Gå til innhold

Hvordan hive ut samboer og stesønn raskest mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Stesønnen bor ikke hos deg,  så du kan nekte han adgang.  Har han egen nøkkel? Hvis han har,  inndrar du den.  Hvis faren slipper han inn,  kontakter du politiet.  Det er ditt hus,  og du bestemmer hvem som skal inn i ditt hus.  Du anmelder også stesønnen for vold og trusler mot sønnen din.  Du kan da be om at han får kontaktforbud og må holde seg unna sønnen din.  

Endret av tirben
  • Liker 42
Skrevet

Du blir utnyttet av begge to. Sønnen har lært av sin udugelige far som dessverre har vært hans rollemodell. Her er det bare å pælme begge ut asap.

Så ville jeg holdt meg unna samboer mens gutten din bor hjemme. Vær kjæreste men ikke samboer. For mye tull for deg som har alt i orden.

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

For en idiot av en mann, og for et møkkabarn han (ikke) har oppdratt. Diagnose eller ei, hadde noen rørt barnet mitt hadde jeg ikke vært nådig tilbake. Hvor finner folk sånne kjærester?? Politianmeld sønnen med en gang, så har du det i ryggen for å bli kvitt dem. Kast ut alle eiendeler og bytt lås! 

Anonymkode: dcd15...ad1

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Kast han ut nå. 

Anonymkode: 1a1c7...7a6

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror du kan få hjelp av din x-mann til å kaste dem ut, eller av politi eller barnevern, eller av dine foreldre. Din x stiller opp for gutten sin. 

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Det her hadde du kunne gjort for 30 min siden om du virkelig ville!! Skjerp deg!

du har en sønn som er redd..

Anonymkode: 9cfbe...b54

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Du kjøper esker etc. Sier at han skal være ute innen to dager. Dersom han krangler på det så sier du at visst ikke han er ute innen da så anmelder du stesønnen for trusler og  vold. Forlat udugeligheten! 

Anonymkode: fd5e3...cbb

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med at damer lar helt yhyrlige situasjoner bare skure og gå?

Ta tak imorra.

Anonymkode: 0a8d5...9d8

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Si at forholdet er slutt og at han må flytte ut. Da må han flytte til foreldrene sine, venner eller ta kontakt med kommunen for å få en bolig.. 

gi beskjed til mor at stesønn ikke er velkommen til dere da han utøver vold. Hvis de ikke overholder dette blir politiet kontaktet, gutten er over 15 år. 

Anonymkode: 78f30...2dd

• Liker 25
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det her hadde du kunne gjort for 30 min siden om du virkelig ville!! Skjerp deg!

du har en sønn som er redd..

Anonymkode: 9cfbe...b54

Dette er viktig! Din første plikt er å skaffe et hjem der sønnen din skal være trygg, og det betyr veldig rask utkastelse av disse folka.  

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Stesønn må lære konsekvenser. Han truer og slår en 7-åring, da mister han muligheten til å komme i ditt hus. Ta fra evt nøkkel og forklar mor saken og forklar at blir det ikke overholdt blir stesønn politianmeldt. Forklar dette også til faren som jeg virkelig håper for din del er en eks nå.
Kjøp inn esker og sekker, pakk alt av hans ting ut fra felles rom og skap og gi han 1 uke til å komme seg ut, om du ønsker å være snill. Han kan evt tilbringe de gjenværende dagene i kjellerstuen, men at andre rom er utelukket, utenom å gå på do/dusje og lage seg mat. Fjern internettboks eller sett kode på dette slik at han ikke lenger har internett hos deg. Gjør det uattraktivt å være der. Du skriver han jobber hjemmenifra, ikke enkelt om man ikke har internett vil jeg tro.

Anonymkode: edec4...68e

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren din virker så grenseløs og respekterer deg og sønnen din så lite at jeg nesten synes det er litt skummelt. Hadde vurdert en samtale hos Jurk eller krisesenter. De vet hva som gjelder. 

Anonymkode: 514b8...ae8

• Liker 19
Skrevet (endret)

Jeg vet virkelig ikke hvordan reglene for utkastelse er, har lest, men det er forvirrende. 

Men uansett: jeg hadde kjørt syvåringen til faren sin (evt besteforeldre etc) nå med en gang, og latt ham være der frem til situasjonen er løst. 

Ta kontakt med politiet og be om råd. Evt en advokat. Disse folkene må ut snarest! 

Se om du kan få en mann til å være med deg når du kaster dem ut. Din far/bror/eks? Tenåringen er jo voldelig. Men blir nok litt spakere med en ordentlig mann der. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er forholdet ditt til eksmannen din? Det virker som du selv er litt redd samboeren din. Kan du ta det opp med eksmannen din og hive ham ut sammen? 

Jeg tror ikke at de flytter ut før politiet er involvert og jeg hadde ærlig talt ikke turt å ta det opp mens jeg og barna var i huset alene med ham.... Bade samboeren og sønnen hans virker ganske aggressive fra beskrivelsen din. 

Til neste gang, ikke flytt med en mann før du kjenner ham godt fordi du har barn fra før av. Slikt er mye enklere å ordne opp i uten barn involvert. 

Anonymkode: 16d2d...c9b

• Liker 33
Annonse
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Jeg hadde faktisk bare satt tingene han på trappa. Du skal ut nå og sønnen din er ikke velkommen. Drar han ikke ringer du politiet. Kommer sønnen ringer du politiet. Vi du faktisk ta ansvar for din egen sønn gjør du det nå!

Skrevet (endret)

Selvsagt skal mannen og stesønnen ut. 

Kanskje lurt å ta kontakt med en advokat og få råd om hvordan gjøre dette, sjekke ut om du bare kan flytte mannen ut siden han ikke har leiekontrakt? Eventuelt om du trenger å politianmelde stesønnen for vold, trusler og hærverk for å få besøksforbud og fortgang i flyttingen. 

Endret av Aureka
  • Liker 5
Skrevet

Du lar selvsagt sønnen din bo hos sin far frem til du har løst dette. Han skal ikke være redd og bli truet/slått i sitt eget hjem! Makan til tafatthet å la dette skure og gå, la din sønn være trygg hos sin far frem til samboer m/barn er long gone.

• Liker 27
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skrev ikke leiekontrakt, hadde kun en muntlig avtale (som han ikke har forholdt seg til). Jeg har sagt ifra igjen at han må forte seg med å finne leilighet, men fikk beskjed av han at det var tøft leiemarked pga koronaen. 

Anonymkode: fb908...76c

Det er ikke særlig tøft for de som skal leie er de som skal leie ut som får det nå.

Så tror du får se på finn f.eks og sende han lenker til egnede boliger.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er overraska over hvor langt det har går mtp. sønnen din, men nå har du uansett mulighet til å ta tak.

Jeg ville igjen sagt at han må ut med en gang (les: i morgen). Hvia han lurer på hvorfor, så er det fordi det har vært slutt lenge og for din sønns sikkerhet. Han og stesønnen kommer mest sannsynlig ikke til å ta deg seriøst. Be gjerne om hjelp fra ei venninne.

I morgen tidlig kjøper du flytteesker/sekker og bytting av lås. Bytt lås, og sett ringene til ekssamboeren din utenfor. Han får vær så god finne et annet sted å være, og sønnen hans får være hos moren sin. Jeg kjenner kvinner og menn og har kasta ut samboer og ektefelle på dagen pga. utroskap. Den utro har alltid funnet en sofa eller seng hos familie eller venner ev. bilen i noen netter inntil de finner bolig.

De neste månedene (eller åra?) bruker du på å sette sønnen din først og reparere forholdet til ham. Ikke involver deg med en ny mann med det første. Skulle det igjen bli aktuelt med samboerskap en gang, må du være langt mer oppmerksom på sønnen din.

• Liker 31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...