Gå til innhold

Ringer når dama frir


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har rett og slett tenkt til å fri til samboeren min! 😃 Bare rent sånn praktisk: hvordan er det vanlig å gjøre det med ringer? Jeg har lyst til å fri med ring for å vise at dette er gjennomtenkt og noe jeg virkelig mener. Bare klarer ikke å Google meg frem til hvordan det er vanlig å gjøre det, så spør her 🤪 

 

Anonymkode: 09217...9d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg fridde til mannen min, så kjøpte jeg ring på forhånd! Gikk ikke ned på et kne, men hadde den i en boks og sånn, og ga den til han mens vi begge satt og hadde piknik. :)
Vet ikke hva som er "normalt", men jeg synes det var gøy å handle ringen og å gi den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert å fri selv også, og lurt på dette. Tviler på at mannen min ønsker å ha forlovelsesring. Han er en type som aldri går med ringer. Giftering vil han nok ha. Jeg vil ha forlovelsesring, da. Virker litt rart å kjøpe en forlovelsesring til frieriet som jeg bare tar på meg selv :vetikke:

Anonymkode: 48298...dda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde vi riktignok ikke noe frieri siden vi bare rett og slett var enige om å forlovet oss, men vi kjøpte gullring som vi tok på oss ved forlovelsen og som vi også brukte som gifteringer. Siden ringene er ment å symbolisere evigheten synes jeg det blir veldig merkelig å ha én forlovelsesring og en annen giftering. To ulike evigheter...? 

Anonymkode: 0d24c...58a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå hadde vi riktignok ikke noe frieri siden vi bare rett og slett var enige om å forlovet oss, men vi kjøpte gullring som vi tok på oss ved forlovelsen og som vi også brukte som gifteringer. Siden ringene er ment å symbolisere evigheten synes jeg det blir veldig merkelig å ha én forlovelsesring og en annen giftering. To ulike evigheter...? 

Anonymkode: 0d24c...58a

Synes ikke det er så rart jeg. "Evigheten" (som du sier) inngås/starter jo med inngåelsen av ekteskapet ikke forlovelsen. Nå skal jeg forsåvidt fortsette å bruke forlovelsesringen sammen med gifteringen da, er ikke tilhenger av denne bruk og kast mentaliteten hvor damer får en dyr ring som de bruker i 1-2 år også bytter de den ut. 

Anonymkode: cd2ee...17b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fridde kjæresten til meg for noen uker siden (han er mann, jeg er dame). Han gikk ned på kne og ga meg en ring :)

Hvis jeg skulle ha fridd ville jeg nok ha gjort det uten ring, men sagt at jeg ville han skulle blitt med og finne noe han likte. Forloveden min visste hva slags stil på smykker jeg liker, og hadde også fordelen av å kunne snoke i mitt smykkeskrin for å se etter ca størrelse. Han har en ring, og den passer langefingeren, så jeg hadde sannsynligvis bommet helt på str. Ville i så fall ha funnet et sett ringer vi kunne ha brukt som gifteringer også. Det vanligste er jo at enten bruker begge et sett ringer de bruker til bryllupet, eller så har bare dama/damene (lesbiske par) forlovelsesring.

Frieriet er jo like gjennomtenkt om man frir med eller uten ring, tenker jeg :)

Min forlovede bruker ikke ring nå, men vi skal ha et matchende sett når vi gifter oss. Jeg kommer til å bruke både forlovelsesringen og gifteringen i det daglige når vi har giftet oss.

Anonymkode: 4f03f...c1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå hadde vi riktignok ikke noe frieri siden vi bare rett og slett var enige om å forlovet oss, men vi kjøpte gullring som vi tok på oss ved forlovelsen og som vi også brukte som gifteringer. Siden ringene er ment å symbolisere evigheten synes jeg det blir veldig merkelig å ha én forlovelsesring og en annen giftering. To ulike evigheter...? 

