AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #1 Skrevet 25. juni 2020 Hei Jeg blir oppfordret av oppdretter til å teipe ørene til valpen min opp sånn at de reiser seg helt. Kjæresten min mener det er dyreplageri Er det det?🤔Åssen teip bruker man?🤗 Anonymkode: c9db0...fb8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #2 Skrevet 25. juni 2020 ja det er dyreplageri og helt unødvendig. Ørene reiser seg av seg selv når hvalpen vokser til. Anonymkode: 29247...818 11
TerraCotta Skrevet 25. juni 2020 #3 Skrevet 25. juni 2020 Er ikke akkurat dyreplageri, så det går helt fint. Litt usikker på hva slags tape det er snakk om, du kan høre med oppdretter. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #4 Skrevet 25. juni 2020 https://www.hunden.no/blogg/innlegg/47227/Teiping-av-rer-/ Anonymkode: cbc0d...ee7 2
Gjest lillefrøkengrei Skrevet 25. juni 2020 #5 Skrevet 25. juni 2020 Nå lurer jeg veldig på hva slags valp du har siden dette skal være nødvendig? Ørene til hunden reiser seg jo naturlig, og om de ikke gjør det det så har jo ikke det noe å si med mindre den skal brukes i avl.
Bikbokelsker Skrevet 25. juni 2020 #6 Skrevet 25. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg blir oppfordret av oppdretter til å teipe ørene til valpen min opp sånn at de reiser seg helt. Kjæresten min mener det er dyreplageri Er det det?🤔Åssen teip bruker man?🤗 Anonymkode: c9db0...fb8 Ikke noe problem i det heletatt. Bedre enn å skjære i de. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #7 Skrevet 25. juni 2020 8 minutter siden, lillefrøkengrei skrev: Nå lurer jeg veldig på hva slags valp du har siden dette skal være nødvendig? Ørene til hunden reiser seg jo naturlig, og om de ikke gjør det det så har jo ikke det noe å si med mindre den skal brukes i avl. Russisk Toy terrier langhåret Anonymkode: c9db0...fb8 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #8 Skrevet 25. juni 2020 Om du har dette skriftlig ville jeg sendt kopi til NKK. Sånne oppdrettere er ikke seriøse og oppfordrer til dyremishandling og unødvendige "inngrep" i dyrenes naturlige utvikling. Anonymkode: 61581...995 9
LadyGrey Skrevet 25. juni 2020 #9 Skrevet 25. juni 2020 12 minutter siden, lillefrøkengrei skrev: Nå lurer jeg veldig på hva slags valp du har siden dette skal være nødvendig? Ørene til hunden reiser seg jo naturlig, og om de ikke gjør det det så har jo ikke det noe å si med mindre den skal brukes i avl. Ikke bare ståører som må teipes. 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. juni 2020 #10 Skrevet 25. juni 2020 Ja, det er dyreplageri, la nå den stakkars valpen få utvikle seg naturlig.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #11 Skrevet 25. juni 2020 14 minutter siden, lillefrøkengrei skrev: Nå lurer jeg veldig på hva slags valp du har siden dette skal være nødvendig? Ørene til hunden reiser seg jo naturlig, og om de ikke gjør det det så har jo ikke det noe å si med mindre den skal brukes i avl. Og genene forandres jo ikke med tape.... Anonymkode: 79d49...59b 8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #12 Skrevet 25. juni 2020 Har ikke hund selv, men har inntrykk av at dette ikke er uvanlig? Så da er det ganske overraskende at noen oppfordrer å rapportere dette til NKK. Noen bruker lærertyggis for å få hengeører også. Kanskje teiping er mer plagsomt?? Anonymkode: 3feb2...fe9 4
Ulven Skrevet 25. juni 2020 #13 Skrevet 25. juni 2020 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker said: Om du har dette skriftlig ville jeg sendt kopi til NKK. Sånne oppdrettere er ikke seriøse og oppfordrer til dyremishandling og unødvendige "inngrep" i dyrenes naturlige utvikling. Anonymkode: 61581...995 Det er helt vanlig å "hjelpe" ørene på rett vei. NKK hadde aldri lagt seg bort i dette så lenge det ikke er dyremishandling, noe det ikke er selv om kjæresten ikke er enig. Våre sheltievalper har fått blomsterkitt i ørene fra tannfelling og til ørene satte seg. Dette for å hjelpe ørene til riktig stilling. Personlig ønsker jeg å følge rasestandarden så langt det går, og for meg er en sheltie med ståører ikke korrekt. Regner med at det er samme opplegget for rasen TS har kjøpt. Endret 25. juni 2020 av Ulven 5
LadyGrey Skrevet 25. juni 2020 #14 Skrevet 25. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg blir oppfordret av oppdretter til å teipe ørene til valpen min opp sånn at de reiser seg helt. Kjæresten min mener det er dyreplageri Er det det?🤔Åssen teip bruker man?🤗 Anonymkode: c9db0...fb8 Kan du ikke bare spørre oppdretter om hvilken teip som er bra?
Gjest Tobias Juul Grythe Skrevet 25. juni 2020 #15 Skrevet 25. juni 2020 Enig med kjæresten din. Tror du hunder liker at ørene blir teipet?
Gjest lillefrøkengrei Skrevet 25. juni 2020 #16 Skrevet 25. juni 2020 12 minutter siden, LadyGrey skrev: Ikke bare ståører som må teipes. Det er jeg fult klar over men nå er detskrevet i hovedinnlegget at hun har blitt oppfordret til å teipe for at de skal reise seg helt. Så da er det stående ører det er snakk om i dette tilfellet.
Gjest LaptopPute Skrevet 25. juni 2020 #17 Skrevet 25. juni 2020 1 hour ago, Ulven said: Det er helt vanlig å "hjelpe" ørene på rett vei. NKK hadde aldri lagt seg bort i dette så lenge det ikke er dyremishandling, noe det ikke er selv om kjæresten ikke er enig. Våre sheltievalper har fått blomsterkitt i ørene fra tannfelling og til ørene satte seg. Dette for å hjelpe ørene til riktig stilling. Personlig ønsker jeg å følge rasestandarden så langt det går, og for meg er en sheltie med ståører ikke korrekt. Regner med at det er samme opplegget for rasen TS har kjøpt. æsj
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #18 Skrevet 25. juni 2020 4 timer siden, LadyGrey skrev: Kan du ikke bare spørre oppdretter om hvilken teip som er bra? Jo ho brukte legeteip Anonymkode: c9db0...fb8 1
Chantielle Skrevet 25. juni 2020 #19 Skrevet 25. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg blir oppfordret av oppdretter til å teipe ørene til valpen min opp sånn at de reiser seg helt. Kjæresten min mener det er dyreplageri Er det det?🤔Åssen teip bruker man?🤗 Anonymkode: c9db0...fb8 Mange som teiper for å få ørene til å stå. Gjør man det feil,kan resultatet bli fatalt. Jeg overtok en valp/unghund som hadde måttet amputere begge øreflippene pga teiping. Tynn hud,som det skal lite til før det blir for stramt,blodtilførselen til flippen stopper opp, og flippen må amputeres. Før noen kommenterer dette,så kom valpen fra en anerkjent oppdretter som har hatt et sted mellom 20 og 30 kull av denne rasen. H*n har teipet mange,men denne gangen gikk det altså ikke bra. Oppdretteren teipet for å få stående ører og slik at h*n kunne stille den ut/avle på. Vær forsiktig med denne teipingen! 7
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #20 Skrevet 25. juni 2020 Teiping er ikke vondt, og det er hvert fall ikke dyremishandling. Teip i vei, så får hunden et finere uttrykk i sammenheng med rasestandard når den blir stor. Anonymkode: 8b7d4...373 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå