Gå til innhold

Matretter på hotellrom?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min og jeg skal på ferie til Oslo i sommer. Har booket hotell en uke, men for å spare penger kan vi ikke spise på restaurant mer enn noen dager.

Det er ikke kjøkken på rommet, men kjøleskap. Har dere forslag til OK middagsretter vi kan kose oss med på rommet uten matlagingsutstyr/kjøkken?

Anonymkode: 3254a...fd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spekemat. 

sett rømmen i minibaren. Det andre kan være i romtemperatur👍

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes da mellomting mellom å spise på restaurant og enkel middag på hotellrom...

Handle varme retter fra ferskvaredisk i dagligvarebutikk. Kan spises i en park e.l

Salat fra salatbar i dagligvare og brød til.

Gatekjøkken o,l blir vel også litt billigere enn restaurant, el Burger King/Mc Donalds.

Anonymkode: 8a9ca...bac

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Når ungene mine var yngre og jeg hadde lite penger, så hadde ikke vi heller råd til å spise mye ute selv om vi var på ferie. Både frokost og lunch ble helt vanlig mat fra butikken, og ble spist ute i en park el.l.  Middagene ble pizza eller burger (ikke kjempesunt, men det var snakk om èn uke, og ungene klagde jo ikke... 😄)  På rommet hadde vi alltid noe frukt og litt vann og brus.

Anonymkode: b010d...48a

AnonymBruker
Skrevet

På de fleste hotellrom er det vannkoker.

Så feks wienerpølser varmet i vann fra vannkokeren, med pølsebrød/lomper, ketchup, sennep og sprø løk? Eller nudler? 

Anonymkode: f7d44...e8a

AnonymBruker
Skrevet

Nudelsuppe er jo kjent, men går kanskje ikke som ok mat.

Anonymkode: 5d259...7fc

AnonymBruker
Skrevet

Dere må jo ha både lunsj og middag? Husk også at hotellfrokostene mange steder er veldig begrenset nå pga corona. Det er ikke de vanlige buffetene alle steder. 

Pizzabuffet på Egon er ganske billig (tror det er frem til kl 18 samt hele søndag og mandag). Spis så mye pizza og salat du vil. 

McDonalds og Burger King er vel ellers rimelig, det er også flere asiatiske spisesteder i Oslo som har ganske rimelig mat. 

Ellers ville jeg gjort som nevnt over: kjøpt varmmat i ferskvaredisk (Meny), f.eks kylling, loff, grønn salat og potetsalat. Husk bestikk og tallerkner. 

Anonymkode: 5e155...865

Skrevet

Dere kan spise reker.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Hulderen said:

Dere kan spise reker.

Helst ikke, om det er vegg-til-vegg teppe på rommet... :fy_fy:

Det er ikke akkurat spisebord på hotellrom, så er nok lett for at noe kan havne på gulvet.

Anonymkode: 5d259...7fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...