Anonymkode: 0d24c...58a

Mannen bruker forresten ringen jeg fridde med som giftering, og jeg bruker den vi kjøpte sammen til meg etter forlovelsen som giftering også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble enige. Han liker ikke ringer, så ville ha noe som var så nøytralt som mulig. Jeg elsker ringer, og ønsket meg diamanter.

Så vi kjøpte en enstens forlovelsesring til meg, og et diamantbånd som giftering. Han har en enkel gullring som han ikke kjenner at han har på. Siste var det viktigste kriteriet for han - han prøvde minst 10 ringer før han var fornøyd. 

Så mitt tips er - kjøp sammen, da får begge det dere ønsker dere. 

Anonymkode: 10d4a...dc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe frieri her, men jeg som sa at jeg har lyst til å gifte meg. Det var ikke planlagt egentlig, vi bare satt og pratet. Bestemte oss for ringer sammen. Begge har vært gift før og ville ha noe som var annerledes enn sist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha frierring, men når mannen fridde til meg (vi hadde booka kirka allerede) så fridde han uten ring da han var så redd for å kjøpe en jeg ikke likte:laugh:. Så da kjøpte vi en ring med diamant på i sølv til meg som forlovelsesring (han hadde ingenting), så kjøpte vi gifteringer til vi giftet oss i gull (sånne helt standard). Så jeg har 2 ringer (men den ene er da med diamant og ikke noe jeg går med til vanlig nå da den er litt upraktisk), han 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, hjema skrev:

Jeg ville ha frierring, men når mannen fridde til meg (vi hadde booka kirka allerede) så fridde han uten ring da han var så redd for å kjøpe en jeg ikke likte:laugh:. Så da kjøpte vi en ring med diamant på i sølv til meg som forlovelsesring (han hadde ingenting), så kjøpte vi gifteringer til vi giftet oss i gull (sånne helt standard). Så jeg har 2 ringer (men den ene er da med diamant og ikke noe jeg går med til vanlig nå da den er litt upraktisk), han 1.

Dette er sånn jeg ikke klarer å forstå. Han fridde etter at dere har bestemt at dere skal gifte dere? Det er som å sitte ved middagsbordet, med pizzaen foran dere, og spør "høytidlig" om han vil ha pizza til middag. Det er fullstendig meningsløst. Samme med de som "blir enige om å forlove seg" uten å forlove seg, fordi mannen skal fri.
Altså: forlovelse er å være enige om å gifte seg. Du kan ikke planlegge å bli forlovet på et senere tidspunkt, idet man er enige om at man skal forlove seg, er man i praksis forlovet. Å komme med et "frieri" etter denne samtalen, er meningsløst.  

Anonymkode: babe5...44a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er sånn jeg ikke klarer å forstå. Han fridde etter at dere har bestemt at dere skal gifte dere? Det er som å sitte ved middagsbordet, med pizzaen foran dere, og spør "høytidlig" om han vil ha pizza til middag. Det er fullstendig meningsløst. Samme med de som "blir enige om å forlove seg" uten å forlove seg, fordi mannen skal fri.
Altså: forlovelse er å være enige om å gifte seg. Du kan ikke planlegge å bli forlovet på et senere tidspunkt, idet man er enige om at man skal forlove seg, er man i praksis forlovet. Å komme med et "frieri" etter denne samtalen, er meningsløst.  

Anonymkode: babe5...44a

Meningsløst ja, men nå er det sjelden sånn at frierier fungerer sånn som på film. Man har jo ofte diskutert på forhånd at man ønsker å gifte seg og evt når. Så sånn ble det for oss:nordvesta: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er sånn jeg ikke klarer å forstå. Han fridde etter at dere har bestemt at dere skal gifte dere? Det er som å sitte ved middagsbordet, med pizzaen foran dere, og spør "høytidlig" om han vil ha pizza til middag. Det er fullstendig meningsløst. Samme med de som "blir enige om å forlove seg" uten å forlove seg, fordi mannen skal fri.
Altså: forlovelse er å være enige om å gifte seg. Du kan ikke planlegge å bli forlovet på et senere tidspunkt, idet man er enige om at man skal forlove seg, er man i praksis forlovet. Å komme med et "frieri" etter denne samtalen, er meningsløst.  

