Gå til innhold

Veldig frustrert

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksen min var sammen i 7 år. Det er 1 år siden det ble slutt. Vi har nå begynt å møtes i ny å ned for å finne ut av ting, å han sier han enda har litt følelser for meg å ønsker å se om det kan bli oss igjen med tiden. Vi har snakket sammen så å si hver dag. Han har vært snill å god mot meg i lang tid nå.

I hele helga har han vært ute på bursdagsfest. Jeg prøvde å si til han igår kveld at jeg synes det var kjedelig at han ikke kan sende meg ei melding iløpet av dagen. Å at han aldri snapper meg når han er å drikker, men kan snappe alle kompiser osv. Da fikk jeg til svar at jeg kunne ikke bestemme hva han skulle føle osv, å at han skulle ha den helga her til å ha det morsomt. Så prøvde jeg igjen å si idag at jeg skulle ønske at han kunne sende ei melding før han dro på fest i det minste. Da sa han at jeg kunne ikke bestemme over han å at vi viste jo ikke hvordan det ble med oss framover osv, å siden da har det vært full ignorering fra hannes side, selv om jeg har bedt om unnskyldning. 

Jeg forstår ikke hvorfor han plutselig skal begynne å oppføre seg sånn her bare fordi han er på fest? Jeg er veldig frustrert å lei meg nå. Har det veldig kjipt.. jeg trodde jo det gikk framover med oss. 

Anonymkode: 92077...b53

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eks for en grunn. Men jeg hadde blitt lei sånt mas hvis jeg hadde en helg for meg selv også. 

Anonymkode: 20dc7...ecc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eks for en grunn. Men jeg hadde blitt lei sånt mas hvis jeg hadde en helg for meg selv også. 

Anonymkode: 20dc7...ecc

Skjønte den kommentaren kom om at man er eks for en grunn. Man ble faktisk sammen for en grunn å, å det er mange som kan finne tilbake til hverandre.. 

Jeg maser jo ikke, jeg prøver bare å si ifra om at jeg synes det er kjipt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du virker ikke imøtekommende overfor hans behov om alenetid. Hvis dere har kontakt hver eneste dag og du blir sur med en gang han et par dager ikke tekster deg så virker du veldig avhengig av han. Han føler seg nok helt låst. Det hjelper ikke å be om unnskyldning hvis du tydeligvis ikke forstår hans grunnleggende behov om å ikke bli kontrollert.

Anonymkode: cb229...33e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du virker ikke imøtekommende overfor hans behov om alenetid. Hvis dere har kontakt hver eneste dag og du blir sur med en gang han et par dager ikke tekster deg så virker du veldig avhengig av han. Han føler seg nok helt låst. Det hjelper ikke å be om unnskyldning hvis du tydeligvis ikke forstår hans grunnleggende behov om å ikke bli kontrollert.

Jeg blir ikke sur for at han trenger tid alene. Jeg blir lei meg å skuffa for måten han sier ting på. Å på torsdagen når han var her på besøk så sa han at han skulle snakke med megni helga. Han sier det ikke på en fin måte til meg å gir faen i om han sårer meg. Å ignorere mennesker synes jeg ikke er fint gjort..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan oppfattes som masing, spesielt siden dere ikke er i et forhold. Dere prater bare. Om jeg hadde prata med en fyr, og skulle ut med venninner en helg, så hadde jeg blitt mektig lei om han sender melding for å be meg sende melding når jeg er ute for å kose meg med venninner. Kanskje han får melding, kanskje ikke. Men når han ber om det, så mister jeg all lyst til å skulle ta kontakt. Jeg ville følt at han krevde mer av meg enn hva som er normalt utifra at vi kun prater og ikke har noen forpliktelser overfor hverandre.

Anonymkode: da318...192

AnonymBruker
Skrevet

:klaske::klaske::klaske:

Enten er du et troll ellers ung, dum og uerfaren :P Du forstår vel selv at det ikke er liv laget? Du kan ikke "fixe" menn. Og ikke skal du leke "hobbypsykolog" heller.

Anonymkode: 38ec2...0a7

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan oppfattes som masing, spesielt siden dere ikke er i et forhold. Dere prater bare. Om jeg hadde prata med en fyr, og skulle ut med venninner en helg, så hadde jeg blitt mektig lei om han sender melding for å be meg sende melding når jeg er ute for å kose meg med venninner. Kanskje han får melding, kanskje ikke. Men når han ber om det, så mister jeg all lyst til å skulle ta kontakt. Jeg ville følt at han krevde mer av meg enn hva som er normalt utifra at vi kun prater og ikke har noen forpliktelser overfor hverandre.

