Christina82 Skrevet 7. mai 2023 #41 Skrevet 7. mai 2023 Ryddet for identifisering av privatperson. Christina82, mod
Gerd Karin Skrevet 14. juni 2023 #42 Skrevet 14. juni 2023 Er en ølelskende dame fra Hol i Hallingdal. Drikker øl, hvitvin og cider hver dag. Liker helt klart øl best.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #43 Skrevet 15. juni 2023 Jeg drikker øl og kan ikke fordra vin. Gjør det meg mindre feminin? Nei. Anonymkode: c11fb...b0a 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #44 Skrevet 16. juni 2023 Her drikker jeg øl og mannen rødvin. Anonymkode: f7d0d...763
Reign Skrevet 16. juni 2023 #45 Skrevet 16. juni 2023 UkjentN skrev (På 20.6.2020 den 4.38): Hvorfor er det plutselig så mange kvinner som drikker øl??? Er selv mann som liker hvitvin og musserende vin, helst, og som misliker øl sterkt. Trodde jeg hadde litt «feminin» smak, men kvinner drikker jo øl de også, ser jeg! Syns dere øl er bedre enn andre alkoholholdige drikker, eller vil dere være kule? Hvorfor drikker så mange kvinner øl istede for andre ting, nå omdagen? Var vel færre øldrikkende kvinner før? Hvorfor er du så besatt av kjønnsbåser? 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #46 Skrevet 16. juni 2023 UkjentN skrev (På 20.6.2020 den 4.38): Er selv mann som liker hvitvin og musserende vin, helst, og som misliker øl sterkt. Trodde jeg hadde litt «feminin» smak, men kvinner drikker jo øl de også, ser jeg! Syns dere øl er bedre enn andre alkoholholdige drikker, eller vil dere være kule? Projiserer du nå ? Føler du litt lett skam for dine egne drikkevarer ? Du kan bare drikke det du vil, det er ingen som tvinger deg til å drikke øl om du ikke liker det, så kan jeg få drikke det jeg føler for. Forøvrig så er en av de kuleste personene jeg kjenner en 60 år gammel vaktmester som utelukkende drikker champagne. Hobbyene hans er fisking, kjøretøy og drikke champagne ! Anonymkode: 1feca...b2e 1
Reign Skrevet 16. juni 2023 #47 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Forøvrig så er en av de kuleste personene jeg kjenner en 60 år gammel vaktmester som utelukkende drikker champagne. Hobbyene hans er fisking, kjøretøy og drikke champagne ! Anonymkode: 1feca...b2e Champagne er tross alt noe av det beste som finnes! 😄
Dolce Skrevet 17. juni 2023 #48 Skrevet 17. juni 2023 Dette er 2023, og de fleste burde vel ha kommet lenger enn å inndele alkoholtyper etter hvilket kjønn som skal drikke. Men dessverre. Mye gammelt tøys henger igjen. Jeg var i 2 bryllup i fjor, der begge hadde cognac til mennene og søt likør-skvip til damene. Samme opplevde jeg i bryllup for et par uker siden. Cognac til mennene og Baileys-kliss til damene. I det ene bryllupet fikk jeg byttet til cognac. I de to andre fikk jeg ikke. Fordi de hadde "talt opp" og "beregnet".
