AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #1 Del Skrevet 21. juni 2020 Vannkraftverkene er bare å glemme, da dem tømmer magasinene rimelig kjapt for å selge strøm til utlandet og roper at det er tørt etter 14 dager..Ergo hadde vi ikke hatt egen strøm. Men hvor lenge hadde vi hatt vann uten regn? Vil tro byene komme til å slite mest og de snaue landbruksområdene på østlandet også, da lite jungel og skog betyr mindre absorbering av vann og fuktighet. Anonymkode: a15d2...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 21. juni 2020 #2 Del Skrevet 21. juni 2020 (endret) Tja var det ikke slik sommeren var i 2018 eller var det 2017 ? Var det ikke da det var sol og varmt med mellom 25 og 30 varmegrader hver dag i 3-4 måneder eller noe. Men ja Norge hadde klart seg en sommer uten regn, Endret 21. juni 2020 av Aragorn ll Elessar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #3 Del Skrevet 21. juni 2020 Håper det blir masse regn i sommer. Men helst i helgene og på kveldene/nettene. Deilig å ligge og høre på regnet ❤️ Og luften blir så frisk og deilig etterpå. Anonymkode: cba63...ff8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #4 Del Skrevet 21. juni 2020 Jo 2018 Oslo holdt på å gå tom for drikkevann. https://www.dagbladet.no/mat/krise-i-oslo-far-ikke-renset-drikkevannet/69937448 Anonymkode: e7d30...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Del Skrevet 21. juni 2020 1 minutt siden, Aragorn ll Elessar skrev: Tja var det ikke slik sommeren var i 2018 eller var det 2017 ? Var det ikke da det var sol og varmt med mellom 25 og 30 varmegrader hver dag i 3-4 måneder eller noe. Men ja Norge hadde klart seg en sommer uten regn, Det var 2018. Det var tortur. Anonymkode: cba63...ff8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #6 Del Skrevet 21. juni 2020 3 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Tja var det ikke slik sommeren var i 2018 eller var det 2017 ? Var det ikke da det var sol og varmt med mellom 25 og 30 varmegrader hver dag i 3-4 måneder eller noe. Men ja Norge hadde klart seg en sommer uten regn, Det var nok bare østlandet vil jeg tro og ikke her i trønderlag. 2018 var kald og sur her. Anonymkode: a15d2...cb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 21. juni 2020 #7 Del Skrevet 21. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var nok bare østlandet vil jeg tro og ikke her i trønderlag. 2018 var kald og sur her. Anonymkode: a15d2...cb8 Det var slik på Sørlandet også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #8 Del Skrevet 21. juni 2020 2018 i Oslo og Østlandet generelt var helt forferdelig. Varmen kom midt i mai og ga seg ikke før uti august. Uke etter uke med temperaturer rundt 27-30 grader og sol. Avlinger tørket inn. Dyr måtte slaktes fordi det ikke fantes for. Drikkevannskilder krympet skrennebde mye. Jevnlige skogbranner. Vi klarte oss, det er ikke det, men om vi skulle fått flere slike somre på rad så vet jeg ikke hva som hadde skjedd på litt lengre sikt. 2019 hadde også slike tørkeperioder, men ikke så langvarige. Spent på årets sommer.. Det har vært varmt en stund nå. Anonymkode: e2dda...016 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #9 Del Skrevet 21. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 2018 i Oslo og Østlandet generelt var helt forferdelig. Varmen kom midt i mai og ga seg ikke før uti august. Uke etter uke med temperaturer rundt 27-30 grader og sol. Avlinger tørket inn. Dyr måtte slaktes fordi det ikke fantes for. Drikkevannskilder krympet skrennebde mye. Jevnlige skogbranner. Vi klarte oss, det er ikke det, men om vi skulle fått flere slike somre på rad så vet jeg ikke hva som hadde skjedd på litt lengre sikt. 2019 hadde også slike tørkeperioder, men ikke så langvarige. Spent på årets sommer.. Det har vært varmt en stund nå. Anonymkode: e2dda...016 forskjellen er nok bare at nå har det vært varmt gjevnt over hele landet. Muligens minus enkelte steder lengst nord. Nordland og kanskje sogn og fjordane er nok de stedene som tåler dette mest, pg av mye vegetasjon\ skog og fjellvann. Finnmark, trønderlag og østlandet ligger dårlig ann. Anonymkode: a15d2...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 21. juni 2020 #10 Del Skrevet 21. juni 2020 Hadde en slik varme og tørke som det var i 2018 vart f.eks fra Mars til November eller noe, så ville vi nok fått ganske store problemer. Tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #11 Del Skrevet 5. juli 2020 Jeg kommer til å drømme om sommeren -18 resten av livet, det var helt vidunderlig! Vanlige norske sommeren fir enn jo lyst til å gnage over pulsårene sine og dø. For nei, det er absolutt ikke deilig å høre på regnet. Jeg innser at noe regn er nødvendig, men det er like velkomment som å betale masse skatt (som også et nødvendig), eller like velkomment som sykdom som tar ut en stor andel av menneskene på en overbefolket jord. Det er råkjipt. Anonymkode: cd9c7...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. juli 2020 #12 Del Skrevet 5. juli 2020 (endret) .. Endret 5. juli 2020 av AthenaRavenLuna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #13 Del Skrevet 10. juli 2020 På 6.7.2020 den 0.07, AnonymBruker skrev: Jeg kommer til å drømme om sommeren -18 resten av livet, det var helt vidunderlig! Vanlige norske sommeren fir enn jo lyst til å gnage over pulsårene sine og dø. For nei, det er absolutt ikke deilig å høre på regnet. Jeg innser at noe regn er nødvendig, men det er like velkomment som å betale masse skatt (som også et nødvendig), eller like velkomment som sykdom som tar ut en stor andel av menneskene på en overbefolket jord. Det er råkjipt. Anonymkode: cd9c7...a35 Ja, for skogbranner, ekstrem tørke og dyr som må avlives pga mangel på mat er bare sååååå vidunderlig ass! Og flammene i skogen som sluker trærne, så uendelig vakre! Vakkert og vidunderlig at skogen er grå i stedet for den stygge grønnfargen og lukter svidd i stedet for den stygge lukten av skog og friske trær også. Og de stygge dyrene kan bare dø av matmangel, viktigste er at man blir brun, vettu Anonymkode: 01aa3...25d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå