Gå til innhold

.


Anonymburker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Finn en ny mening med livet da.

Alt handler ikke om å få barn. Du kan for eksempel forberede deg til det neste livet, ved å utvikle deg mest mulig i dette.

Og hvem vet, kanskje du møter noen hyggelige mennesker i løpet av den tiden. Kanskje du også kan hjelpe noen på den tiden, og gjøre all forskjell for dem. Det er mye man kan gjøre med livet.

Anonymkode: cb93c...d81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en utdannelse da vel. Da får du i det minste venner i løpet av studietiden

Anonymkode: cca62...ee1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal antagelig leve i 50 år til, så det er tid til å rette opp i alt. Nå har du tydeligvis brukt 5-7 år allerede på å være bitter over dine feil som yngre. 5-7 år på det, istedenfor å rette opp det du mener er feil. 

Bedre å bruke de neste 5-7 årene på å finne deg et mål, og gå for det enn å fortsette slik. 

For sent er det ikke. 

Anonymkode: 360f9...44f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg lest før. Det er ikke forsent, ta utdanning, du er ikke gammel for utdanning. Tar du det har du jobb i boks. Hva med IT utdanning? Da får du garantert jobb.. Til du blir ferdig er du ikke 40 engang og har masse tid på å finne partner. Å sutre om dette er usunt. 

Anonymkode: ba0a9...a2a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopp. Alt det vonde var i går. I dag starter du på nytt, legg det bak deg og se fremover, se her og nå, og se fremover. Hva har du her og nå? Drit i kravene andre har til partnere, unger og faen, nå skal du jobbe med å trives med det du har og sikte mot det du ønsker deg. Små skritt, vi snakker ikke de store tinga nå. Hva skal til for at DU har det bra, IKKE HVA andre rundt har. Ikke hva du BURDE gjort, ikke hva andre forventer av andre, HVA KAN DU GJØRE FOR DEG SELV I DAG som gjør deg fornøyd? 

Anonymkode: fc65a...272

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.

 

 

 

Endret av Expandable86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kommer langt med å ikke begrave seg i selvmedlidenhet, ikke for å være frekk altså. :P Du må jo fokusere på det du for til, du har klart å få deg et fagbrev, er ikke alle som klarer det. Er ikke alle som har fiks ferdig liv i din alder, men det er jo hva du fokuserer på. 

Anonymkode: 9afcb...f18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingenting da jeg var 36år. Ingen jobb, ingen fagbrev. Ikke vært i arbeid i hele livet, ingen utdannelse. Men jeg har er hus, bil og barn. Nå 2 år senere har jeg fullført videregående og er på vei til å ta et fagbrev. Jeg forstår ikke hvorfor du ser ned på fagbrev, hvilke yrke er det innen? I dag krever det endel for å ta fagbrevet, og er absolutt ikke lavstatus slik som du får det til å høres ut som.

Anonymkode: 01fd6...0be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en lignende situasjon som deg. Livet mitt gikk fra meg på grunn av depresjon og angst, og jeg kom ingen vei. Hadde en elendig deltidsjobb der jeg ble behandlet som dritt. Slutt med daværende samboer ble det også.

Nå er jeg 37 og ble akkurat ferdig med en utdanning innen økonomi. Det var tøft, men det gikk. Alt er mulig om man tør ta noen sjanser, setter seg mål, og er villig til å jobbe hardt! :) (Ny samboer fikk jeg også, utrolig nok.)

Poenget er at det alltid finnes muligheter. Man må «bare» finne motivasjonen til å endre livet sitt.

Anonymkode: f815e...1d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring fastlegen og start med å få hjelp der, høres ut som om du trenger hjelp til å snu tankemønsteret ditt hos en profesjonell!

Anonymkode: d3e2e...c4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Expandable86 skrev:

Jeg har en utdannelse, men er et fagbrev godt nok i dagens samfunn? Det virker ikke slik, hverken på arbeidsmarkedet eller som partner. Men jeg har hverken ork eller evner til å ta noe mer

Selvsagt har du evner, og orken må du bare finne! Hva med å ta mindre/kortere kurs for å spesialisere deg ytterligere og bygge på kompetansen din? Det at du "bare" har fagbrev er ikke noe hinder for å få seg partner, men manglende vilje og ork til å utvikle seg videre, kan være det. Og da handler det ikke nødvendigvis om være opptatt av status og karriere, men om dine egenskaper som person. 

11 timer siden, Expandable86 skrev:

Har et fagbrev, og jeg har ikke overskudd til å ta noe mer nå. Jeg har ingen gjeld, og slik vil jeg fortsette å ha det. Inntil jeg har fast jobb, og kan få huslån.

Sjekk med NAV hvilken støtte du kan få til videreutdanning og/eller omskolering, og sjekk betingelsene for studielån. Og så tar du kontakt med fastlegen din og får henvisning til en psykolog.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor klem til deg❤ en framtid kan man skape seg enten man er 18, 34 eller 60. Det er aldri for seint å forandre livet sitt❤

Anonymkode: 77156...5f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er dessverre prisen for å ikke ta tak i eget liv som ung. Det er alt for mange nordmenn som ikke gjør dette og så venter de at vi andre skal betale for de gjennom NAV. For da utvikles diverse som dårlig selvbilde, depresjon, PTSD, ME etc..

Mitt tips til deg, TS er å ikke få barn når du er i den situasjonen du er i nå. Du skriver at du har fagbrev og det er jo veldig bra! Om du overhodet ikke får napp på noen jobb du har fagbrev i, går det Ann å bygge videre på det? Slik at du får muligheten til å søke deg inn på andre jobber som er mer stabile og betaler bra? Stabil jobb og inntekt er pri nr 1.

Anonymkode: e021c...72a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Expandable86 said:

Det høres så lett ut. Hva er det neste livet? Jeg håper da virkelig ikke det kommer flere?

Jeg har en utdannelse, men er et fagbrev godt nok i dagens samfunn? Det virker ikke slik, hverken på arbeidsmarkedet eller som partner. Men jeg har hverken ork eller evner til å ta noe mer.

Antagelig ikke. Tipper maks 20 år til.

Har et fagbrev, og jeg har ikke overskudd til å ta noe mer nå. Jeg har ingen gjeld, og slik vil jeg fortsette å ha det. Inntil jeg har fast jobb, og kan få huslån.

Dessverre er dagen i dag mye verre. Hva som skal til for at jeg har det bra, er nettopp de store tingene. Stabilitet og normalitet i form av familie og fast jobb. Ingen av de små tingene gleder meg i livet i lenger enn det øyeblikket det varer. Så kommer de store temaene opp igjen, følelsen av utilstrekkelighet.

Så du orker ikke gjøre noe for å få det bedre?

Anonymkode: cca62...ee1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg hund og begynn med hundetrening!

Anonymkode: 6e58a...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ferdig med fagbrev og null gjeld? Det er jo et godt utgangspunkt! 

Anonymkode: aa2ff...6f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fengselsbetjenter har lønnet utdanning 

Anonymkode: 6e58a...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...