Gå til innhold

Hvor mange timer i uka trener dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gruppetimer er bortkasta tid om du ønsker å forme kroppen, da må du i gang med skikkelig styrketrening. Å få inn så mange timer som mulig er heller ingen god tankegang.

Det fleste som står på et senter gjør det uten mål og mening, utøver såkalt tulletrening. Gjerne en øvelse de har sett på instagram.

Anonymkode: 36760...026

Hvis alternativet er å sitte i sofaen, så vil jeg påstå at det er bedre med gruppetrening. Gruppetrening gir meg særlig kondisjonstrening, men også glede, energi, økt lyst og happiness. Teller ikke det?

Anonymkode: 09a5b...778

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gruppetimer er bortkasta tid om du ønsker å forme kroppen, da må du i gang med skikkelig styrketrening. Å få inn så mange timer som mulig er heller ingen god tankegang.

Det fleste som står på et senter gjør det uten mål og mening, utøver såkalt tulletrening. Gjerne en øvelse de har sett på instagram.

Anonymkode: 36760...026

Oii så kul du var da 😬😎 Jeg har trent styrketrening i fire år og klart jeg ble sterk men det var først da coronaen kom at jeg fikk øynene opp for mer kreativ og funsksjonelle egenvektsøvelser. Har aldri følt meg så sterk og fit før, på en helt annen måte enn da jeg sto statisk og pumpa armene eller låra med vekstang. 

Yoga er bra fordi du trener mer på kroppskontroll og pusting, blir mer fleksibel og kan forebygge skader i framtiden. 

Zumba/salsation osv er jo sykt moro måte å svette på. Trener mye kordinasjon også. Du bestemmer jo selv hvor mye du gidder å gi da. 

Så er slett ikke enig med det du sier og du virker veldig overlegen i måten du formulerer deg på. Er ikke en måte man kan bli fit på. Beste måten man kan bli fit på er å gjøre det morro inni mellom, oppdage nye måter man kan bevege kroppen på, da tror jeg man har mindre sjanser for å gi opp fordi det blir kjedelig eller at man skader seg. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med gruppetimer stemmer jo aldeles ikke. Du får kanskje ikke en kjempe stor rumpe, men kroppen formes. 

Anonymkode: 8c994...7cb

Ser ikke sånn ut når man ser på en gjennomsnittlig gruppetime, eller blant de jeg kjenner som pleier å gå på gruppetimer.

Mår det er sagt, så er det jo ikke sikkert man trener for å forme kroppen? Kanskje man bare har det moro på gruppetimer!

Anonymkode: f0114...e07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Heisann1234 skrev:

Oii så kul du var da 😬😎 Jeg har trent styrketrening i fire år og klart jeg ble sterk men det var først da coronaen kom at jeg fikk øynene opp for mer kreativ og funsksjonelle egenvektsøvelser. Har aldri følt meg så sterk og fit før, på en helt annen måte enn da jeg sto statisk og pumpa armene eller låra med vekstang. 

Yoga er bra fordi du trener mer på kroppskontroll og pusting, blir mer fleksibel og kan forebygge skader i framtiden. 

Zumba/salsation osv er jo sykt moro måte å svette på. Trener mye kordinasjon også. Du bestemmer jo selv hvor mye du gidder å gi da. 

Så er slett ikke enig med det du sier og du virker veldig overlegen i måten du formulerer deg på. Er ikke en måte man kan bli fit på. Beste måten man kan bli fit på er å gjøre det morro inni mellom, oppdage nye måter man kan bevege kroppen på, da tror jeg man har mindre sjanser for å gi opp fordi det blir kjedelig eller at man skader seg. 

Ikke sant, svaret ditt vitner om lite kompetanse på trening. 4år med seriøs styrketrening ville aldri skapt et slikt svar.

Sorry. 

Anonymkode: 36760...026

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke sånn ut når man ser på en gjennomsnittlig gruppetime, eller blant de jeg kjenner som pleier å gå på gruppetimer.

Mår det er sagt, så er det jo ikke sikkert man trener for å forme kroppen? Kanskje man bare har det moro på gruppetimer!

Anonymkode: f0114...e07

Nettopp! De fleste på gruppetrening er de som bare går der for morro, de svetter litt og føler seg bedre. Kan skravle og fnise litt med venninner.

Anonymkode: 36760...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

3-5 timer i uka. To styrkeøkter, to løpeøkter og en yogatime på en god uke. 
 


 

 

Anonymkode: 42e15...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2020 den 13.44, AnonymBruker skrev:

Ikke sant, svaret ditt vitner om lite kompetanse på trening. 4år med seriøs styrketrening ville aldri skapt et slikt svar.

Sorry. 

Anonymkode: 36760...026

Ikke meg du siterte, men jeg har master i idrett, og kan fortelle at den beste treningen er den man faktisk gjennomfører. Det å snakke ned om måten andre trener på fører ingenting positivt med seg. 

Anonymkode: 848ad...357

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2020 den 13.31, AnonymBruker skrev:

Gruppetimer er bortkasta tid om du ønsker å forme kroppen, da må du i gang med skikkelig styrketrening. Å få inn så mange timer som mulig er heller ingen god tankegang.

Nå finnes det jo andre, legitime grunner til å trene også, da. Jeg trener for å motvirke senebetennelse, for å bli kvitt hodepine, for å ha kondis til å springe etter ungene på sykkel og styrke til alt som skal bæres. En mer muskuløs kropp kommer som en god bonus, selv om den ikke er en fitness-skulptur. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning viser at gruppetimer har effekt på lang sikt. Det har noe med at medlemmene faktisk kommer tilbake igjen og gjør en innsats, vs. å være blant disse nyttårsforsetterne som drar etter 29 dager ut i januar igjen.

Det morsomme er at folk som tror gruppetimer er lek, plutselig deltar på en og snakker ned øvelser og opplegg før de begynner, for så å være de eneste som ikke greier å gjennomføre timen og må gå 15 min før den er over fordi det ble for mye for dem, ja.

For min egen del trener jeg i snitt hver dag i 45-60 min.

Anonymkode: b1463...4a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-5 timer i uka. I tillegg til yoga daglig, men det regner jeg ikke som trening. 

Anonymkode: a71ca...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca 3 timer i uken. Dvs trener på treningssenter 3 dager i uken, da er det styrke og kondisjon. Har en aktiv jobb, så er ikke helt passiv de dagene jeg ikke trener.

Anonymkode: 86258...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Diamant

5-10 timer i uka.

Trener styrke 4-5 dager i uka,i tillegg så blir det litt toppturer eller joggeturer😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 3-4 timer i uka, sykler 10 mil i uka og går tur med hunden ved siden av. 

Anonymkode: ec446...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøver å få til 6 timer i uka 👍😊 fordelt på fire økter. 

Anonymkode: 8245a...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på trening tre ganger i uka, så rundt 3-4 timer 

Endret av Mona123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2020 den 13.44, AnonymBruker skrev:

Ikke sant, svaret ditt vitner om lite kompetanse på trening. 4år med seriøs styrketrening ville aldri skapt et slikt svar.

Sorry. 

Anonymkode: 36760...026

Lol. Jeg er selv konkurrerende styrkeløfter. Kvinne, kroppsvekt 56 kg: mark:135 kg, benk:65kg, knebøy 110kg. Bare sånn siden du mener at 4 år med seriøs styrketrening ikke kan skape slike svar og jeg har mer enn fire år med erfaring tenk! 

Gruppetrening er ikke drit. Alle trener nemlig ikke for å få en svær rumpe/biceps osv. Trening er for en bedre helse, ha det gøy osv osv! Jeg hadde aldri nådd den styrken jeg har i dag om jeg ikke hadde ELSKA å løfte tunge vekter, hadde det ikke gitt meg tankepause, egentlig osv osv. For meg var styrketrening alt som ga mening i samlivsbrudd, dødssyk mor og store depresjoner. Sånn startet jeg. Får noen andre de samme tingene av løping, gruppetimer, tegning whatever er det gull. Trening handler ikke nødvendigvis om å forme kroppen sin.

Anonymkode: fd4be...17c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømming en time i uka, tur i en time i kjapt tempo 5 dager i uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...