Gå til innhold

Trene om morgenen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har tenkt å prøve å begynne å trene om morgenen, før jobb. Etter jobb sliter jeg veldig med å finne motivasjon eller ork, og selv om jeg nok hadde fått litt mer energi av det har jeg enda ikke klart å få det til. Jeg er generelt et svakt og dårlig menneske med lav selvdisiplin og selvkontroll. 

Jeg ønsker gjerne tips fra dere som trener/har trent om morgenen, selv om dere syns det var tungt/vanskelig i starten, om hva som hjalp dere opp av seng og ut på trening. Jeg vet det er lurt å legge frem treningsklærne om kvelden og ha planlagt akkurat hva jeg skal gjøre osv. Er det noe annet jeg kan gjøre? 

Anonymkode: 067ed...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har trent om morgenen før jobb i over 4 år nå. Har absolutt ikke overskudd til trening etter jobb så jeg fungerer best rett etter jeg har stått opp. Trener bein en dag, overkropp neste dag osv. Nå er jeg a-menneske, så det er ikke noe problem å komme seg opp. Står opp ca. kl 5 hver dag(varierer mellom 5-5.30 ettersom når jeg starter på jobb som varierer litt). Trener fra 1-2 timer, litt etter hvor god tid jeg har i forhold til når jeg begynner og om jeg skal dusje håret den dagen eller ei. Spiser ikke frokost før jeg trener, drikker PWO eller nocco e.l før økta, spiser etterpå. 
Legger alltid fram klær kvelden før sånn at jeg sparer tid på det og slipper å forstyrre han som fortsatt sover. Har også treningsbagen pakket klar. Gjør det samme i helgene, da dette er den beste måten å starte dagen på for min del.

Anonymkode: ff1f3...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener nesten hver morgen. Tror mye er gjort når det først er en vane. Da føles det nesten rart ikke å gjøre det. Kanskje det er lurt å prøve å få til dette nå som det er lyst og fint ute? Hvis jeg har vært forhindret fra å trene på morgenen en stund, kan det sitte litt lenger inne å komme meg ut, og det frister å hoppe over, men bare jeg kommer i gang, føles det bra. 

I tillegg tror jeg det er lurt å visualisere økta kvelden før, så er du liksom helt klar. :) 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...