Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Onkel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er helt seriøst det dummeste navnet jeg har lest her inne! Da er Xander Emilian hundre ganger bedre, liksom. Onkel er IKKE et navn. Tror du artisten Onkel P heter Onkel? Han ER en onkel, og heter Pål (derav "P".) Navnet Bror har jeg aldri likt, men det er jo faktisk et navn da.

Anonymkode: b7d92...aa7

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere planla svangerskapene sammen og nå vil dere kalle ungene deres for Bror og Onkel? 😳 tror kanskje det må være noe av det kleineste jeg har hørt om! 

Anonymkode: 84df8...3cc

Jeg stemmer for at dere heller kaller han Brutter'n, så det blir Bror og Brutter'n! 😁

Anonymkode: 6ff76...343

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 513 som heter Bror i Norge, men ingen som heter Onkel. Så nei, i tilfelle du faktisk er seriøs, Onkel er ikke et navn.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, dette synes jeg ikke ble noe hyggelig! Angrer på at jeg skrev noe her! Siden jeg skrev som anonym, så får jeg ikke slettet innlegget, men plis, slutt å kommentere her! Dere har særiøst ødelagt hele dagen min nå!

Anonymkode: 3b4b4...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med Sjonkel? 🤔

Men for å være seriøs: Onkel er ikke et navn. Og det blir bare rart. 

Anonymkode: 0825e...2c6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Herregud TS - dra nå litt på og kall den lille gutten for Søster. Passer mye bedre med Bror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff. Kan du ikke heller kalle ungen for Sylvester eller noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Regner med at dette er tull, men hvis ikke, så tenker jeg det kan bli belastende når han blir voksen. Hvis folk referer seg som onkel til barn, som ikke er deres onkel, tenker jeg dessverre på hvilke intensjoner vedkommende har. Selv om det i dette tilfelle er et navn vedkommende ikke har bestemt selv 😬

Anonymkode: f6d4e...bb1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall begge for bror. Lillebror og Storebror. "Brother from another mother" 🥳🥳

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette synes jeg ikke ble noe hyggelig! Angrer på at jeg skrev noe her! Siden jeg skrev som anonym, så får jeg ikke slettet innlegget, men plis, slutt å kommentere her! Dere har særiøst ødelagt hele dagen min nå!

Mulig du opplever at svarene har ødelagt dagen din. Men de har potensielt reddet «livet» til sønnen din, som forhåpentligvis slipper å hete Onkel... Eventuelt har svarene reddet deg fra mange måneder hvor du forbereder deg på at ungen din skal hete Onkel (mens alle som får høre dette i omgangskretsen sannsynligvis rister oppgitt på hodet, med mindre de tør å si rett ut hva de mener), før du får avslag på navnet fra folkeregisteret og må begynne å lete etter et helt nytt navn lenge etter at barnet er født.

Så ja, muligens en ødelagt dag for deg, men sannsynligvis har svarene spart både deg og ungen for unødvendige ubehageligheter.

(Men innerst inne tenker jeg at dette er en trolletråd...)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriver du på et forum så må du også tåle meningene til folk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriver du på et forum så må du også tåle meningene til folk 

Ja, men det går faktisk an å svare på en annen måte også da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken annen måte? Onkel er ikke et navn men et kallenavn på en morbror eller farbror. Du spurte om meninger og vi alle svarer nei til navnet onkel. 

Det finnes tusenvis av fine guttenavn. Kanskje dere kan finne noe på B? 

Anonymkode: 5908a...47e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo et hav av muligheter til å finne et annet fint navn da. Ingen skade er gjort enda. 

Anonymkode: 6ff76...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint navn hvis du vil at barnet skal bli et fremtidig mobbeoffer.

Ellers tror jeg du troller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville satset på et ordentlig navn, hva med et navn i familien? Eller andre guttenavn du syns er fine?  :) Det å kalle ungen sin for "hva som helst" er ikke særlig pent gjort. Tenk på at barnet ditt skal ha et langt liv med dette navnet... Og ingen får kalle ungen sin for en sånne fellesnavn som onkel, tante osv. Det ville vært rart om det gikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hahaha, om dere får barn nr2 og det barnet velger selv å få barn, så vil barna kalle onkelen for «Onkel Onkel»😂😂 Nei huff, finn på noe annet, det håper jeg venninna di også gjør for barnets del. 

Anonymkode: 98a87...aa7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...