Anonymkode: babe5...44a

Meningsløst for noen, superkoselig markering og høytidelig happening for andre ❤️😊

Anonymkode: d5ddd...662

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er sånn jeg ikke klarer å forstå. Han fridde etter at dere har bestemt at dere skal gifte dere? Det er som å sitte ved middagsbordet, med pizzaen foran dere, og spør "høytidlig" om han vil ha pizza til middag. Det er fullstendig meningsløst. Samme med de som "blir enige om å forlove seg" uten å forlove seg, fordi mannen skal fri.
Altså: forlovelse er å være enige om å gifte seg. Du kan ikke planlegge å bli forlovet på et senere tidspunkt, idet man er enige om at man skal forlove seg, er man i praksis forlovet. Å komme med et "frieri" etter denne samtalen, er meningsløst.  

Anonymkode: babe5...44a

Det mest meningsløse av alt er en to voksne som ikke prater sammen om en så stor beslutning, og blir enige. Og at den ene går rundt og tripper og håper på et frieri. 

Da er løsningen du her skisserer hakket mer rasjonell. 

(selv om jeg for egen del valgte: diskusjon->bli enige->sette en dato->forlovet)

Anonymkode: 10d4a...dc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm....alle disse mennene som "ikke liker" ringer! Før gikk jo alle med det, er bare en vane. Veldig greit om alle samboere også kunne brukt ring, hadde sikkert gitt mindre utroskap også. Nå er det jo bare å starte flørten sånn i tilfelle han er ledig, kan jp ta uker og måneder før man finner ut at han har samboer...eller kone....

Anonymkode: 8d424...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2020 den 7.16, AnonymBruker skrev:

Jeg har vurdert å fri selv også, og lurt på dette. Tviler på at mannen min ønsker å ha forlovelsesring. Han er en type som aldri går med ringer. Giftering vil han nok ha. Jeg vil ha forlovelsesring, da. Virker litt rart å kjøpe en forlovelsesring til frieriet som jeg bare tar på meg selv :vetikke:

Anonymkode: 48298...dda

Han kan jo bruke samme ring som forlovelse og giftering. Pga type jobb bruker min mann sin ring hengende i smykke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmmmm....alle disse mennene som "ikke liker" ringer! Før gikk jo alle med det, er bare en vane. Veldig greit om alle samboere også kunne brukt ring, hadde sikkert gitt mindre utroskap også. Nå er det jo bare å starte flørten sånn i tilfelle han er ledig, kan jp ta uker og måneder før man finner ut at han har samboer...eller kone....

Anonymkode: 8d424...997

Dersom ringen er det som hindrer folk i å være utro, har de et grunnelggende problem i forholdet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmmmm....alle disse mennene som "ikke liker" ringer! Før gikk jo alle med det, er bare en vane. Veldig greit om alle samboere også kunne brukt ring, hadde sikkert gitt mindre utroskap også. Nå er det jo bare å starte flørten sånn i tilfelle han er ledig, kan jp ta uker og måneder før man finner ut at han har samboer...eller kone....

Anonymkode: 8d424...997

Eksmannen min nektet å gå med ring, men han hatet konsekvent følelsen av metall mot kroppen. Det var greit for meg, det var ikke akkurat hemmelig at vi var gift, og jeg hadde ring.

Men jeg er glad for at min forlovede har tenkt å bruke giftering, syns det er ekstra fint når man har ringer som matcher litt og som viser at man er gift :) 

Anonymkode: 4f03f...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer bare gå med smykker og ringer i noen timer. De har godt av å legges bort for natta i alle fall. Har gamle smykker som føles som en tyngde, selv om de ikke er tunge. 

Så respekter andre som ikke vil gå med ring eller smykker. 

Anonymkode: 1872c...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...