Anonymkode: da318...192

Vi har vært i ett forhold i 7 år å eier ett hus sammen å prøver å finne ut av ting. Jeg sikta vel mer til at han ikke har gidda å kontakta meg iløpet av hele dagen å ikke når han er på selve festen. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:klaske::klaske::klaske:

Enten er du et troll ellers ung, dum og uerfaren :P Du forstår vel selv at det ikke er liv laget? Du kan ikke "fixe" menn. Og ikke skal du leke "hobbypsykolog" heller.

Anonymkode: 38ec2...0a7

Jeg er 27 år. Takk for at du kaller meg dum å uerfaren. Jeg har vært sammen med han i 7 år. Å jeg prøver ikke å leke hobbypsykolog. Jeg prøver ikke å fikse han. Jeg prøvde å kommunisere å si at det var noe som plagde meg. Er ikke det lov? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 27 år. Takk for at du kaller meg dum å uerfaren. Jeg har vært sammen med han i 7 år. Å jeg prøver ikke å leke hobbypsykolog. Jeg prøver ikke å fikse han. Jeg prøvde å kommunisere å si at det var noe som plagde meg. Er ikke det lov? 

Selv om noe plager deg, kan det likevel være urimelig å kreve det. Selv om noe plager deg, kan det være motsatt av partnerens behov.

Det er tydelig at dere har motsatt behov. Enten må du akseptere hans behov eller så må han akseptere ditt. Kanskje er dette et tegn på at dere ikke passer sammen. Du trenger noe han ikke kan gi deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om noe plager deg, kan det likevel være urimelig å kreve det. Selv om noe plager deg, kan det være motsatt av partnerens behov.

Det er tydelig at dere har motsatt behov. Enten må du akseptere hans behov eller så må han akseptere ditt. Kanskje er dette et tegn på at dere ikke passer sammen. Du trenger noe han ikke kan gi deg.

Den her helga var veldig tøff for meg av diverse årsaker å derfor skulle jeg ønske at han kunne sendt meg ei melding for å vise at han bryr seg. Men jeg krever ikke det. Jeg synes bare det er så frustrerende at han reagerer på den måten han gjorde å ble sint, istedenfor å vise litt mer forståelse. Så begynner han å ignorere meg etterpå. Det synes jeg er veldig lite voksent gjort. 

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

TS:

Om du har mast eller ikke er her uvesentlig.

Det vesentlige er at dere har fullstendig ulikt syn på dette. Det er dette du bør ta til deg. Jeg synes det er merkelige svar du får fra han. Hvis dere prøver å reparere forholdet er det rart at han ikke kan prioritere deg når det er tydelig at det er noe du forventer. Jeg ville tatt det som en kraftig advarsel om at dette muligens ikke er liv laga.

Det samme gjelder svarene hans. "Du bestemmer ikke over meg". Hva er det for et svar? Spar deg for vonde følelser og gå videre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt. Synes ikke du virker krevende. Ja, det ble slutt for en grunn, men hvis dere nå prøver å finne ut av ting så er jo det noe dere må gjøre sammen. Det vil si at også han er nødt til å strekke seg litt etter dine behov, ikke bare du etter hans. Dere må møtes på midten, og én melding iløpet av en hel dag er jo ikke mye å forlange! 

Fortsett med å si fra når du føler noe ikke er greit. Hvis han ikke kan forstå eller akseptere det, så er det nok ikke liv laga. Men du skal hvertfall ikke gå og holde inne på følelsen av at noe er ugreit uten å si noe, det blir det hvertfall ikke et sunt forhold av. 

Anonymkode: 014c4...1be

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Blondie65 skrev:

TS:

Om du har mast eller ikke er her uvesentlig.

Det vesentlige er at dere har fullstendig ulikt syn på dette. Det er dette du bør ta til deg. Jeg synes det er merkelige svar du får fra han. Hvis dere prøver å reparere forholdet er det rart at han ikke kan prioritere deg når det er tydelig at det er noe du forventer. Jeg ville tatt det som en kraftig advarsel om at dette muligens ikke er liv laga.

Det samme gjelder svarene hans. "Du bestemmer ikke over meg". Hva er det for et svar? Spar deg for vonde følelser og gå videre.

