AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #41 Skrevet 29. juni 2020 Jeg slår et slag for Harstad. Flyttet hit for tre år siden med en femåring. Rimelige boliger, god barnehagedekning, gode fritidstilbud, her er kulturhus, mye idrettstilbud, badeland og en villt vakker natur med fjell og hav. Det er eget sykehus her, tredve minutter til flyplassen og på få timer er du i Lofoten om du vil. En hurtigbåt går også flere ganger daglig til Tromsø om man skulle ha behov for å dra dit innimellom. Via barnehage og skole har jeg fått kontakt med andre foreldre og jeg har også fått noen venner. Anonymkode: ab0a9...f91 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #42 Skrevet 29. juni 2020 Harstad er sentralt og du har enkel tilgang til det meste. Du er bare en liten biltur unna nydelige Lofoten og med hurtigbåten kommer du deg til Tromsø på bare noen timer også. Vi har både fjord og fjell og fantastiske turområder. Kulturhus, badeanlegg, lekeland osv osv. Dessuten er det bare en liten time til nærmeste flyplass! Anonymkode: e6c27...44a
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #43 Skrevet 30. juni 2020 På 25.6.2020 den 12.49, AnonymBruker skrev: Bygdesamfunn? Hun nevner Bodø! Selv bor jeg i Tromsø, og det høres ut som om det ville vært perfekt for TS hvis det ikke hadde vært for de høye boligprisene. De gjør det kanskje litt vanskelig når man er ufør. Men jeg bor på øya. Jeg vil tro det er ganske mye billigere litt utenfor byen Anonymkode: 15aac...eea Vil anbefale Fauske. Hyggelige folk, passe stort og et trafikknutepunkt. Passe avstand til Bodø, som har "alt" inkl. stor flyplass. Men langt nok unna til at du slipper prispresset og bystresset. Det er likevel et stort nok senter til at det ikke er et lukket bygdesamfunn som regjerer. Som sagt et samferdselsknutepunkt, og vant med tilreisende/tilflyttere. Anonymkode: b55f0...607 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #44 Skrevet 30. juni 2020 På 25.6.2020 den 23.27, reiseglad skrev: https://vaganavisa.no/fra-oslo-til-skrova/26.12-04:43 Gjør som Elin! Du kan følge henne på instagram om du er der, hun legger ut flotte bilder og gir deg et godt innblikk i hva hverdagen der oppe bringer. Du vil ikke dele instagrammen hennes? Finner faktisk ikke etternavnet hennes i artikkelen 🤔 Så får ikke søkt etter henne. 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg slår et slag for Harstad. Flyttet hit for tre år siden med en femåring. Rimelige boliger, god barnehagedekning, gode fritidstilbud, her er kulturhus, mye idrettstilbud, badeland og en villt vakker natur med fjell og hav. Det er eget sykehus her, tredve minutter til flyplassen og på få timer er du i Lofoten om du vil. En hurtigbåt går også flere ganger daglig til Tromsø om man skulle ha behov for å dra dit innimellom. Via barnehage og skole har jeg fått kontakt med andre foreldre og jeg har også fått noen venner. Anonymkode: ab0a9...f91 Flyttet du alene uten noe tilknytning? Så tøff du er! Anonymkode: ea131...a05
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #45 Skrevet 30. juni 2020 På 25.6.2020 den 15.26, AnonymBruker skrev: Men det er lett å være nykommer på Bardufoss pga stor gjennomtrekk av forsvarsfamilier 🙂. Om jeg forso TS rett, så er hun alene med en ettåring og en toåring. Det kan bli en utfordring. Her er også Nord-Norsk hestesenter, der hun kan bli kjent med folk med felles interesse. TS er ufør, så da får hun ikke kontaktnett via jobb. Så hva blir viktigst? Sjøutsikt eller kontaktnett og mulighet til å drive med hobby? Anonymkode: f2ae0...af5 Bor i Kabelvåg selv, og det er mye tilflyttere her og. Har inntrykk av at mange finner hverandre og at det å skaffe venner går greit hvis man er litt aktiv. Har man barn er det enklere da man kan treffe andre foreldre på fritidsaktiviteter, eller i barnehage. Anonymkode: b00fd...ee7