Chailatte Skrevet 17. juni 2023 #49 Skrevet 17. juni 2023 Det er lite som slår en iskald utepils i sola på en fredagskveld etter en slitsom arbeidsuke 🍻☀️ Men i mitt tilfelle er forklaringen enkel: da jeg ble myndig for 15 år siden var Ciderutvalget nitrist, og jeg var hvertfall ikke noen vindrikker på den tiden. Jeg likte ikke øl noe særlig, men var det som var mest tilgjengelig. Begynte med Heineken for det er jo den mest utvanna med minst ølsmak, men da jeg ble student ble Heineken for dyrt og jeg switcha til Tuborg. Et halvt år med det var jeg herda og kunne drikke mye forskjellig øl - og like det. Nå i dag er øl digg. Ciderutvalget er også mye større, så hvis jeg først skal drikke så starter jeg med et par øl, og så en Cider. Øl er tungt i magen og man blir oppblåst, så da er det digg å variere litt synes jeg 😊
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #50 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 21.6.2020 den 21.26): Det har vært helt vanlig at kvinner har drukket øl siden 70-tallet. Anonymkode: d75c7...b4f Du må nok lenger tilbake enn det, prøv vikingetida. Anonymkode: 5a053...349
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #51 Skrevet 17. juni 2023 Dolce skrev (27 minutter siden): Dette er 2023, og de fleste burde vel ha kommet lenger enn å inndele alkoholtyper etter hvilket kjønn som skal drikke. Men dessverre. Mye gammelt tøys henger igjen. Jeg var i 2 bryllup i fjor, der begge hadde cognac til mennene og søt likør-skvip til damene. Samme opplevde jeg i bryllup for et par uker siden. Cognac til mennene og Baileys-kliss til damene. I det ene bryllupet fikk jeg byttet til cognac. I de to andre fikk jeg ikke. Fordi de hadde "talt opp" og "beregnet". Veldig spesielt. Men du, vi har stavet det konjakk her i landet siden en rettskrivingsreform for ca 100 år siden… Som regel har det vært satt fram så man kan velge konjakk eller likør, eller servitøren spør, i de selskap jeg har vært. ( Jeg liker ingen av delene.) Anonymkode: 5a053...349
Dolce Skrevet 17. juni 2023 #52 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Veldig spesielt. Men du, vi har stavet det konjakk her i landet siden en rettskrivingsreform for ca 100 år siden… Som regel har det vært satt fram så man kan velge konjakk eller likør, eller servitøren spør, i de selskap jeg har vært. ( Jeg liker ingen av delene.) Anonymkode: 5a053...349 Den eneste bedriften i Norge som har lov til å selge varen i Norge - statseide Vinmonopolet - skriver "cognac", Kanskje du skal sende dem en melding om at det ikke er godkjent? Det må da vel være mye mer graverende at et stort statlig selskap skriver "feil" (etter dine begreper) enn at en anonym bruker på KG gjør det?
Tabris Skrevet 17. juni 2023 #53 Skrevet 17. juni 2023 Jeg foretrekker øl fremfor vin. Kan til og med ta meg en whisky og en sigar på nyttårsaften.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #54 Skrevet 17. juni 2023 Vel 95 % av menn vil spandere en øl 5% hsr skjønt at det kanskje er noen som foretrekker cider. Anonymkode: f3b91...801
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #55 Skrevet 17. juni 2023 Dolce skrev (3 minutter siden): Den eneste bedriften i Norge som har lov til å selge varen i Norge - statseide Vinmonopolet - skriver "cognac", Kanskje du skal sende dem en melding om at det ikke er godkjent? Det må da vel være mye mer graverende at et stort statlig selskap skriver "feil" (etter dine begreper) enn at en anonym bruker på KG gjør det? Som merkevarenavn, ja. Men du kan søke i ordbøkene (Bokmålsordboka eller NAOB, norsk akademis ordbok), og du finner ikke stavemåten cognac. Bare konjakk. Anonymkode: 5a053...349
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #56 Skrevet 17. juni 2023 «Plutselig»??? Kvinner har vel drukket øl siden den ble funnet opp. Anonymkode: 5477e...b94
Cata Skrevet 17. juni 2023 #57 Skrevet 17. juni 2023 UkjentN skrev (På 20.6.2020 den 4.38): Syns dere øl er bedre enn andre alkoholholdige drikker, eller vil dere være kule? Skal jeg først drikke alkohol så synes jeg rett og slett øl smaker bedre enn vin i de fleste tilfeller. Vin kan være bedre til mat (kommer litt an på maten), men skal jeg drikke alkohol uten mat til så smaker øl best. Personlig foretrekker jeg som oftest brus eller mineralvann.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #58 Skrevet 17. juni 2023 Jeg liker ikke vin, enkelt og greitt. Drikker svært sjeldent, men foretrekker da en øl. Jeg synest derimot at det er noe femi over menn som foretrekker vin…. Anonymkode: 3ec84...581
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #59 Skrevet 17. juni 2023 Dolce skrev (1 time siden): Dette er 2023, og de fleste burde vel ha kommet lenger enn å inndele alkoholtyper etter hvilket kjønn som skal drikke. Men dessverre. Mye gammelt tøys henger igjen. Jeg var i 2 bryllup i fjor, der begge hadde cognac til mennene og søt likør-skvip til damene. Samme opplevde jeg i bryllup for et par uker siden. Cognac til mennene og Baileys-kliss til damene. I det ene bryllupet fikk jeg byttet til cognac. I de to andre fikk jeg ikke. Fordi de hadde "talt opp" og "beregnet". Finn en mann å bytte med Jeg liker ikke konjakk (eller noe som helst slags ren sprit egentlig) men tar gjerne en liten Baileys. Er sikkert flere av oss Anonymkode: 52c7a...235
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå