi bare skal legge ned hele greia. Sliter med å ta deg seriøst, du argumenterer veldig følelsesbasert. 

Anonymkode: 313bd...c37

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Katten.2.0 skrev:

Så du mener at rettssystemet fungerer helt som det skal?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.7.2020 den 20.40):

Du ønsker ikke å oppheve rettsstaten, du vil bare at vi skal slutte å følge rettsstatens viktigste prinsipper? Åååja, da blir det jo noe helt annet 🙃

Sorry ass, du sier du er for rettsstaten, men du argumenterer noe voldsomt for at vi bare skal legge ned hele greia. Sliter med å ta deg seriøst, du argumenterer veldig følelsesbasert. 

Er det riktig at overgriperens sikkerhet verdsettes høyere enn sikkerheten til de utsatte barna? 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
5 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Er det riktig at overgriperens sikkerhet verdsettes høyere enn sikkerheten til de utsatte barna? 

At både jeg og (d6dff...71b) argumenterer utifra følelser er vel ikke så rart med de historiene vi bærer med oss. Vi ønsker å beskytte barn mot å gå gjennom samme helvete som vi har vært utsatt for, og vi vet at rettssystemet ikke fungerer i praksis. Det funker på mange områder, men når det kommer til overgrep/voldtekt så fungerer det ikke i det hele tatt. Når man kan få måneder eller få år i fengsel (om man i det hele tatt blir dømt, som de færreste blir) så er det noe alvorlig galt med samfunnet. Jeg og (d6dff...71b) har fått livslange psykiske skader, og vi kan kanskje aldri fungere 100 %, mens de som har påført oss traumene lever fritt ute i samfunnet. Istedenfor at de er innesperret for det de har gjort så er det vi (som var uskyldige) som ikke tørr å leve fritt utendørs fordi vi kan møte på folkene hvor som helst. Er det sånn system vi vil ha? At det er fritt frem å skade barn for livet og så kunne leve som om ingenting hadde skjedd etterpå? Et sånt samfunn vil ikke jeg leve i.

Tror du virkelig at jeg mener det? Eller at noen her i denne tråden mener det? Du og ...71b tillegger meg og andre dere er uenige med meninger og holdninger som vi slett ikke har, og heller aldri har gitt uttrykk for, og angriper så dette. Det er jo helt idiotisk slik dere holder på. Det er ingen her som verken forsvarer overgrep eller overgripere, så slutt med de jævla stråmannsgreiene. Sånn, nå fikk du meg til å banne også, er du fornøyd nå ditt troll? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Uatskillelig said:

Så du mener at rettssystemet fungerer helt som det skal?

Jeg har tvert imot sagt det motsatte. Det ser du om du leser hva jeg skriver. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er rart at du sier jeg argumenterer veldig følelsesbasert da jeg har lagt frem mye kilder igjennom diskusjonen, har mye informasjon, erfaringer og kunnskap om temaet, i motsetning til mange andre som bare synser og sanser uten hverken kilder eller forståelser. Noe er selvfølgelig følelsesbasert da jeg har stått i denne dritten lenge, har gått i gruppeterapi med andre som har opplevd lignende å hørt mye vondt og er engasjert. Men jeg er ikke alene om å føle heller. Men greit nok! 

Et av rettstatens prinsipper er rettssikkerhet. Her er et utdrag fra hva det innebærer: 

"Det viktigste vernet den enkelte borger har, er rettssikkerheten. Denne skal ikke bare beskytte borgeren, men også sikre han/ henne de rettigheter han/ hun har krav på etter loven. Legalitetsprinsippet er med på å sikre borgeren en stor grad av forutsigbarhet, idet borgeren aldri behøver å være på vakt mot overgrep eller avgjørelser som hun, ettersom det ikke finnes grunnlag for dem i rettsreglene, ikke forventer.

Viktig er det også at borgeren føler en generell trygghet, sikres sin rett til eiendom og at hun kan være trygg på å «høste der hun har sådd». Dersom noen urettmessig skulle komme til å forgripe seg på henne, ta fra henne noe hun eier eller stjele fortjenesten av hennes arbeid, kan hun være trygg på at rettshåndheveren vil gripe inn og gjenopprette orden, hele tiden i henhold til rettsreglene."

Nei, jeg ønsker fortsatt ikke at vi avskaffer rettstaten, men rettstaten har både svakheter og motsigelser. Jeg gjentar meg selv:" menneskerettighetene og vernet til barn skal og bør komme før pedofile overgriperes rettigheter og de rettprinsippene de har når det kommer til sonet dom. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig at jeg mener det? Eller at noen her i denne tråden mener det? Du og ...71b tillegger meg og andre dere er uenige med meninger og holdninger som vi slett ikke har, og heller aldri har gitt uttrykk for, og angriper så dette. Det er jo helt idiotisk slik dere holder på. Det er ingen her som verken forsvarer overgrep eller overgripere, så slutt med de jævla stråmannsgreiene. Sånn, nå fikk du meg til å banne også, er du fornøyd nå ditt troll? 

Barnslig og unødvendig kommentar. Og du snakker om følelsesbasert argumenter? 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...