Gå til innhold

Lipødem - noen som har det her?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å utredes for diverse plager, og de mener nå at det kan være lipødem som er årsak til deler av mine plager. Jeg har lest om dette, og kjenner på en frykt for å bli kjempestor. 

Er det noen her med lipødem som kan fortelle litt om hvordan det er å leve med denne lidelsen? Smerter? Andre utfordringer? Hvordan ble det oppdaget at du hadde dette?

Anonymkode: 666bc...a4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det ikke selv, men min bestevenninne har. Hun fikk diagnosen av fastlegen din. Hun har hatt det lenge, men ikke fått noen svar av tidligere leger på hva det er.

Hun legger veldig på seg når hun får store hormonforandringer, som da hun er gravid. Hun har ikke så mye smerter, men hun får enklere blåmerker og de gjør unormalt vondt, og kan bli litt om til tider. 

Hun hadde veldig god effekt av Bailine. Noe hun brukte lenge før hun viste at hun hadde Lipødem, og vi forsto jo senere hvorfor. Det funket som en ekstra hard lymfe drenasje. Hun fikk det på sykehuset etter at hun fikk diagnosen, og hun kaldt det mini utgave. For den på Bailine var såååå mye bedre. 

Hun sier også at for henne, så er ikke 500 kalorier, 500 kalorier. Hun må passe på hva de kaloriene kommer fra. Sukker, kalorier fra brød, pasta, ris er fy fy. 

Vet ikke om det hjalp deg noe 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...