Gå til innhold

Veldig frustrert

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mest sannsynlig svarte han at du ikke kan bestemme over han fordi han føler seg kontrollert av deg. Det kommer neppe bare av dette engangstilfellet. Du har tydeligvis en annen oppfatning av situasjonen(e) enn han.

Anonymkode: cb229...33e

Men det er vel ganske stor forskjell på å si ifra om at man blir litt skuffa å lei seg for en hendelse, å si at en person må gjøre en ting. Jeg sa aldri at han måtte gjøre det. Jeg sa bare ifra at jeg ble litt skuffa. Å jeg har ikke hørt noe snakk ellers om at han føler jeg bestemmer over han. Vi har det fint ellers. Kan såklart hende jeg har ett annet syn enn han. Men synes det er merkelig måte å reagere på når man bare sier ifra om at man blir skuffa.

Anonymkode: 92077...b53

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det er vel ganske stor forskjell på å si ifra om at man blir litt skuffa å lei seg for en hendelse, å si at en person må gjøre en ting. Jeg sa aldri at han måtte gjøre det. Jeg sa bare ifra at jeg ble litt skuffa. Å jeg har ikke hørt noe snakk ellers om at han føler jeg bestemmer over han. Vi har det fint ellers. Kan såklart hende jeg har ett annet syn enn han. Men synes det er merkelig måte å reagere på når man bare sier ifra om at man blir skuffa.

Selv om du ikke sa at han må gjøre noe, så kan han ha oppfattet en sterk forventning fra din side.

Uansett, hvis du helt ærlig kan akseptere/være komfortabel med at han ikke sender melding i noen dager så for all del. Men det går tydelig frem av svarene dine her at dette er svært viktig for deg. Du kan ikke tvinge deg selv til å akseptere noe som sårer deg. På noen punkter kan man møtes på halvveien hvis det ikke trosser noen sterke behov, men av og til må man bare akseptere at man ikke kan gjøre motsatt av det man føler er riktig.

AnonymBruker
Skrevet

Virker som om mange tror jeg var ute etter tips angående om jeg skal satse på han eller ikke. Det var jeg altså ikke. Jeg vet vi passer sammen(vi har tross alt vært sammen i 7 år), å ja det er en grunn for at det ble slutt. Men den grunnen var ikke fordi vi ikke elsket hverandre. Det var fordi vi var dårlig på å kommunisere om problemer. Å det jobber vi med nå. Jeg ble bare så satt ut over måten han reagerte på. Synes han kunne reagert på en mer voksen måte istedenfor å bli sint å ignorere meg resten av kvelden. Når vi var sammen så snakka vi sammen hver eneste dag selv om en av oss kanskje var bortreist. Jeg forventer kanskje litt for mye fra han enda i og med at vi er i det stadiet der vi holder på å finne ut av ting. Vi vil først å fremst prøve å tilgi hverandre for alt som har skjedd, å deretter se hva vi begge ønsker da. Han er her minst to ganger i uken å spiser middag sammen med meg på eget intiativ. Han kom hit på 17 mai å feira den med meg uten at jeg engang spurte. Så jeg tror nok at jeg betyr mye for han. Men jeg sliter med en psykisk sykdom som gjør at jeg fort kan se det negative i ting. Jeg kan fort bli litt utålmodig fordi jeg ønsker det skal skje fortest mulig, mens han sier jeg må roe ned å la det skje av seg selv. Så jeg må lære meg å slappe av mer. Jeg ble som sagt bare lei meg av måten han reagerte på å begynte å ignorere meg, for da føler jeg meg fort veldig ubetydelig for han. Selv om han forsikrer meg om at han er glad i meg. Han bare trenger tid.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om du ikke sa at han må gjøre noe, så kan han ha oppfattet en sterk forventning fra din side.

Uansett, hvis du helt ærlig kan akseptere/være komfortabel med at han ikke sender melding i noen dager så for all del. Men det går tydelig frem av svarene dine her at dette er svært viktig for deg. Du kan ikke tvinge deg selv til å akseptere noe som sårer deg. På noen punkter kan man møtes på halvveien hvis det ikke trosser noen sterke behov, men av og til må man bare akseptere at man ikke kan gjøre motsatt av det man føler er riktig.

