Gå til innhold

Hvis egget deler seg for fort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var igår og satte inn egg på dag 3. Dette egget var bare 6 delt, likevel satte dem det inn.

Spurte da hvordan det gikk med det andre egget. Og fikk til svar at det hadde delt seg fra 2 delt til 6 delt noe som var for raskt så da ble det egget "kastet "

Er dette normalt å kaste egg som deler seg for raskt?

Også synes jeg det er litt merkelig at dem gjør innsett med ett 6 delt egg når det optimale skal være 8 delt på dag 3.

Er det virkelig slik det offentlige gjør det , for at vi skal bruke opp forsøkene våre fortest mulig?

Anonymkode: 37db0...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kan ikke noe mer om dette enn hva jeg har hørt under våre forsøk. Men vi hadde i hvert fall en del embryoer som delte seg for raskt, og de kunne ikke settes inn. Som jeg forstod det, betydde det genfeil og at disse embryoene uansett ikke ville bli noe. En gang hadde vi et som som var åttedelt på dag to og som de snakket om fordi de mente det var et "nydelig embryo", helt jevnt og uten fragmenter, men det skulle ikke vært delt i mer enn fire. 

At de delte seg litt saktere enn idealet, var ikke like ille, fikk vi beskjed om. Da kunne det likevel bli barn av det hvis det ellers var fint. Det kan også hende at det deler seg igjen kort tid etter at det er satt inn, slik at det er ideelt delt innen døgnet er omme selv om man ikke kan følge med på det mer. 

Anonymkode: 3876a...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Hei.

Jeg fikk satt inn et 3dagers ferskt embryo idag, som nettopp hadde delt seg litt raskt. Hvor er det dere har vært der disse embryoene er "kastet"? Jeg tilhører riksen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskebarn skrev (1 minutt siden):

Hei.

Jeg fikk satt inn et 3dagers ferskt embryo idag, som nettopp hadde delt seg litt raskt. Hvor er det dere har vært der disse embryoene er "kastet"? Jeg tilhører riksen...

Riksen setter inn hva som helst får jeg inntrykk av. Har vært der selv. Never again.

Anonymkode: de367...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riksen ja 🙈 Nei huff... hva skal man si.. De gjør det som passer dem når det passer dem. 

Men hovedinnlegget er fra 2020, så ikke særlig mer svar å få. 

Jeg velger selv og stole på at embryologene og bioingenørene vet hva de driver med, og de kaster ikke egg de har tro på at kan bli noe av. 

Anonymkode: eb5e3...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Riksen setter inn hva som helst får jeg inntrykk av. Har vært der selv. Never again.

Anonymkode: de367...62c

Enig. Har selv hatt 3 ivf forsøk der hvor dem på første forsøk satte inn ett 5 delt på dag 3 , andre forsøk satte dem inn 2 egg som var 4 delt på dag 3 og siste forsøk satte dem inn på dag 2 , fikk ikke vite hvor mye det hadde delt seg

Anonymkode: 37db0...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...