Gå til innhold

En rimelig, men god PC?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har penger, men ønsker ikke å betale for funksjoner jeg ikke bruker. 

Min erfaring er også at pcne holder i ca 5 år uavhengig av pris, så ønsker ikke kjøpe noe dyrt noe når den varer så kort og kun skal surfes på og se på nrk nett tv.

Anonymkode: 0cb2c...403

Jeg er enig i det. Men det kan ofte lønne seg å kjøpe det som er hakket over det aller billigste. For på det aller billigste produktet der har de ofte skimpet på absolutt alt som er mulig for å spare femøringer og konkurrere i det sjiktet. Det er et presset marked og det blir mer plast og mindre metall. Med en gang man øker budsjettet litt så er produktet ofte litt mer gjennomført og robust. Ting som kjølingen på PCen er gjerne bedre, hengsler på skjermen er mer solid osv.

Anonymkode: 9ecf6...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i det. Men det kan ofte lønne seg å kjøpe det som er hakket over det aller billigste. For på det aller billigste produktet der har de ofte skimpet på absolutt alt som er mulig for å spare femøringer og konkurrere i det sjiktet. Det er et presset marked og det blir mer plast og mindre metall. Med en gang man øker budsjettet litt så er produktet ofte litt mer gjennomført og robust. Ting som kjølingen på PCen er gjerne bedre, hengsler på skjermen er mer solid osv.

Anonymkode: 9ecf6...d6a

Tusen takk! Jeg har virkelig ikke peiling og har ikke fptt kjøpt enda. Kan du hjelpe meg å finne en pc fra elkjøp eller power til maks 3.700? Blant de jeg har filtrert for de kan hentes i butikk der jeg bor:

https://www.elkjop.no/catalog/data/barbar-pc/no-windows-pc/windows-barbar-pc?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26ContextCategoryUUID%3DnZ.sGQWGjcwAAAFxtS4ZE6vF%26discontinued%3D0%26online%3D1%26ProductListPrice%3D%3C%2B5000%26St%C3%B8rrelse%2B%28tommer%29%3D14%2B-%2B15%26%40Sort.ProductListPrice%3D0%26%40Sort.name%3D0&PageSize=12&ProductElementCount=&searchResultTab=Products&CategoryName=no-windows-pc&CategoryDomainName=store-elkjop-ProductCatalog#filter-button

Eller power:

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/baerbar-pc/pl-4923/

 

Anonymkode: 0cb2c...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14" er litt lite hvis du skal bruke den til å se Netflix og slikt, med mindre du har tenkt å sitte med den rett foran nesa, eller ha den på brystet når du ligger i senga.
17" er mer behagelig å se på når du skal se film eller serier.
I tillegg er de billigste laptopene ofte ganske svake og sliter med å kjøre video uten å bli veldig varme, fordi en av tingene de skimper på for å kutte ned prisen, er nettopp grafikkort og kjøling.
Du sier du vil ha noe som holder en fire-fem års tid, da ville jeg i hvert fall spart opp til å kunne bruke 5000.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2020 den 20.25, AnonymBruker skrev:

Kan noen hjelpe meg å finne en rimelig pc som er av de bedre rinelige? Tenker ca 3.000 kr. 

Skal bare bruke den til å surfe på nett og se serier.

Anonymkode: 0cb2c...403

Hvorfor ikke en iPad? I den prisklassen du kikker i har ræva batteritid

 

Anonymkode: 66882...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke en iPad? I den prisklassen du kikker i har ræva batteritid

 

Anonymkode: 66882...b0b

De er små og vanskelig å sette på bryste når man ligger på sofaen. 

Anonymkode: 0cb2c...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2020 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Denne ser grei ut til prisen du nevner om du kan strekke deg 500kr til, og hvis den er tilgjengelig i nærheten av der du bor. Med forbehold om at jeg bare har skummet kjapt over hva som finnes:

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/baerbar-pc/asus-vivobook-15-r504za-ej723t-baerbar-pc/p-985790/

Du skriver ingenting om at du skal ta den med til og fra jobb/studie, så antar du skal ha den mest hjemme, og tenkte da at en skjerm med litt størrelse (15.6") er greit fremfor en mindre en, og at batteritid og vekt ikke er så viktig.

Den har 8GB RAM og SSD harddisk så den starter ting raskt uten at det "fryser og hakker", samt en midt-på-treet quadcore CPU som er bra i forhold til hvor billig den er. Det er litt liten lagringsplass på den (bare 128GB som er i minste laget), men om du bare ser ting direkte på nett (netflix osv) så har det ingen betydning. Det ser for meg ut som mye PC for pengene.

Anonymkode: 9ecf6...d6a

Den er utsolgt🙁Kan du finne en tilsvarende? Jeg vil gå for en sånn. Takk:)

Anonymkode: 0cb2c...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.6.2020 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Denne ser grei ut til prisen du nevner om du kan strekke deg 500kr til, og hvis den er tilgjengelig i nærheten av der du bor. Med forbehold om at jeg bare har skummet kjapt over hva som finnes:

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/baerbar-pc/asus-vivobook-15-r504za-ej723t-baerbar-pc/p-985790/

Du skriver ingenting om at du skal ta den med til og fra jobb/studie, så antar du skal ha den mest hjemme, og tenkte da at en skjerm med litt størrelse (15.6") er greit fremfor en mindre en, og at batteritid og vekt ikke er så viktig.

Den har 8GB RAM og SSD harddisk så den starter ting raskt uten at det "fryser og hakker", samt en midt-på-treet quadcore CPU som er bra i forhold til hvor billig den er. Det er litt liten lagringsplass på den (bare 128GB som er i minste laget), men om du bare ser ting direkte på nett (netflix osv) så har det ingen betydning. Det ser for meg ut som mye PC for pengene.

Anonymkode: 9ecf6...d6a

Den er utsolgt🙁Kan du finne en tilsvarende? Jeg vil gå for en sånn. Takk:)

Anonymkode: 0cb2c...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...