Det kan vel være han har oppfattet det slik. Det var ikke intensjon min. Å det skal jeg si til han imorgen. Jeg prøver bare å bli flinkere med å kommunisere. Det er viktig for meg å kunne si fra om ting å snakke om ting på en ordentlig måte. Det vet jeg han synes er viktig og. Så vet ikke hvorfor han reagerte slik idag. Tidligere har han alltid pleid å sende meg ei melding når han har vært borte fra meg. Men det kan hende jeg forventer for mye av han akkurat nå i og med at det ikke er helt greit mellom oss enda. 

AnonymBruker
Skrevet

Dere skulle finne ut av ting. Nå har du funnet det ut.

Anonymkode: 6cbde...a5a

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært i ett forhold i 7 år å eier ett hus sammen å prøver å finne ut av ting. Jeg sikta vel mer til at han ikke har gidda å kontakta meg iløpet av hele dagen å ikke når han er på selve festen. 

Tror du må slutte å bli sur for at han ikke sender mld. Du må lære å tenke at han har sin grunn for å ikke skrive der og da... og man må jo ikke tekste hver dag. Redd du ødela mye med å reagere slik du gjorde. Han syns sikkert d er slitsomt når du blir sur for at han ikke sendte en melding når du forventet det. Det er en liten bagatell som du egentlig ikke burde ha hengt deg opp i .. i det heletatt. Men litt ekstra arbeid ga du deg nå selv med at nå må du jo jobbe ekstra for å ikke bli oppfatta som masete av han ... mannfolk liker å ha space har jeg skjønt. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan vel være han har oppfattet det slik. Det var ikke intensjon min. Å det skal jeg si til han imorgen. Jeg prøver bare å bli flinkere med å kommunisere. Det er viktig for meg å kunne si fra om ting å snakke om ting på en ordentlig måte. Det vet jeg han synes er viktig og. Så vet ikke hvorfor han reagerte slik idag. Tidligere har han alltid pleid å sende meg ei melding når han har vært borte fra meg. Men det kan hende jeg forventer for mye av han akkurat nå i og med at det ikke er helt greit mellom oss enda. 

Først vil jeg rette på noe som muligens kan ha blitt misforstått i mitt første svar. Du har selvsagt rett til å ha et behov og han sitt. Men ingen av dere kan kreve at den andre føyer seg etter eget behov. Det er ikke sikkert at dette er noe forbigående. Ikke sikkert det bare er slik nå i starten. 

Dere kan kommunisere om det og finne en løsning som fungerer for begge. Du kan for eksempel spør han hvordan han foreslår å løse dette slik at begges behov blir ivaretatt. Det er viktig at du vurderer om du virkelig kan leve med det han foreslår og evt. foreslå en endring du tror kan fungere for begges behov.

Men hvis du føler deg lei deg, ensom osv. når han ikke skriver en melding på 1-2 dager da bør du nok vurdere å finne en løsning til ditt behov på egen hånd. Hvis han er ute med kamerater så må jo du også finne på noe som gjør deg glad og ikke tenker på han.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Regner med dere har sex? Du er bra nok i uka, men han vil være fri og frank når han fester. Been there.

Anonymkode: 88454...309

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først vil jeg rette på noe som muligens kan ha blitt misforstått i mitt første svar. Du har selvsagt rett til å ha et behov og han sitt. Men ingen av dere kan kreve at den andre føyer seg etter eget behov. Det er ikke sikkert at dette er noe forbigående. Ikke sikkert det bare er slik nå i starten. 

Dere kan kommunisere om det og finne en løsning som fungerer for begge. Du kan for eksempel spør han hvordan han foreslår å løse dette slik at begges behov blir ivaretatt. Det er viktig at du vurderer om du virkelig kan leve med det han foreslår og evt. foreslå en endring du tror kan fungere for begges behov.

Men hvis du føler deg lei deg, ensom osv. når han ikke skriver en melding på 1-2 dager da bør du nok vurdere å finne en løsning til ditt behov på egen hånd. Hvis han er ute med kamerater så må jo du også finne på noe som gjør deg glad og ikke tenker på han.

