Gå til innhold

Kvinner som drikker øl


UkjentN

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det plutselig så mange kvinner som drikker øl???

Er selv mann som liker hvitvin og musserende vin, helst, og som misliker øl sterkt.

Trodde jeg hadde litt «feminin» smak, men kvinner drikker jo øl de også, ser jeg! 

Syns dere øl er bedre enn andre alkoholholdige drikker, eller vil dere være kule? Hvorfor drikker så mange kvinner øl istede for andre ting, nå omdagen? Var vel færre øldrikkende kvinner før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke akkurat noe nytt at kvinner drikker øl. Jeg har mange bilder fra da mine foreldre var unge på 60-tallet, og øl er gjengangeren både hos kvinner og menn på fester og uterestauranter 😄  (det som er av litt nyere dato er at kvinner liker både øl og fotball. For tjue år siden var det aldri kø på dametoalettene på fotballstadion, men det er det nå 😁)  Dette har ingenting med femininitet å gjøre. 

Anonymkode: 569aa...4b2

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker øl fordi jeg liker best øl. Utvalget i dag er veldig bra og. 

Anonymkode: 51478...209

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg bare skal ta et glass velger jeg musserende eller en chablis, eventuelt en pinot noir om det er en kald høstkveld. 

Når vi kommer hjem fra skitur og setter oss i boblebadet er det godt med en iskald IPA (øl), tilsvarende om vi tar en øl i solveggen på våren, eller i land som produserer god øl, som en Weissbier i Tyskland. Til mexicansk mat er en corona god, blant annet. Eller i Thailand, der lite av maten passer med vin.  

Anonymkode: 051be...922

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drukket øl i 25 år og det samme har venninnene mine. Føler du deg truet av øldrikkende kvinner? 

Anonymkode: 1f82a...540

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En rar måte å tenke på som jeg aldri har hatt. Folk drikker det de vil fordi det er godt? La gå at visse ting er trendy og en del forlk gjør ting fordi andre gjør det rundt dem, men duggfriskt øl smaker godt hele året, uansett hvem som drikker det. 

Anonymkode: 377be...121

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, UkjentN skrev:

Hvorfor er det plutselig så mange kvinner som drikker øl???

Er selv mann som liker hvitvin og musserende vin, helst, og som misliker øl sterkt.

Trodde jeg hadde litt «feminin» smak, men kvinner drikker jo øl de også, ser jeg! 

Syns dere øl er bedre enn andre alkoholholdige drikker, eller vil dere være kule? Hvorfor drikker så mange kvinner øl istede for andre ting, nå omdagen? Var vel færre øldrikkende kvinner før?

Det er sikkert mange som tvinger i seg øl for å være kule, tror du ikke det ? Er du 18 år? Du høres sånn ut, som en vetlevoksen pappagutt fra beste vestkant. Og ja, du har veldig femi smak, både på alkohol og sikkert ellers. Virker som du har problem med å få en kvinne til å joine deg over et glass "musserende", forstålig nok. 

Anonymkode: e3764...078

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drukket øl i over 30 år når jeg først skal drikke alkohol, og foretrekker det fremfor vin. Kan ikke si jeg har lagt merke til noen endring eller at "alle" kvinner plutselig drikker øl nå. Synes det har vært ganske utbredt hele tiden. 

Endret av Million
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert mange som tvinger i seg øl for å være kule, tror du ikke det ? Er du 18 år? Du høres sånn ut, som en vetlevoksen pappagutt fra beste vestkant. Og ja, du har veldig femi smak, både på alkohol og sikkert ellers. Virker som du har problem med å få en kvinne til å joine deg over et glass "musserende", forstålig nok. 

Anonymkode: e3764...078

Seriøst, er det ikke mulig å diskutere sak uten å synke ned til et enda lavere nivå enn TS? 

Når jeg var veldig ung drakk jeg øl fordi det var billig og lett tilgjengelig, men nå drikker jeg øl av samme grunn som jeg drikker både rødvin, hvitvin, champagne og sterkere saker: Fordi det er godt. 

Anonymkode: 330c9...fa8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, UkjentN said:

Hvorfor er det plutselig så mange kvinner som drikker øl???

Det er mange kvinner som drikker øl fordi det er godt.

 

Quote

Er selv mann som liker hvitvin og musserende vin, helst, og som misliker øl sterkt.

Er dette noe du har vokst opp med? Klasse kan ofte forklare hvorfor noen drikker den type alkohol de gjør. Bobbler og vin er mer populært der hvor sigarføringen er høy. 

 

Quote

Syns dere øl er bedre enn andre alkoholholdige drikker, eller vil dere være kule? Hvorfor drikker så mange kvinner øl istede for andre ting, nå omdagen? Var vel færre øldrikkende kvinner før?

Det var kanskje færre øldrikkende kvinner før, men nå finnes det så mye godt øl i alle forskjellige kategorier så det er bare naturlig at flere drikker det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst, er det ikke mulig å diskutere sak uten å synke ned til et enda lavere nivå enn TS? 

Når jeg var veldig ung drakk jeg øl fordi det var billig og lett tilgjengelig, men nå drikker jeg øl av samme grunn som jeg drikker både rødvin, hvitvin, champagne og sterkere saker: Fordi det er godt. 

Anonymkode: 330c9...fa8

Seriøst, gidder du virkelig å være saklig med en usaklig mann? Men for all del, godt mulig han er pottetett i pappen siden han stiller spørsmål fra 70-tallet.

Anonymkode: e3764...078

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, UkjentN skrev:

Hvorfor er det plutselig så mange kvinner som drikker øl???

Høres ut som du har ligget i koma de siste tretti åra. Du burde nok sikkert prioritere å finne ut av andre ting, vi har for eksempel mobiltelefon nå. 

Anonymkode: 79055...470

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. De fleste kvinner jeg kjenner drikker øl. Det er jeg som skiller meg ut siden jeg ikke er spesielt glad i det. 

Anonymkode: a9d1a...58a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merkelig ting å tenke på. Er vel ingen voksne kvinner som drikker øl for å være 'kul'? Er vel ikke ansett som mer kult å drikke øl enn å drikke andre ting? Folk drikker vel det de har lyst på og føler for i øyeblikket? 

 

Anonymkode: 847ed...da9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drukket øl side 90-tallet..

Anonymkode: b9c43...3c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig ting å tenke på. Er vel ingen voksne kvinner som drikker øl for å være 'kul'? Er vel ikke ansett som mer kult å drikke øl enn å drikke andre ting? Folk drikker vel det de har lyst på og føler for i øyeblikket? 

 

Anonymkode: 847ed...da9

Husk at spørsmålet er stilt av en som er sånn 18 år-ish.

Anonymkode: e3764...078

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, UkjentN skrev:

Hvorfor er det plutselig så mange kvinner som drikker øl???

 

ER det plutselig så mange kvinner som gjør det i forhold til før da?

9 timer siden, UkjentN skrev:

 

Er selv mann som liker hvitvin og musserende vin, helst, og som misliker øl sterkt.

 

At du misliker øl blir ditt eiga problem…

9 timer siden, UkjentN skrev:

 

Trodde jeg hadde litt «feminin» smak, men kvinner drikker jo øl de også, ser jeg! 

 

For det ser du da ja.

 

9 timer siden, UkjentN skrev:



Syns dere øl er bedre enn andre alkoholholdige drikker, eller vil dere være kule? Hvorfor drikker så mange kvinner øl istede for andre ting, nå omdagen? Var vel færre øldrikkende kvinner før?

Fordi vi synes det er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...