Jeg skal prøve å snakke med han igjen imorgen. Han er helt umulig å merkelig når han er full. Håper han ser det selv da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt. Synes ikke du virker krevende. Ja, det ble slutt for en grunn, men hvis dere nå prøver å finne ut av ting så er jo det noe dere må gjøre sammen. Det vil si at også han er nødt til å strekke seg litt etter dine behov, ikke bare du etter hans. Dere må møtes på midten, og én melding iløpet av en hel dag er jo ikke mye å forlange! 

Fortsett med å si fra når du føler noe ikke er greit. Hvis han ikke kan forstå eller akseptere det, så er det nok ikke liv laga. Men du skal hvertfall ikke gå og holde inne på følelsen av at noe er ugreit uten å si noe, det blir det hvertfall ikke et sunt forhold av. 

Anonymkode: 014c4...1be

Jeg kan forstå han litt. Fordi jeg blir veldig utålmodig å vil at det skal ordne seg med en gang mellom oss. Men jeg skjønner jo at det vil ta tid. Det var et veldig tøft brudd. Årsaken til bruddet var i hovedsak kommunikasjonsproblemer. Derfor jeg prøver å være flinkere å si ifra om ting nå istedenfor å la det boble opp inni meg. Men han blir som en liten fjortis hver gang han er på fest.. skal prøve å snakke med han om det imorgen når han er edru.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan forstå han litt. Fordi jeg blir veldig utålmodig å vil at det skal ordne seg med en gang mellom oss. Men jeg skjønner jo at det vil ta tid. Det var et veldig tøft brudd. Årsaken til bruddet var i hovedsak kommunikasjonsproblemer. Derfor jeg prøver å være flinkere å si ifra om ting nå istedenfor å la det boble opp inni meg. Men han blir som en liten fjortis hver gang han er på fest.. skal prøve å snakke med han om det imorgen når han er edru.

Hva kaller du det dere har nå da? Synes du kommunikasjonen har blitt vesentlig bedre mellom dere, eller er dere fastgrodd i samme mønster fortsatt?

Om det var et tøft brudd eller ikke, så hjelper det ikke å ønske at et forhold skal repareres når dere har så ulikt syn på ting. Du gjør det bare verre for deg selv ved å håpe og tro på at dette skal ordne seg og så ender det med brudd igjen. "Riv av plasteret" og bli ferdig med smerten! 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Hva kaller du det dere har nå da? Synes du kommunikasjonen har blitt vesentlig bedre mellom dere, eller er dere fastgrodd i samme mønster fortsatt?

Om det var et tøft brudd eller ikke, så hjelper det ikke å ønske at et forhold skal repareres når dere har så ulikt syn på ting. Du gjør det bare verre for deg selv ved å håpe og tro på at dette skal ordne seg og så ender det med brudd igjen. "Riv av plasteret" og bli ferdig med smerten! 

Vi har ikke så ulikt syn på ting ellers utenom denne episoden i helga. Det har gått veldig greit fram til nå. Vi treffes flere ganger i uka å spiser middag sammen å har blitt flinkere til å kommunisere med hverandre. Han er også mer åpen for å høre hva han gjør galt. Det er bare nå i helga han ble slik. Å det gjorde meg veldig frustrert fordi det har gått så bra ellers. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor jeg prøver å være flinkere å si ifra om ting nå istedenfor å la det boble opp inni meg.

Selv om du sier ifra (og ja det er bra du sier hva du føler) betyr det ikke at han er/må være enig. Her virker det enkelt og greit som at dere ikke passer sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Selv om du sier ifra (og ja det er bra du sier hva du føler) betyr det ikke at han er/må være enig. Her virker det enkelt og greit som at dere ikke passer sammen.

Man kan vel ikke være enige om absolutt alt da. Betyr ikke at man ikke passer sammen fordi. Jeg forventa ikke at han skulle være enig. Det er ikke det jeg reagerte på. Det er måten han sier ting til meg å blir sint å deretter ignorerer meg, istedenfor å snakke om det som to voksne personer som gjør meg veldig lei meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er måten han sier ting til meg å blir sint å deretter ignorerer meg, istedenfor å snakke om det som to voksne personer som gjør meg veldig lei meg.

Mest sannsynlig svarte han at du ikke kan bestemme over han fordi han føler seg kontrollert av deg. Det kommer neppe bare av dette engangstilfellet. Du har tydeligvis en annen oppfatning av situasjonen(e) enn han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...