Gjest Coral Skrevet 4. juli 2005 #1 Del Skrevet 4. juli 2005 Drar snart sammen med kjæresten min, skal tilbringe en uke sammen i Barcelona. Gleder meg veldig! Om noen har gode tips, til hva vi bør få med oss, hvor det er bra shopping mm., så del dem gjerne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 5. juli 2005 #2 Del Skrevet 5. juli 2005 Hei Coral. Har ikke vært ordentlig i Barcelona på 7 år (svippturen i vår dekket ikke mye) men her er det jeg husker fra den gang: - Sagrada Familia er jo det kjenteste av det kjente, og verdt et besøk. ønsker du mer Gaudí er Parc Guell et deilig sted å slå ihjel litt tid, og hvis dere drar til bygården hans Casa Mila/La Pedrera må dere sjekke om det er åpent til å gå opp på taket. Det gjorde vi, trasket rundt blant de rare pipene og hadde utsikt ned på alle gårdene rundt (terassene, folks klesvask og privatliv, Klips happy ). - Dessuten kan man ta taubane opp til Montjuic der det er en borg med utsikt over byen, samt - i hvert fall da vi var der - en ganske rusten fornøyelsespark (og Miró museum hvis dere er interessert i sånt) - La Rambla er grei nok, men jeg foretrakk Placa Reial når det gjaldt å sitte med sangríamuggen og se på folk, like mye action, men litt mer innelukket atmosfære. (Populært sted - treg service og ikke verdens mest spennende tapas). - Shopping: jeg foretrakk alle småbutikkene i smugene (rundt det gotiske kvarter fx.) i stedet for de flashy store butikkene i de store gatene. For eksempel var det for 7 år siden en butikk med nytt&brukt som hadde en svær tre-kamel foran inngangen, og kafe i bakgården, der betjeningen visstnok alltid visste om de hotteste stedene å gå ut. men Zara og senteret El Corte Inglés kan naturligvis være verdt et besøk. Interiørbutikker fantes det masse lekkert av litt lenger opp i byen, rundt Av. Diagonal eller sånn. - 4 Km strand sydøst i byen - eller noe sånn, denne var helt fin da jeg var der. - de beste spisestedene vet jeg ikke om, men koselige steder å sitte er for eksepel placa del pi og foran katedralen - uteliv vet jeg sørgelig lite om, da jeg er litt for trøtt om kveldene til å få med meg sånt, men de har i hvert fall champagnebarer i barcelona (nede ved havnen? bare å spørre seg frem), der det sjenkes champagne i et så vannvittig tempo at du må være rimelig klar med bestillingen. men dette har jeg bare hørt om fra hippere venninner, ikke prøvd. Beklager dårlig staving av stedsnavnene, tok det ettersom jeg husket det :oops: Ellers har du vel fått med deg Étoiles reisebeskrivelse i dagboken hennes? Dronningen av shopping God tur (ikke rent lite misunnelig...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 5. juli 2005 #3 Del Skrevet 5. juli 2005 Tusen takk for masse gode tips, Klips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 5. juli 2005 #4 Del Skrevet 5. juli 2005 Når jeg var i Barcelona kjøpte vi billetter på en sightseeingbuss. Det er flere selskap som har rundturer i byen. Den vi valgte kjørte en runde på ca 3 timer og starter hvert 10. minutt. På hver stopp kunne man gå av og bli så lenge man ville. Billetten gjaldt hele runden og man kunne gå av så mange ganger man ville. Bussturen startet ved Plaza Catalunya (på toppen av Las Ramblas) I det siste Elle sto det litt om Barcelona, så du kan jo kjøpe med deg bladet og lese på flyet. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 5. juli 2005 #5 Del Skrevet 5. juli 2005 Det siste Vagabond vi kjøpte hadde også Barcelonareportasje tror jeg. vet ikke om det er samme som er i salg fremdeles. Det meste jeg har skrevet er jo sånn som står i reisehåndbøkene uansett, men det kan jo være kjekt å vite at disse tingene faktisk er verdt et besøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 5. juli 2005 #6 Del Skrevet 5. juli 2005 Ja, synes det er veldig greit å høre hva dere som har vært der faktisk syntes om ulike severdigheter, hva dere likte, ikke likte og sånn. Takk for tips fra deg også, Chica Skal kjøpe Elle å ha med på veien. Godt mulig vi tar en sånn buss en av de første dagene, for å få litt oversikt. Sambo abonnerer på Vagabond, så vi har klippet ut reportasjen fra Barcelona derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 5. juli 2005 #7 Del Skrevet 5. juli 2005 Vi hadde litt dårlig tid, så vi så ikke så mye på severdigheter, men syns bussturen var grei for å få oversikt over byen + se de viktigste tingene fra utsiden iallfall! Ellers gikk helga med på å rusle rundt og se seg om, se på folk og høre på musikk. Var musikkfestival når vi var der, så det var masse liv og konserter i parker etc. Skulle gjerne dratt tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå