Gå til innhold

Ringer når dama frir


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Random skrev:

Det er vel mannen som skal fri.

Hvorfor det? Hvis jeg vil gifte meg må da jeg få lov til å fri?

For å svare på spørsmålet til TS: Jeg fridde ikke med en ring, men du kan jo kjøpe en enkel sølvring som midlertidig ring og fri med den? Så kan han plukke seg ut en dyrere om han har behov for det?

Endret av LillEve
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Random skrev:

Det er vel mannen som skal fri.

Født i nitten-pil-og-bue?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fridde, og jeg sa ja.  Så spleiset vi på forlovelse ringene.  Da vi giftet oss var det en selvfølge å gi hverandre forlovelse ringene igjen.  "Din .... for alltid" sto det i dem.  

I dag, 45 år senere, er gifteringene våre blitt for små for oss begge.  Vet ikke om det er mulig å utvide dem, for nye ringer har ikke samme verdi for oss.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anim92 skrev:

Født i nitten-pil-og-bue?

Født på 90-tallet men ikke i Norge. Hva med pil og bue? For min del sier jeg hvis ikke han frir til meg snart så er jeg lei, det er opp til mannen å kjøpe ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Random skrev:

Født på 90-tallet men ikke i Norge. Hva med pil og bue? For min del sier jeg hvis ikke han frir til meg snart så er jeg lei, det er opp til mannen å kjøpe ring.

Hadde jeg tenkt på samme måte hadde jeg aldri blitt gift, mannen her hadde null planer om å fri, haha.

Anonymkode: b47ac...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men jeg har kjøpt samme forlovelsesring til oss begge (eneste forskjell er størrelsen, selvfølgelig). Tror ikke vi kommer til å bruke dem noe særlig (jeg går kategorisk ikke med smykke i hverdagen), men han ønsket seg ring for symbolismens skyld. 

Anonymkode: 51b1a...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fri med ring til han og la han velge ut ring til deg senere?

Anonymkode: 13ab7...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2020 den 9.00, Random skrev:

Født på 90-tallet men ikke i Norge. Hva med pil og bue? For min del sier jeg hvis ikke han frir til meg snart så er jeg lei, det er opp til mannen å kjøpe ring.

For min del har ikke jeg tenkt å fri sjøl. Jeg vil gjerne gifte meg en dag, og det vet han godt. Jeg vet også at han trenger tid på seg, til å være sikker på forholdet. Men om det går et par år til så skal han nok få beskjed om at det snart er på tide å velge å ta det siste steget, eller gå. 

Poenget mitt i innlegget du siterte var at det er helt innafor om kvinnen frir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte helt glatte ringer i gull og fridde til min kjære for 17 år siden,vi har begge to de samme ringene den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 22.6.2020 den 21.12, AnonymBruker skrev:

Jeg har rett og slett tenkt til å fri til samboeren min! 😃 Bare rent sånn praktisk: hvordan er det vanlig å gjøre det med ringer? Jeg har lyst til å fri med ring for å vise at dette er gjennomtenkt og noe jeg virkelig mener. Bare klarer ikke å Google meg frem til hvordan det er vanlig å gjøre det, så spør her 🤪 

 

Anonymkode: 09217...9d8

Jeg fridde til min mann og jeg vet han ikke ville ha noen ring så brukte en godteriring for å markere med litt humor. Men hadde pyntet rommet med hjerteballonger og bilder av oss og det ble ganske romantisk så var ingen tvil om at jeg mente det allikevel. Men det passet for han å ta det litt mer uhøytidelig☺️😆

Anonymkode: 1e4b4...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/22/2020 at 9:12 PM, AnonymBruker said:

Jeg har rett og slett tenkt til å fri til samboeren min! 😃 Bare rent sånn praktisk: hvordan er det vanlig å gjøre det med ringer? Jeg har lyst til å fri med ring for å vise at dette er gjennomtenkt og noe jeg virkelig mener. Bare klarer ikke å Google meg frem til hvordan det er vanlig å gjøre det, så spør her 🤪 

 

Anonymkode: 09217...9d8

Jeg står egentlig i samme situasjon, men etter litt refleksjon har jeg kommet frem til at hvis vi skal ha ringer, skal det være en felles beslutning og forlovelse etter nordisk tradisjon. (Det er mitt ønske, i alle fall). Flere forhold som spiller inn, bl.a. at jeg er usikker på om han ønsker ring i det hele tatt. Så frieriet blir uten ring - og for øvrig utradisjonelt på alle måter. 

 

Anonymkode: f2095...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2020 den 12.09, Random skrev:

Det er vel mannen som skal fri.

Ja. Og så skal kvinnen leveres av faren sin til mannen ved alteret og så skal hun selvsagt ha hans navn. 

:ironi:

Jeg synes den som har lyst, skal fri. Nå for tiden er det blitt så in med veldig arrangerte, hypede frierier at jeg tenker at noen kvier seg litt, fordi forventningene kanskje er store. Det er ikke alle det passer for å fly inn i luftballong eller komme marsjernde med et hornorkester før de går ned på kne. :bryllup:

Endret av pøbelsara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet i 4 år på at mannen min skulle fri, siden det aldri skjedde så måtte jeg gjøre det selv hvis jeg ville gifte meg. Drømmen var å bli fridd til, men det ble en veldig fin opplevelse å være den som frir også! Mannen ble veldig overrasket og glad😁🥰 

Anonymkode: 1e4b4...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.7.2020 den 0.37, Zienna skrev:

Han fridde, og jeg sa ja.  Så spleiset vi på forlovelse ringene.  Da vi giftet oss var det en selvfølge å gi hverandre forlovelse ringene igjen.  "Din .... for alltid" sto det i dem.  

I dag, 45 år senere, er gifteringene våre blitt for små for oss begge.  Vet ikke om det er mulig å utvide dem, for nye ringer har ikke samme verdi for oss.  

Det er ganske enkelt å få utvidet ringer, bare spør på en gullsmed :) Koster litt, men mange endrer jo str i løpet av livet.

Anonymkode: 4f03f...c1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2020 den 7.30, AnonymBruker skrev:

Hmmmm....alle disse mennene som "ikke liker" ringer! Før gikk jo alle med det, er bare en vane. Veldig greit om alle samboere også kunne brukt ring, hadde sikkert gitt mindre utroskap også. Nå er det jo bare å starte flørten sånn i tilfelle han er ledig, kan jp ta uker og måneder før man finner ut at han har samboer...eller kone....

Anonymkode: 8d424...997

Neppe mindre utroskap. Snarere tvert imot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en dame skal fri med ring, bør det være en typisk giftering. Tidligere var det ganske vanlig å «ringforlove» seg med å benytte ringene som skulle bli gifteringer på venstre hånd, for deretter å bytte til høyre når en giftet deg. I dag er det mer vanlig at mannen kjøper diamantring til forlovelsen til dama, men bruker ikke noe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 8.7.2020 den 16.05, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg tenkt på samme måte hadde jeg aldri blitt gift, mannen her hadde null planer om å fri, haha.

Anonymkode: b47ac...434

Blir det da ikke slik at dere presset mannen litt til å gifte seg? Siden han hadde null planer om å fri, men tør selvfølgelig ikke å si nei i frykt for å miste familien? Her har samboer gjort klinkende klart at det ikke blir noe giftemål. Det blir derfor svært umusikalsk hvis jeg frir til ham. Han er for øvrig ærlig og kommer nok til å si nei hvis jeg frir - og det gidder jeg ikke 😄 

Anonymkode: 1d95b...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...