Gå til innhold

Hvorfor har pop-artister minst respekt?


UkjentN

Anbefalte innlegg

Gjest HarryDotter
11 timer siden, UkjentN skrev:

Utrolig at folk kan mene at en tilfeldig 20-åring som spiller gitar er en bedre musiker enn Beyoncé. Musikk handler om mer enn bare å spille instrument. (Jeg spiller selv flere instrumenter)

Å ha rytmisk sans, og å klare å levere en poplåt med karakter, forstår jeg ikke hvorfor undervurderes når man går inn for å kritisere. Mange har fine stemmer, men er ekstremt dårlige på å legge ordene rett rytmisk sett. De henter litt bak eller litt foran. Beyoncé er og blir et musikalsk talent. Det går det ikke an å ta fra henne. Skal love dere alle at dersom hun ikke var kjent, og gikk opp på idol eller norske talenter, så ville folk blitt blåst av banen.

Jeg kan forstå en bitterhet i forhold til at hun er veldig mye mer suksessfull enn andre, og jeg mener ikke hun er 10000 ganger bedre enn andre kvinnelige artister, men hun er en dyktig musikant. Hun er en musiker.

Over til mangelen på respekt for folk som Stargate; Jeg mener at det er et like stort talent, å skrive gode poplåter, som det er å skrive gode rockelåter!

Hele konseptet musikk og idéen om musikk er laget og utviklet av menneske for å fremme og dele følser. Musikk er følser.

Ta da en låt som Bohemian Rhapsody av Queen, Wish You Were Here til Pink Floyd eller Yesterday til The Beatles. Dette er låter hvor låtskriverne har følt noe. De har tenkt på noe som betyr noe for dem personlig. Eller sett og opplevd noe som inspirerer dem til å sette sammen og bygge låta. De har noe de ønsker å si og det ender opp med å nå millioner av hjerter verden over. DA er man en musiker. Da er man virkelig en komplett og verdig låtskriver, musiker og artist.

Stargate er vel produsenter. De produserer og sitter på spakene. Justerer lydbilde slik at kidza syntes det låter fett. De bygger sekvenser av akkorder etter ferdigbygde algorytmer som er forsket på til å bli hitlåter. Og hitlåt er på ingen måte det samme som kvalitet. Og for all del, at noe låter kult og bra er det ikke noe galt i. Men Stargate, Beyoncé, Grande og Britney Spears har ikke noe de ønsker å si. De er fabrikker som produserer et produkt som er designet for å konsumeres og kastes.

Beyoncé er nok mer opptatt av at Rumpa hennes ser vakker ut og at twerkingen hennes gjør tenåringene småkåte slik at bankkontoen hennes forblir full. Hun er en svært talentfull entertainer, men langt ifra noen musiker. Det er som nevnt tidligere, et hån mot de virkelige musikerne der ute. Og nei jeg er ikke bitter på henne. Hun er smart. Hun har funnet sin greie i livet. Sitt talent som hun kan gjøre det stort på. All ære og kred til henne for å bygge seg sitt imperium. Jeg syntes bare det er ruskende galt å kalle henne en musiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angående Beyonce. Ikke jeg som dro opp henne. 

Men da hun ga ut albumet Lemonade ble albumet fremstilt som "black female empowerment". Men albumet er i stor grad skrevet av hvite menn.  Det er 15+ låtskrivere på enkelte av låtene. Likevel er det Beyonce som får all skyten. Sangene blir beskrevet som "svært personlige" selv om ordene er skrevet av noen helt andre enn Beyonce. 

Æres den som æres bør er det noe som heter. Synes man låtene på albumet er gode så får man hylle de som faktisk har laget dem. I tillegg kan man hylle de som har markedsført sangene for det er jo i stor grad de som er årsaken til at folk liker å høre på dem.

 

Anonymkode: 84f5d...d86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Angående Beyonce. Ikke jeg som dro opp henne. 

Men da hun ga ut albumet Lemonade ble albumet fremstilt som "black female empowerment". Men albumet er i stor grad skrevet av hvite menn.  Det er 15+ låtskrivere på enkelte av låtene. Likevel er det Beyonce som får all skyten. Sangene blir beskrevet som "svært personlige" selv om ordene er skrevet av noen helt andre enn Beyonce. 

Æres den som æres bør er det noe som heter. Synes man låtene på albumet er gode så får man hylle de som faktisk har laget dem. I tillegg kan man hylle de som har markedsført sangene for det er jo i stor grad de som er årsaken til at folk liker å høre på dem.

 

Anonymkode: 84f5d...d86

Ja, det er ganske ironisk og pinlig når du tenker over det. Jeg forstår ikke hvordan man kan ta i mot skryt på arbeid man ikke har gjort selv. Dersom en venn hadde skrevet en eksamensoppgave til meg som jeg skal fremføre og jeg ender opp med å få skryt for oppgaven, så ville jeg blitt pinlig berørt, for det er ikke jeg som har gjort jobben - har bare fremført noe andre har skrevet og jobbet med. 

Det er også vanskelig å forstå at det er så mange låtskrivere på flere middelmådige låter. Leste en artikkel om nivået når det kommer til låtskriving i dag, og der sto det at nivået ofte tilsvarer barneskolenivå (noe som ikke er vanskelig å forstå når du hører på radioen).

Når det gjelder «black female empowerment» er Alicia Keys et bra eksempel og ikke artister som er avhengige av at andre lager materiale til dem, som på grunn av manglende musikalsk talent må «shoppe» låter. 

Anonymkode: 86c3c...d55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det å danse bra, i takt med musikken og synge bra, rent og i takt med musikken, er tegn på musikalitet. Kan ikke forstå hvordan folk kan mene at man ikke er nødt til å være musiker, og en dyktig sådan, for å fremføre som Beyoncé.

Dere som mener hun er mer interessert i hvordan rumpa ser ut, og hvordan twerke, bør virkelig se en konsert av henne. Jeg er ingen Beyoncé FAN, men det er hun som er blitt eksempelet på pop her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"King of Pop", Michael Jackson, ble da på ingen måte sett ned på eller ikke respektert i musikkverdenen.

Anonymkode: 69536...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.6.2020 den 16.46, AnonymBruker skrev:

"King of Pop", Michael Jackson, ble da på ingen måte sett ned på eller ikke respektert i musikkverdenen.

Anonymkode: 69536...328

Sant, og Madonna

Anonymkode: 31f72...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Sjekk musikk-konkurranser på TV.  Hva er trikset for å nå langt? Det er som regel å ha en trist historie å fortelle slik man får sympati eller å ha noen historier seerne kan relatere til. I pop-musikk så er et ikke-musikalske viktigere enn det musikalske. Det viktigste er å få eksponering og at folk enten kan relatere til deg og/eller at du er pen. 

Anonymkode: 98b27...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...