AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #1 Skrevet 22. juni 2020 Har tidligere slitt med sterk helseangst, panikkangst og noe depresjon. Dette har vært mye bedre det siste halvåret, men merker at det kommer så smått tilbake igjen nå! Problemet per nå er at jeg har en helt sinnsyk smerte i ryggen og nederst i brystet/øverst i magen. Det er en slags sviende/brennende smerte, som at alle muskler blir dratt i om det kan gi mening. Mistenker jo at jeg er anspent og stresset, men det blir vondt på et sånt nivå at jeg begynner jo å lure. smerten var der kun om kvelden/natten når jeg la meg, men nå kommer den gjennom dagen også. Har vart i 1-2 mnd. noen som har hatt lignende? Anonymkode: e09fc...5d8
Candiru Skrevet 22. juni 2020 #2 Skrevet 22. juni 2020 Dette burde du sjekke hos legen. Kan være magesår, gallestein osv.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #3 Skrevet 22. juni 2020 Likner litt på når jeg hadde gastritt. Burde nok sjekke dette hos lege for sikkerhetsskyld. Angst er kjipe greier, føles jo ofte så fysisk! Kanskje er det du føler angst, men kjenner du ikke om du er redd/nervøs osv samtidig? Anonymkode: 45f3f...cf9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #4 Skrevet 22. juni 2020 Hadde noe likn sterke smerter, ved et par tilfeller, i mellomgulvet for en tid tilbake. Men det var heldigvis meget kortvarig. Opplevdes som noe krampeliknende og klarte ikke å puste ordentlig heller. Det var slike smerter som når du f.eks slår tåa ekstremt hardt i noe og hele ansiktet lager grimase av smerte. Ringte faktisk legevakten, begynte å lure om det var noe gallestein. Men det ga seg. Merkelig om psyken/angst ev skal gi så sterke smerter, det tror jeg ikke. Anonymkode: 74249...407
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #5 Skrevet 22. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Likner litt på når jeg hadde gastritt. Burde nok sjekke dette hos lege for sikkerhetsskyld. Angst er kjipe greier, føles jo ofte så fysisk! Kanskje er det du føler angst, men kjenner du ikke om du er redd/nervøs osv samtidig? Anonymkode: 45f3f...cf9 Føler ikke jeg er redd/nervøs i forkant, men kjenner jeg blir det litt når det kommer - sikkert fordi jeg lurer på hva det er.. Tok gastroskopi for et halvt år siden, alt fint. Men det kan jo selvsagt endre seg på et halvt år da. Anonymkode: e09fc...5d8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #6 Skrevet 22. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde noe likn sterke smerter, ved et par tilfeller, i mellomgulvet for en tid tilbake. Men det var heldigvis meget kortvarig. Opplevdes som noe krampeliknende og klarte ikke å puste ordentlig heller. Det var slike smerter som når du f.eks slår tåa ekstremt hardt i noe og hele ansiktet lager grimase av smerte. Ringte faktisk legevakten, begynte å lure om det var noe gallestein. Men det ga seg. Merkelig om psyken/angst ev skal gi så sterke smerter, det tror jeg ikke. Anonymkode: 74249...407 Psyken kan gi ekstremt sterke uttrykk. Den stammer tross alt fra hjernen, som er ansvarlig for tolkningen av alt vi opplever! https://www.theguardian.com/society/2015/may/16/you-think-im-mad-the-truth-about-psychosomatic-illness Anonymkode: 4f705...4f0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå