Humle Brumle Skrevet 21. juni 2020 #1 Del Skrevet 21. juni 2020 Har prøvd å Google med da kommer det bare opp skyldtur og det er jo ikke et faktisk ord folk bruker, men bare direkte oversatt fra engelsk. Så finnes det et ord på norsk som forklarer det å få noen til å gjøre noe de egentlig ikke vil ved hjelp av skyldfølelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #2 Del Skrevet 21. juni 2020 Jeg kommer ikke på noe faktisk, akt av dårlig samvittighet? Hvis du har litt kontekst så kan det kanskje hjelpe litt. Anonymkode: c05c2...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 21. juni 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 21. juni 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer ikke på noe faktisk, akt av dårlig samvittighet? Hvis du har litt kontekst så kan det kanskje hjelpe litt. Anonymkode: c05c2...535 Jeg tror jeg kanskje fant det ut, emosjonell utpressing? Jeg kan komme med et eksempel da, sånn «hvis du elsker meg så gjør du det og det for meg» osv ga det mening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 21. juni 2020 #4 Del Skrevet 21. juni 2020 Jeg kan ikke komme på noe annet enn at man spiller på noens skyldfølelse. Det uttrykket er i alle fall en del i bruk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Del Skrevet 21. juni 2020 Som Ullvott sier å spille på noens samvittighet/skyldfølesle https://oslopsykologvirke.no/selvhjelp/darlig-samvittighet-blamegame/ https://www.webpsykologen.no/video/kontrollere-andre-med-skyldfolelse/ Anonymkode: 58d7e...69c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarieLo Skrevet 21. juni 2020 #6 Del Skrevet 21. juni 2020 Shamecation 🙂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 21. juni 2020 Forfatter #7 Del Skrevet 21. juni 2020 44 minutter siden, MarieLo skrev: Shamecation 🙂 Hahahha😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarieLo Skrevet 21. juni 2020 #8 Del Skrevet 21. juni 2020 22 minutter siden, Ny medlem skrev: Hahahha😂 Skamferie burde vi begynne å bruke. 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #9 Del Skrevet 25. juni 2020 Spille på samvittighet, bruker jeg. Anonymkode: e7bf0...8bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jensine Skrevet 25. juni 2020 #10 Del Skrevet 25. juni 2020 Følelsesmessig utpressing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå