Gå til innhold

Hvor mange timer i uka trener dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker da på selve øktene. Ikke hverdagsmosjonen.

Selv bruker jeg 3 timer i uka, og er mer effektiv på de 3 timene, enn de 12 timene jeg pleide å bruke i 20 årene.

Syns det er herlig å få gode resultater, ved å trene smartere, og være effektiv når man først trener. :) 

Anonymkode: 88765...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker 6-8 timer i uka. Det er med tøying, cardio, styrketrening (og av og til tøying på slutten) i rutinen. 

Anonymkode: 5c74e...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tung styrke, 3 ganger i uka. Bruker ca 1 og 20min pr økt.

Men det har gitt sinnsyke resultater 😄 Fullkropp er min greie, helt klart. Da kan man fint gå ned til 2 ganger i uka, om man rekker bare 1 gang en uke så går det fint.

Oppgitt over å se hvor mange som går på et senter 4-5 ganger i uka å tulletrener, uten å se noe resultater.

Anonymkode: 36760...026

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-6 timer styrke og svømming

Anonymkode: f4ff7...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tung styrke, 3 ganger i uka. Bruker ca 1 og 20min pr økt.

Men det har gitt sinnsyke resultater 😄 Fullkropp er min greie, helt klart. Da kan man fint gå ned til 2 ganger i uka, om man rekker bare 1 gang en uke så går det fint.

Oppgitt over å se hvor mange som går på et senter 4-5 ganger i uka å tulletrener, uten å se noe resultater.

Anonymkode: 36760...026

Det kommer vel an på hva målet er, om man får resultater av å gå 4-5 ganger og å "tulletrene". 

Anonymkode: bd19c...603

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8-9 timer, styrketrening + ei løpeøkt.

Anonymkode: e51c4...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer vel an på hva målet er, om man får resultater av å gå 4-5 ganger og å "tulletrene". 

Anonymkode: bd19c...603

Det er helt sant. Jeg brukte dessverre mange timer på «tulletrening» før. Men da visste jeg ikke bedre.

Ts. 

Anonymkode: 88765...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-12 i snitt. Da regner jeg kun med hard trening der jeg blir fullstendig gjennomsvett. Å tøye, mobilitetstrening, gå tur med hunden, sykle, ri etc regner jeg ikke som trening.

Anonymkode: f0114...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10-12 i snitt. Da regner jeg kun med hard trening der jeg blir fullstendig gjennomsvett. Å tøye, mobilitetstrening, gå tur med hunden, sykle, ri etc regner jeg ikke som trening.

Anonymkode: f0114...e07

Oj, da har jeg hatt 35 timer trening denne veka, berre gjennom å sitte på kontoret: fullstendig gjennomsveitt, heilt utan å lette på ræva, takka vere nada klimaanlegg. Det ser jaggu mykje betre ut enn dei 6,8 timane eg loggar normalt sett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før Coronaen: fra to timer til fire fem timer i uka. 

Nå: fra 0  til tre ganger i uka.

Treningssenteret har akkurat åpnet igjen, og jeg prøver å få inn så mange timer jeg kan men det er sommertimeplan og f.eks kommende uke er det så mye som skjer på privaten at jeg ikke har mulighet til å få trent. 

Jeg går på gruppetimer. Alt fra Yoga, Zumba, Salsation, dans og styrke. 

Anonymkode: ab378...0cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Bingeline skrev:

Oj, da har jeg hatt 35 timer trening denne veka, berre gjennom å sitte på kontoret: fullstendig gjennomsveitt, heilt utan å lette på ræva, takka vere nada klimaanlegg. Det ser jaggu mykje betre ut enn dei 6,8 timane eg loggar normalt sett. 

😂 Godt poeng. La meg spesifisere, 10-12 timer bryting og brasiliansk jiu jitsu. 

Anonymkode: f0114...e07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

10-12 i snitt. Da regner jeg kun med hard trening der jeg blir fullstendig gjennomsvett. Å tøye, mobilitetstrening, gå tur med hunden, sykle, ri etc regner jeg ikke som trening.

Anonymkode: f0114...e07

Antar at sykling, svømming osv, ikke regnes som trening også 

Anonymkode: 5c74e...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antar at sykling, svømming osv, ikke regnes som trening også 

Anonymkode: 5c74e...9bd

Kommer an på. Mannen min sykler som trening, altså typ Birken-trening og downhill-sykling. Jeg sykler for å komme meg fra A til B, altså ikke sykkelhjelm og sykkelbukse og sånt, og blir ikke særlig svett (annet enn nå om dagen fordi det er varmt, men si st det var 10 grader ute...) Min type sykling er transport, ikke trening.

Svømming kan også være både og. 

Anonymkode: f0114...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.6.2020 den 18.36, AnonymBruker skrev:

Før Coronaen: fra to timer til fire fem timer i uka. 

Nå: fra 0  til tre ganger i uka.

Treningssenteret har akkurat åpnet igjen, og jeg prøver å få inn så mange timer jeg kan men det er sommertimeplan og f.eks kommende uke er det så mye som skjer på privaten at jeg ikke har mulighet til å få trent. 

Jeg går på gruppetimer. Alt fra Yoga, Zumba, Salsation, dans og styrke. 

Anonymkode: ab378...0cd

Gruppetimer er bortkasta tid om du ønsker å forme kroppen, da må du i gang med skikkelig styrketrening. Å få inn så mange timer som mulig er heller ingen god tankegang.

På 21.6.2020 den 17.27, AnonymBruker skrev:

Det er helt sant. Jeg brukte dessverre mange timer på «tulletrening» før. Men da visste jeg ikke bedre.

Ts. 

Anonymkode: 88765...ee5

Det fleste som står på et senter gjør det uten mål og mening, utøver såkalt tulletrening. Gjerne en øvelse de har sett på instagram.

Anonymkode: 36760...026

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer meg 20 timer i snitt igjen nå etter skade. Denne uka passerer jeg vel 30 også, men blir litt roligere igjen når det blir travlere hverdager. Dette fordelt på kondisjon/restitusjonsøkter og styrketrening. 2 økter om dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper ca 6 timer i uken, ca 6 timer på rulleski, ca 3 timer styrke og 3 timer yoga. Så totalt 18 timer.

Anonymkode: 8c994...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gruppetimer er bortkasta tid om du ønsker å forme kroppen, da må du i gang med skikkelig styrketrening. Å få inn så mange timer som mulig er heller ingen god tankegang.

Det fleste som står på et senter gjør det uten mål og mening, utøver såkalt tulletrening. Gjerne en øvelse de har sett på instagram.

Anonymkode: 36760...026

Det med gruppetimer stemmer jo aldeles ikke. Du får kanskje ikke en kjempe stor rumpe, men kroppen formes. 

Anonymkode: 8c994...7cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...