Gå til innhold

Bruker min altan som stupebrett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er plaget av at barn og ungdommer går opp på terrassen min(det går trapp opp til terrassen)og klatrer over rekkverket for å hoppe i sjøen. Det er ofte gjenger på opptil 10 personer, og de hoier og heier på hverandre. Er drittlei av dette, det gjentar seg hvert år når det blir varmt vær. Jobber natt og trenger å sove på dagtid. Har lyst å gå ut og jage de vekk, men det tør jeg ikke. Det er flere badeplasser i nærheten, så de trenger absolutt ikke komme hit for å bade. Er dette noe man bare bør finne seg i, eller hva tenker dere? 

Anonymkode: c6f53...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skal du ikke finne deg i. Prøv å sette opp skilt i første omgang. Så slipper du forhåpentligvis å bli vekket. 

Anonymkode: 13971...018

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du jo nesten bare manne deg opp og gi beskjed. Alternativt kan du, om du absolutt ikke klarer å si ifra selv, ringe politiet. De har ikke lov til å ta seg inn på din eiendom uten ditt samtykke. 

 

Anonymkode: 75ade...fcc

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde printet ut et skilt hvor det står at alle uvedkommende blir filmet og politianmeldt 

Anonymkode: da359...63b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp en låst port

Anonymkode: b1c92...dac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett opp et fysisk stengsel, og heng opp en lapp: Beklager, men jeg sover når dere bader, hilsen grunneier

Anonymkode: d72b4...5d2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde satt opp skilt nederst i trappa: "Privat eiendom, ingen adgang".

Eventuelt satt meg ned og tatt inngangspenger. 20,- gangen el. dagskort 100,- 😊

 

Anonymkode: 1cf1e...d25

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer ikke til å forstå dette av seg selv. Du må rett å slett si ifra hver gang. Er det noen som ikke hører og kommer igjen, så ber du om kontaktinfo til foreldrene. Igjen og igjen. Sett gjerne opp ett skilt og steng av. 

Anonymkode: ce8e0...69c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at dette gjentar seg hvert år. 

Selvfølgelig gjør det det, så lenge du ikke gir beskjed om at det ikke er greit. Tipper på at mange av dem tror at du har godkjent dette, siden du har avfunnet deg med det i årevis.... 

 

Anonymkode: e7718...28b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjøre vene, forventer du at folk kan lese tankene dine gjennom vegger? 

Anonymkode: 516ca...f9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kjøre vene, forventer du at folk kan lese tankene dine gjennom vegger? 

Anonymkode: 516ca...f9d

Men kjære vene, trenger folk å lese andres tanker for å forstå at man ikke skal klatre rundt på andres privatboliger for å leke og hoie? 

Anonymkode: 63393...d1a

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skilt i første omgang er greit, i og med at du sover på dagen og ikke kan sitte å passe på. 

               Dette er ikke et stupetårn.

             Privat eiendom-ingen adgang  

Anonymkode: f3f22...1a2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er plaget av at barn og ungdommer går opp på terrassen min(det går trapp opp til terrassen)og klatrer over rekkverket for å hoppe i sjøen. Det er ofte gjenger på opptil 10 personer, og de hoier og heier på hverandre. Er drittlei av dette, det gjentar seg hvert år når det blir varmt vær. Jobber natt og trenger å sove på dagtid. Har lyst å gå ut og jage de vekk, men det tør jeg ikke. Det er flere badeplasser i nærheten, så de trenger absolutt ikke komme hit for å bade. Er dette noe man bare bør finne seg i, eller hva tenker dere? 

Anonymkode: c6f53...453

Det hadde jeg tatt tak i fort som fy! Skjer det en ulykke så kan du fort bli erstatningspliktig, folk er gale.. Begynn med å sett opp et skilt. Ta et tau og sperr av fysisk, på sikt bør du nok sette opp en skikkelig port. 

Anonymkode: 48637...828

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg aldri funnet meg i! Du må jo bare gi beskjed og så kan du heller åpne opp for det hvis de spør pent en og annen gang. Uansett, passer det ikke så passer det ikke. Men det viker som du bor på en kjempefin plass da, med sjøen rett utenfor vinduet😍

Anonymkode: 8b6cb...604

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg tatt tak i fort som fy! Skjer det en ulykke så kan du fort bli erstatningspliktig, folk er gale.. Begynn med å sett opp et skilt. Ta et tau og sperr av fysisk, på sikt bør du nok sette opp en skikkelig port. 

Anonymkode: 48637...828

Nå tror jeg nok du har sett litt i overkant mye på amerikansk fjernsyn. Man blir ikke erstatningspliktig for sånt i Norge.. Det er tvert om disse ungdommene som erstatningspliktige om de ødelegger noe på ts sin eiendom, og de som bryter loven ved å ta seg inn på privat eiendom uten lov. 

Anonymkode: 75ade...fcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nå tror jeg nok du har sett litt i overkant mye på amerikansk fjernsyn. Man blir ikke erstatningspliktig for sånt i Norge.. Det er tvert om disse ungdommene som erstatningspliktige om de ødelegger noe på ts sin eiendom, og de som bryter loven ved å ta seg inn på privat eiendom uten lov. 

Anonymkode: 75ade...fcc

Det skulle man tro, men jeg ville nok sikret meg likevel for selv om et eventuelt krav neppe når frem, så er det belastende likevel. For du har faktisk erstatningsplikt om for f.eks. trampoliner og basseng på egen eiendom om man ikke har gjort sitt for å sikre og hindre skade. Her vet jo ts om problemet og har ikke gjort noe for å sikre eiendommen. Tror ikke jeg hadde tatt sjansen på å la være om jeg var ts.

Anonymkode: 48637...828

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjør barn det samme. Har altan helt ned i sjøkanten.

Men jeg har gitt beskjed om at dei må vere forsiktig, og så lenge dei ikke roper å skriker får dei bade så mye dei vil. 
Litt kompiser kan vi vere med barn om sommeren synst jeg ☺️ 

Anonymkode: ba5f1...c58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så fasinert over at det faktisk finnes folk som er så konfliksky at de ikke tørr å be fremmede om å komme seg bort fra terrassen sin. 

Anonymkode: 8f500...265

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...