Gå til innhold

Dosering av isotretinoin

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har erfaring med en daglig isotretinoindose som er på et høyere antall mg enn antall kilo kroppsvekt? Altså f.eks. 60 mg for en person som veier 53 kilo? Hvordan var det i så fall med bivirkninger?

Jeg lurer nemlig på om jeg skal be hudlegen min om å høyne dosen for å bli fortere ferdig med kuren. Så langt er tørre lepper og eksem på hendene de eneste bivirkningene jeg har opplevd, og det plager meg veldig lite. Amerikanske leger pleier å sette dagsdosen langt høyere enn norske leger, ser jeg, og det er vel først og fremst de høye dosene som ligger bak alle skrekkhistoriene om bivirkninger, men på 60 mg og 53 kilo vil jeg fortsatt ligge langt under dosen til de fleste amerikanerne på et nettforum jeg følger litt med på.

Erfaringer?

Anonymkode: 17e01...139

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen,

Anki, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...