En liten tilføyning: For noen kan det kjennes irriterende hvis de vet at de har det gøy ute mens partneren sitter hjemme, og stirrer i mobilen i håp om å motta melding. Så foreta deg noe som interesserer deg så mye at du ikke tenker på han annet enn at du gleder deg over at han er ute å koser seg med kamerater.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Bente1234 skrev:

Tror du må slutte å bli sur for at han ikke sender mld. Du må lære å tenke at han har sin grunn for å ikke skrive der og da... og man må jo ikke tekste hver dag. Redd du ødela mye med å reagere slik du gjorde. Han syns sikkert d er slitsomt når du blir sur for at han ikke sendte en melding når du forventet det. Det er en liten bagatell som du egentlig ikke burde ha hengt deg opp i .. i det heletatt. Men litt ekstra arbeid ga du deg nå selv med at nå må du jo jobbe ekstra for å ikke bli oppfatta som masete av han ... mannfolk liker å ha space har jeg skjønt. 

Jeg ble overhode ikke sur. Det var han som ble sint.. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fult klar over at jeg ikke kan kreve noe. Jeg har prøvd å skrevet flere ganger nå at problemet for meg var måten han reagerte på å svarte meg... jeg kan leve med at han ikke sender meg melding så lenge jeg vet hvorfor.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med dere har sex? Du er bra nok i uka, men han vil være fri og frank når han fester. Been there.

Anonymkode: 88454...309

Nei, vi har ikke sex enda.

AnonymBruker
Skrevet

Synest ikke han virker ok i måten å være på mot deg. Men istedet for å.spørre flere ganger om han kan sende en Snap når han er på fest, eller vertfall før han går, så hadde det holdt at du hadde sagt det er hyggelig om jeg hører fra deg. 

Jeg synest heller ikke du skulle gi unnskyldning. Om han er frekk så er det nok at du sier sånt finner du deg ikke i og så bare gå. Ikke at en skal snakke om det.. du blir lei lei.. osv.

Anonymkode: 9e6ba...8ab

AnonymBruker
Skrevet

Han straffer deg med stillhet fordi du har kommunisert dine behov? Det er ikke greit.

Anonymkode: d26a1...1c7

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han straffer deg med stillhet fordi du har kommunisert dine behov? Det er ikke greit.

Anonymkode: d26a1...1c7

Nei, det er ikke greit. Men vi hadde en lang å fin prat tidligere idag, å har nå ordna opp :)

AnonymBruker
Skrevet
På 21.6.2020 den 0.41, AnonymBruker skrev:

i ny å ned

Det heter "i ny og ne". Ny og ne er månefasene. 

Anonymkode: dc6d0...e2e

Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter "i ny og ne". Ny og ne er månefasene. 

Ne og ned er det samme ordet da, forskjellen er en stum d pga dansk. Det samme med måne og måned.

Edit: Den er ikke stum på alle dialekter.

Endret av MarieLo
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, MarieLo skrev:

Ne og ned er det samme ordet da, forskjellen er en stum d pga dansk. Det samme med måne og måned.

Edit: Den er ikke stum på alle dialekter.

Nei faktisk ikke. Du refererer til adverbet eller preposisjonen "ned". Da skrives det slik, uavhengig av hvordan det uttales over det ganske land. 

https://naob.no/ordbok/ned

Månefasene har ingenting med opp og ned å gjøre, og heter ny (når månen "fyller seg" før fullmåne) og ne (når den blir mindre etter fullmåne). 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Månefase

Kommer ikke til å diskutere det ytterligere i denne tråden av hensyn til trådstarter, men lag gjerne en tråd i egnet forum så kan vi diskutere videre der. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei faktisk ikke. Du refererer til adverbet eller preposisjonen "ned". Da skrives det slik, uavhengig av hvordan det uttales over det ganske land. 

https://naob.no/ordbok/ned

Månefasene har ingenting med opp og ned å gjøre, og heter ny (når månen "fyller seg" før fullmåne) og ne (når den blir mindre etter fullmåne). 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Månefase

Kommer ikke til å diskutere det ytterligere i denne tråden av hensyn til trådstarter, men lag gjerne en tråd i egnet forum så kan vi diskutere videre der. 

😂😂😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...