Gå til innhold

Kvinner som drikker øl


UkjentN

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 timer siden, UkjentN skrev:

Er selv mann som liker hvitvin og musserende vin, helst, og som misliker øl sterkt.

Du er ikke en sånn shapeshifter?

Anonymkode: 9a1c6...d0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker øl fordi jeg liker det best. I voksen alder er det jo meget spesielt dersom det skal handle om å være kul. Og det er jo ikke noen grunn til at det er kulere å drikke øl enn vin..

Anonymkode: 53196...bde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som kvinne har aldri likt hverken hvitvin eller musserende vin noe særlig (ok om jeg blir tilbudt, kjøper aldri selv) -rødvin, øl, akevitt er min gate.

Anonymkode: 14fa4...8e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å drikke øl de siste par årene (er 26) fordi jeg syns det er godt. Veldig godt utvalg. Det er vel noen gamle stereotyper som henger igjen

Anonymkode: 9ca88...a48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker vin, men liker øl også. Øl er litt bedre som tørstedrikke i varmen, om man vil ha litt alkohol, men også en del væske.

Anonymkode: 072b6...c40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.6.2020 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Seriøst, gidder du virkelig å være saklig med en usaklig mann? Men for all del, godt mulig han er pottetett i pappen siden han stiller spørsmål fra 70-tallet.

Anonymkode: e3764...078

Det er mange måter å svare useriøst på. Dine kommentarer var i mine øyne mye mer fordomsfulle og nedlatende enn TS sine. 

Anonymkode: 330c9...fa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært helt vanlig at kvinner har drukket øl siden 70-tallet. 

Anonymkode: d75c7...b4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi nådd et nytt nivå av skjør maskulinitet.

Å være trygg på seg selv er første bud om man er redd for å ikke fremstå som maskulin. Da spør man ikke om ting som dette. Man er den man er, og er trygg på det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2020 den 4.38, UkjentN skrev:

Hvorfor er det plutselig så mange kvinner som drikker øl???

Er selv mann som liker hvitvin og musserende vin, helst, og som misliker øl sterkt.

Trodde jeg hadde litt «feminin» smak, men kvinner drikker jo øl de også, ser jeg! 

Syns dere øl er bedre enn andre alkoholholdige drikker, eller vil dere være kule? Hvorfor drikker så mange kvinner øl istede for andre ting, nå omdagen? Var vel færre øldrikkende kvinner før?

Jeg drikker det meste (ok, høres jo litt feil ut ser jeg), men vin er noe som ikke er en favoritt. Får fort vondt i hodet av for eksempel rødvin og synes veldig mange viner ikke smaker så godt. Hvis jeg drikker alkohol går det derfor som regel i øl (vanlige typer, er veldig mange typer som jeg ikke liker) eller drinker. Men drinker kan fort bli litt dyrt og mange av dem er jo ganske søte så man orker ikke så mange, det samme med cider. Har aldri tenkt over at det å drikke øl skal få noen til å fremstå som kule?🤨

Var vel færre som drakk øl før pga sånne ting som etikette, kultur og holdninger da.

Anonymkode: fe89a...e80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten bare drukket øl siden jeg var 18 år. Er 28 år nå. Elsker smaken av øl og foretrekker øl uten alkohol om jeg kjører. Mørk øl (typ Guiness) er den beste, men liker alle typer ( bare ikke de som smaker mer frukt/brus enn øl). Har vært på flere ølfestivaler i Norge og Europa. Sånn for å toppe det så er fotball det beste jeg vet. Er ellers feminin. Har kanskje fått et par kommentarer de siste 10 årene for de fleste jeg er ute med er kompiser (gutter), men tenker ikke noe over dette egentlig. 

Det er hvertfall ikke for å være kul. Jeg var til og med så ukul at jeg ikke drakk alkohol før jeg var 18 år ;) 

Anonymkode: 67025...9f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Det har vært helt vanlig at kvinner har drukket øl siden 70-tallet. 

Anonymkode: d75c7...b4f

Siden vikingtiden, faktisk, kanskje før det også.

Anonymkode: 072b6...c40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drakk vin (slumpene fra julaften til de voksne uten at de visste det) da jeg var 8.. Siden har jeg hatt avsmak på vin. Og ellers annen musserende drikke av type champagne. 

Liker øl best og tar meg gjerne en cider. Da holder man også drikking på et ok nivå gjennom hele forløpet, mister ikke kontroll. 

Tåler ikke smak av sprit heller, men hender det kan bli en vodka med battery. 

Anonymkode: 7641d...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvinner jeg kjenner drikker øl, så jeg regner med det er ganske vanlig. Selv klarer jeg ikke smaken så jeg holder meg til vin og cider. Har faktisk fått noen kommentarer på at folk som drikker øl er "kulere", men det var vel mest da jeg var tenåring. 

Ellers forstår jeg ikke helt hvorfor så mange reagerte så veldig på spørsmålet. Jeg regner med at TS er ganske ung og det er jo ikke som at det er et angrep på de som drikker øl.

Anonymkode: e64d5...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2020 den 14.09, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker øl fordi jeg liker det best. I voksen alder er det jo meget spesielt dersom det skal handle om å være kul. Og det er jo ikke noen grunn til at det er kulere å drikke øl enn vin..

Anonymkode: 53196...bde

Det har blitt litt snobbetisnobb med øl også. Er folk der ute som insisterer på at det kun skal være øl fra microbryggeri ditt og datt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Øl og brus er de eneste kosedrikkene jeg liker. (Hvit)vin ser pent ut, men hjelper ikke når det smaker pyton. Er bare Mozell som finner veien til mine vinglass.

 

Når det er sagt så er de beste ølsmakerne i verden kvinner. Kvinner og øl går godt sammen.

Anonymkode: 02a55...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2020 den 4.38, UkjentN skrev:

Hvorfor er det plutselig så mange kvinner som drikker øl???

Er selv mann som liker hvitvin og musserende vin, helst, og som misliker øl sterkt.

Trodde jeg hadde litt «feminin» smak, men kvinner drikker jo øl de også, ser jeg! 

Syns dere øl er bedre enn andre alkoholholdige drikker, eller vil dere være kule? Hvorfor drikker så mange kvinner øl istede for andre ting, nå omdagen? Var vel færre øldrikkende kvinner før?

Ikke så lurte å skrive på fylla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærte meg å like øl i fadderuka for noen år siden. Er nå veldig glad i lyst øl, syns det er det beste å drikke på fest. Cider er altfor søtt og blir kvalm etter en boks. Liker ikke rødvin, men kan drikke hvitvin en gang i blant. Ellers går det i sprit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Synes ts får vel mye pes. Leser man tråder om alkohol på kvinneguiden, står det veldig ofte fraser som «mannen kan godt ta seg en øl og jeg et glass vin».

Og det har vært mer vanlig at menn drikker øl og kvinner vin.

Dersom man skal prøve å forklare en vridning fra vin til øl hos kvinner når de drikker på restaurant (jeg vil anta det er der ts observerer ukjente kvinners alkoholforbruk), kan pris være utslagsgivende. Øl er generelt billigere enn vin. Det har blitt markant større prisforskjell de siste par årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...