Gå til innhold

Kan man bade i det man vil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg liker å bade, men jeg vil ikke vise kroppen min. Er det trygt for meg å dra på strand med tights og tunika badetøy og badehette for å bade? Kan jeg gå dit uten feks å bli angrepet verbalt eller må man gå med badedrakt? Er det noe generell regel som sier hvor mye hud man må vise? 

Vil bare bade liksom.. 

Anonymkode: 3082f...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg liker å bade, men jeg vil ikke vise kroppen min.

Du velger helst noe annet enn tights, tunika og badehette dersom du vil forsvinne litt i mengden.

Ha på deg vanlig badetøy; bikini/badedrakt og kos deg!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Garderobemannfrue skrev:

Du velger helst noe annet enn tights, tunika og badehette dersom du vil forsvinne litt i mengden.

Ha på deg vanlig badetøy; bikini/badedrakt og kos deg!

Men jeg vil ikke. Jeg føler meg ikke komfortabel å ha på så lite klær.

Er man ikke velkommen, mener du? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha på tights og badetunika om du vil. Kunnne ikke brydd meg mere om hva folk bader i 😀

Anonymkode: b742f...79b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men jeg vil ikke. Jeg føler meg ikke komfortabel å ha på så lite klær.

Da tar du på deg noe du føler deg komfortabel i og bader så mye du orker. Prøv å ikke tenke så mye på hva andre mener og tenker, som regel har de nok med seg selv. Dersom jeg hadde sett deg med tunika og tights, hadde jeg muligens tenkt at det så litt ukomfortabelt ut å bade i, men jeg hadde ikke brydd meg mer med det.

Anonymkode: 6f978...09f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du på deg noe du føler deg komfortabel i og bader så mye du orker. Prøv å ikke tenke så mye på hva andre mener og tenker, som regel har de nok med seg selv. Dersom jeg hadde sett deg med tunika og tights, hadde jeg muligens tenkt at det så litt ukomfortabelt ut å bade i, men jeg hadde ikke brydd meg mer med det.

Anonymkode: 6f978...09f

Den skulle ikke være anonym.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bad i det du vil utendørs. Hvorfor du er dekket til har ingen noe med, du kan jo skylde på at du får soleksem feks hvis noen spør (og du ikke har lyst til å fortelle d3n egentlige grunnen.)

Anonymkode: f6b5a...f89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey takk for svar 😊 

Jeg blåser litt i hva folk tenker, så lenge ingen snakker stygt til meg etc.. Jeg har barn og vil gjerne ha på meg noe som kan bli vått, men på egne Primisser😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Altså, tight og tunika er en merkelig ting å bade i, så folk vil nok legge merke til deg. Klasker du en badehette på toppen kan du være sikker på at du synes. Dersom det ikke er et problem, så bad i det du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bad i hva du vil. 

Men det har vært noen mildt sagt spesielle saker i blant annet i Frankrike om dette https://www.nrk.no/urix/fransk-politi-tvang-kvinne-til-a-kle-av-seg-pa-stranden-1.13103764

Anonymkode: 61152...319

Ja, det der er dårlig gjort mot den dama stakkars 

1 minutt siden, Nuith skrev:

Men badehette? 

Ja:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan bade i hva du vil, men dessverre må du nok regne med noen stygge kommentarer. Jeg sier ikke dette for å skremme deg fra å gå på stranda, men for at du skal være forberedt. Jeg som går i bikini til tross for mine 169 kg og venninna mi som dekker til hele kroppen når hun bader, får omtrent akkurat like mange kommentarer på stranda og de er dessverre ikke av det hyggelige slaget. 

Anonymkode: 157e4...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg badet i kjole og truse i fjor fordi jeg hadde glemt badedrakt på ferie. Null stress 😉

Anonymkode: 192db...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe slikt 

Screenshot_20200619_152213_com.ebay.mobile.jpg

Ok, dette er greit. Så får meg vanlig tights og blomstrete tunika fra Cubus. Dette legger man vel neppe merke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe slikt 

Screenshot_20200619_152213_com.ebay.mobile.jpg

Jeg moderer kommentaren min for det der tror jeg faktisk du kan komme unna med, det kan være at folk tenker det er et stilvalg :) 

Anonymkode: 157e4...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt fint. Muslimer bader fult påkledt. Så lenge det er i havet gjør det ikke noe. Men jeg setter spørsmålstegn med dusjing og hygiene når de bader i basseng. Ser ikke for meg at de dusjet nakne og får vasket seg skikkelig. 

Ellers så selger de jo heldekkende badeklær som mange bruker hvis de er solbrente mm. 

https://www.aliexpress.com/i/32864350013.html

Anonymkode: 8dcf1...7f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går nok helt fint. Muslimer bader fult påkledt. Så lenge det er i havet gjør det ikke noe. Men jeg setter spørsmålstegn med dusjing og hygiene når de bader i basseng. Ser ikke for meg at de dusjet nakne og får vasket seg skikkelig. 

Ellers så selger de jo heldekkende badeklær som mange bruker hvis de er solbrente mm. 

https://www.aliexpress.com/i/32864350013.html

Anonymkode: 8dcf1...7f6

Hehe, jeg hadde akkurat tenkt til å komme med en link til aliexpress... med badetøy for muslimer. :)
https://www.aliexpress.com/w/wholesale-muslim-swimwear.html

Mitt poeng: det er veldig mye mer behagelig å bade i klær som er laget av «badetøystoff». Vanlige bomullsklær blir ganske tunge og meget innpåslitne når man kommer opp av vannet. Lyse farger kan også bli svært så gjennomsiktige. Sånn hvis poenget var å skjule seg litt.

ForøvrIg: la folk stirre. Enkelte glaner uansett. De aller fleste aksepterer forskjeller, og det kan være mange grunner til at men velger å dekke seg til på stranda, f.eks arr, ømfintlig hud osv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du på stranda så kan du bade i jeans om du så vil. I bassenger kan det gjelde egne regler for hvert sted-

Anonymkode: ce321...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...