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #46 Skrevet 30. juni 2020 Alta ❤️ Litt utenfor bykjernen er det overkommelige priser og gode muligheter for hestehold. Flott natur med lysløyper, både små og store fjelltopper og massevis av variert turterreng i umiddelbar nærhet. Ca. 2 timer med fly til Gardermoen. Masse aktiviteter for barn; barnesvømming, barnesang, barnas turlag, eventyrstunder på bibliotek, godt kinotilbud, badeland, idrettslag på alle sider av byen etc. Anonymkode: d1072...2b9 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #47 Skrevet 30. juni 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Flyttet du alene uten noe tilknytning? Så tøff du er! Anonymkode: ea131...a05 Helt alene uten tilknytning, men med et jobbtilbud i en litt vanskelig bransje. Trives veldig godt her selv om byen er 1/3 størrelse av den jeg kommer fra. Det mangler ingenting her. Anonymkode: ab0a9...f91 1
Gjest Kirsebæra Skrevet 30. juni 2020 #48 Skrevet 30. juni 2020 (endret) . Endret 15. april 2021 av Kirsebæra Slettet
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #49 Skrevet 30. juni 2020 På 25.6.2020 den 13.08, AnonymBruker skrev: Jeg syns det høres ut som at Nordland er perfekt for deg. Nydelig natur, billige boligpriser, kystklima++ Hva med litt utenfor Bodø? Da er det kort vei til flyplassen ved besøk sørfra. Type Saltstraumen, Tverlandet, Rognan, Fauske. Hvis du er interessert i et mindre sted, så er Røsvik, Kjerringøy, Inndyr, Sandhornøy eller Ørnes fint. Anonymkode: 0a84e...4bd Helt enig med denne! I Bodø og områdene rundt er det også mange fine, aktive hestemiljøer for både store og små. Anonymkode: a1f33...b1b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #50 Skrevet 30. juni 2020 Harstad, koselig by. Vesterålen, storslått natur Anonymkode: eb94a...c70 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #51 Skrevet 30. juni 2020 Ser at dyre flypriser på Helgeland er nevnt, men det går tog helt nord til Bodø Anonymkode: 98a72...8be
reiseglad Skrevet 30. juni 2020 #52 Skrevet 30. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vil ikke dele instagrammen hennes? Finner faktisk ikke etternavnet hennes i artikkelen 🤔 Så får ikke søkt etter henne. Flyttet du alene uten noe tilknytning? Så tøff du er! Anonymkode: ea131...a05 @elinaamodt på IG
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #53 Skrevet 30. juni 2020 3 timer siden, Kirsebæra skrev: Lofoten er værutsatt da, mye vinter-og høststormer og ikke ukjent for å miste strømmen, selv i "byene" Svolvær og Leknes. I tillegg avhengig av ferge, hurtigruten eller Widerøe for å nå byene. ❤️ Tuller du? Tror de fleste tåler å miste strømmen noen timer et par dager, for det er vel maks sånn det har vært de seneste år i nærheten av Svolvær. Du vet at både Harstad, Narvik, Tromsø osv. er byer man fint kan nå uten ferge eller fly?For øvrig er Evenes og storfly ganske nært, selv for en Svolværing. Nå er det også mulighet å reise dit med flybuss. Anonymkode: b00fd...ee7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #54 Skrevet 1. juli 2020 På 25.6.2020 den 15.31, AnonymBruker skrev: I Nord-Norge er myggen store som fluer. 30 grader om sommeren er ikke uvanlig. Og selvsagt iskaldt om vinteren, og snø fra september til mai. Tror du angrer om du flytter. Flytt heller til Vestlandet, ut i havgapet. Knapt vinter, og sjelden mer enn 20 grader om sommeren. Anonymkode: 42ebf...213 30 grader her i nord er meget uvanlig! Anonymkode: 3160d...650 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #55 Skrevet 1. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Alta ❤️ Litt utenfor bykjernen er det overkommelige priser og gode muligheter for hestehold. Flott natur med lysløyper, både små og store fjelltopper og massevis av variert turterreng i umiddelbar nærhet. Ca. 2 timer med fly til Gardermoen. Masse aktiviteter for barn; barnesvømming, barnesang, barnas turlag, eventyrstunder på bibliotek, godt kinotilbud, badeland, idrettslag på alle sider av byen etc. Anonymkode: d1072...2b9 Og flyprisene Alta-Oslo er dyrere enn 2 uker i syden, med både reise og opphold! Du vil aldri ha råd til flyreiser🤷♀️I tillegg stinker hele «byen» kumøkk om sommeren🤮 Anonymkode: 3160d...650
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #57 Skrevet 4. juli 2020 Alta er kjempefint. Havutsikt og aktivt hestemiljø. Flott natur. Full barnehagedekning. Anonymkode: f1cd4...2fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå