Gå til innhold

Shaker som smaker godt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var nok ikke et valg men en konsekvens av hva som skjedde i den perioden. Det var den eneste perioden jeg har vært overvektig i hele mitt liv. Ganske stort sjokk faktisk 🤪 Skal aldri gå opp igjen i mitt liv, for det suger. De fleste jeg etterhvert har snakket med,av de med positive erfaringer, sier det spiller ingen rolle hvordan man går ned men hva man gjør etterpå. 🤔 Det tror jeg er riktig. Kjenner blant annet folk som har mistet ekstremt mye vekt av matforgiftning og har greid å holde vekten etterpå. 

Anonymkode: 9f519...568

Ja sånn veldig svart hvitt så er det ikke feil 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, addict skrev:

Ja sånn veldig svart hvitt så er det ikke feil 😊

Haha :) Jeg får klinge meg til håpet. Har slik vekt som målet det meste. Planen er å få gått ned i vekt slik kroppen fungerer bedre. Da satser jeg på at treningsgleden kommer og musklene følger etter. Det er håpet. Jeg er alt for ung til å gi opp. Jeg tenker at hvert kilo er nærmere en fungerende kropp, og det er nok sikkert derfor jeg er så utolmodig. Skulle gjerne hatt salmonella eller kjevelås noen uker.

Anonymkode: 9f519...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha :) Jeg får klinge meg til håpet. Har slik vekt som målet det meste. Planen er å få gått ned i vekt slik kroppen fungerer bedre. Da satser jeg på at treningsgleden kommer og musklene følger etter. Det er håpet. Jeg er alt for ung til å gi opp. Jeg tenker at hvert kilo er nærmere en fungerende kropp, og det er nok sikkert derfor jeg er så utolmodig. Skulle gjerne hatt salmonella eller kjevelås noen uker.

Anonymkode: 9f519...568

Nei, du ønsker deg ikke syk. Du legger ned jobben! Og det klarer du hvis du bestemmer deg 😊

 

Masse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat over en dokumentar om shake-dietter på NRK nett-tv som heter "Framtidens diett?"! Tenkte på deg, synes du skal se den 😊 Den handler om nettopp det å gå ned fort, holde vekta, helseeffekter vs overvekt osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, addict skrev:

Kom akkurat over en dokumentar om shake-dietter på NRK nett-tv som heter "Framtidens diett?"! Tenkte på deg, synes du skal se den 😊 Den handler om nettopp det å gå ned fort, holde vekta, helseeffekter vs overvekt osv. 

Jeg er ikke trådstarter, men ble litt vell aktiv i tråden. Skal få sett den dokumentaren, takk for anbefaling.

Anonymkode: 9f519...568

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2020 den 13.26, addict skrev:

Kom akkurat over en dokumentar om shake-dietter på NRK nett-tv som heter "Framtidens diett?"! Tenkte på deg, synes du skal se den 😊 Den handler om nettopp det å gå ned fort, holde vekta, helseeffekter vs overvekt osv. 

Da har jeg fått sett TV-program. Wow! Sier jeg bare. Tror absolutt dette har noe for seg når man har mange kg å ta av. :)

Anonymkode: 9f519...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg fått sett TV-program. Wow! Sier jeg bare. Tror absolutt dette har noe for seg når man har mange kg å ta av. :)

Anonymkode: 9f519...568

Jeg ble overrasket over forskningen, men savnet litt å se hvordan det går 2-5-10 år senere. Det viser jo uansett at helseeffekten er større ved livsstilsykdommer og stor overvekt så lenge personene går raskt ned i vekt (med feks shake) vs å gå ned sakte.

 

Det er ikke for alle, og det er selvfølgelig ikke en erstatning for vanlig kost i mer enn korte perioder. Jeg er også 100% for å gå mer i dybden på hvorfor man er overvektig og å jobbe med det. Men likevel, et godt hjelpemiddel. 

 

Du kan også se "Hvorfor er jeg tjukk" på samme plass, hvis du har interesse for det 😊 og "Gull i tarmen", som handler mer om hvorfor fedme har blitt et verdensprobelm. Det gav ihvertfall meg en veldig mye bedre forståelse. Bare sånn når jeg var i gang med å anbefale 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, addict skrev:

Jeg ble overrasket over forskningen, men savnet litt å se hvordan det går 2-5-10 år senere. Det viser jo uansett at helseeffekten er større ved livsstilsykdommer og stor overvekt så lenge personene går raskt ned i vekt (med feks shake) vs å gå ned sakte.

 

Det er ikke for alle, og det er selvfølgelig ikke en erstatning for vanlig kost i mer enn korte perioder. Jeg er også 100% for å gå mer i dybden på hvorfor man er overvektig og å jobbe med det. Men likevel, et godt hjelpemiddel. 

 

Du kan også se "Hvorfor er jeg tjukk" på samme plass, hvis du har interesse for det 😊 og "Gull i tarmen", som handler mer om hvorfor fedme har blitt et verdensprobelm. Det gav ihvertfall meg en veldig mye bedre forståelse. Bare sånn når jeg var i gang med å anbefale 😊

Takk :) Elsker slikt, synes de fra Amerika med svært sykelig overvektige er fryktelig trist (for mye bakenforliggende og kirurgi er løsningen) så ser lite på de. Men særlig de fra England er gode :) Det blir ikke så mye personlig tragedie, men generelt kosthold, kos og alkohol. Så der kan man kjenne seg godt igjen. Trengte noe nytt å se på, så anbefalingene var kjærkommen.

 

Anonymkode: 9f519...568

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen prøvd shakene fra Fitline?

Anonymkode: 147d0...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/25/2020 at 9:28 PM, AnonymBruker said:

Jeg lurte på om dere som har erfaring faktisk har gått ned noe i vekt, og hvor mye i begynnelsen. Lurer på å ta meg en runde men har aldri gjort det før, så vet ikke om det virker.

Anonymkode: 9f519...568

Jeg gikk ned 25 kg på Nutrilett men gikk opp igjen etter noen år pga medisiner og sykdom. Skal begynne på en ny kur fra og med i morgen. Den første uka kommer til å være kjempe vanskelig men bare kroppen vender seg til det blir det bedre. Det gjelder å ha mye tyggegummi og mineralvann som kan gi litt smak i munnen i ny og ne. I tillegg blir det lettere mosjon hver dag.

Regner med å gå ned 2-3 kg i uka etter at kroppen har gått inn i ketose HVIS jeg klarer å motstå fristelsen for å spise mat. Det viktigste er å holde ketosen, gjør man det renner kiloene av. 

Anonymkode: 9780b...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
5 hours ago, addict said:

Jeg ble overrasket over forskningen, men savnet litt å se hvordan det går 2-5-10 år senere. Det viser jo uansett at helseeffekten er større ved livsstilsykdommer og stor overvekt så lenge personene går raskt ned i vekt (med feks shake) vs å gå ned sakte.

 

Det er ikke for alle, og det er sDet er  man er overvektig og å jobbe med det. Men likevel, et godt hjelpemiddel. 

😊 

Hørte en omtale om slike kurer på sprekpodden også, og ernæringsfysiologen mente at man nå begynner å innse at slike kurer IKKE nødvendigvis er så dårlige og kjipe, men at de beviselig har god effekt sammenlignet med mer tradisjonelle metoder. Det er jo ikke for alle, men det er ikke negativt å gå ned mye og raskt, og utfordringen med å legge til seg en ny livsstil får man uansett. Så man skal kanskje være forsiktig med å kategorisk fraråde slike kurer, for noen er det veldig nyttig. Hun anbefalte å holde på minst ett vanlig, men sunt måltid da, for å få litt variasjon i dagen 

Her står det også litt 

https://sunnskepsis.wordpress.com/2014/10/31/raskt-vekttap-er-ikke-nodvendigvis-verre/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Den triste sannheten er jo at de fleste som går ned ved vanlig kalorireduksjon med normal mat også går opp i vekt etterpå. Vektnedgang ER krevende, og mange bør nok i større grad slå seg til ro med at vektnedgang er et livsvarig prosjekt man aldri blir ferdig med. Man må passe seg hele tiden, uansett metode. Det er ikke hvordan man går ned i vekt som er det avgjørende, men hvordan man holder seg der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Albbas skrev:

Den triste sannheten er jo at de fleste som går ned ved vanlig kalorireduksjon med normal mat også går opp i vekt etterpå. Vektnedgang ER krevende, og mange bør nok i større grad slå seg til ro med at vektnedgang er et livsvarig prosjekt man aldri blir ferdig med. Man må passe seg hele tiden, uansett metode. Det er ikke hvordan man går ned i vekt som er det avgjørende, men hvordan man holder seg der. 

Veldig riktig! Men jeg tror også at bakdelen med pulverkur er at det blir veldig automatisert uten behov for å egentlig sette seg inn i hva det man spiser til vanlig inneholder. Derav klarer mange ikke å inneha normale spisevaner uten mye arbeid i ettertid. Mange tror nok at de er ferdigslanket og skjønner ikke at det er vanene de går tilbake til som er problemet og ikke de ekstra kiloene i seg selv. 

 

Når det er sagt: mange veier til rom, pulverkurer er også en av dem 😊 men det er ikke en quick fix, og som du så fint sa: å gå ned i vekt er krevende uansett hvordan man vrir og vender på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/6/2020 at 8:25 PM, AnonymBruker said:

Jeg gikk ned 25 kg på Nutrilett men gikk opp igjen etter noen år pga medisiner og sykdom. Skal begynne på en ny kur fra og med i morgen. Den første uka kommer til å være kjempe vanskelig men bare kroppen vender seg til det blir det bedre. Det gjelder å ha mye tyggegummi og mineralvann som kan gi litt smak i munnen i ny og ne. I tillegg blir det lettere mosjon hver dag.

Regner med å gå ned 2-3 kg i uka etter at kroppen har gått inn i ketose HVIS jeg klarer å motstå fristelsen for å spise mat. Det viktigste er å holde ketosen, gjør man det renner kiloene av. 

Anonymkode: 9780b...e21

Dette prosjektet ble litt forsinket pga selskaper og festing, men begynte på kur i går. Denne gangen kjøpte jeg også ferdigblandede smoothies (isteden for bare pulver man blander med vann) og de er faktisk nydelige. De lagres i kjøleskapet, smaker godt og er kalde og deilige!

Merker nå på dag 2 at kroppen protesterer litt på å ikke få fast føde, så nå gjelder det bare å holde ut og ikke tenke på at tiden går sakte. Det gjelder å ikke falle for fristelsen til å hoppe på vekta hver dag, men heller veie meg en gang i uka. Det er så lett å bli demotivert hvis man veier seg når man er sulten of vekta har stått stille. 

 

Anonymkode: 9780b...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...