AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #1 Skrevet 17. juni 2020 Jeg reagerte på plasterlimet, fikk sår, og det gror dårlig. Har vært en måned nå. Kan jeg regne med at det er limet sin feil, eller burde det sjekkes? Anonymkode: 87dee...c59
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #2 Skrevet 18. juni 2020 Huden er både skjellete og det væsker litt av og til Anonymkode: 87dee...c59
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #3 Skrevet 18. juni 2020 Helt normalt og udramatisk. Gå på apotek og kjøp hudvennlig plaster til å ha i bakhånd om du skulle trenge det igjen. Og husk at et plaster bør sitte på så kort som mulig og byttes hyppig (flere ganger i døgnet) for å unngå slike skader. Lar en med sensitiv hud vanlige plaster sitte på over natta så har hen slike hudskader. Her og nå: vask huden og påfør krem flere ganger i døgnet og la ellers stedet være i fred. Bedrer det seg ikke med en tykk hudkrem til over helga: spør om hjelp på apotek. Anonymkode: a0a61...e6f
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #4 Skrevet 18. juni 2020 Men er det ikke rart at man skal få en slik reaksjon en gang, bare på en plass? Jeg hadde tape på der såret ble. Har tape som også ligger inntill såret, og tilsvarende tape på andre foten, og ingen andre steder er det noe som tyder på reaksjon. Jeg har nå plaster på for å beskytte, og det er ingen reaksjon fra limet på den, og har også lagt på kompress når jeg har vært tom for plaster, og tapet rundt med den samme tapen som satt direkte på arret. Ingen reaksjon. Anonymkode: 87dee...c59
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #5 Skrevet 18. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt normalt og udramatisk. Gå på apotek og kjøp hudvennlig plaster til å ha i bakhånd om du skulle trenge det igjen. Og husk at et plaster bør sitte på så kort som mulig og byttes hyppig (flere ganger i døgnet) for å unngå slike skader. Lar en med sensitiv hud vanlige plaster sitte på over natta så har hen slike hudskader. Her og nå: vask huden og påfør krem flere ganger i døgnet og la ellers stedet være i fred. Bedrer det seg ikke med en tykk hudkrem til over helga: spør om hjelp på apotek. Anonymkode: a0a61...e6f Jeg liker ikke smøre på hudkrem på sår som væsker. Bruker sårsalve og kompress. Anonymkode: 87dee...c59
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #6 Skrevet 19. juni 2020 Er det en hel måned siden du tok bort plasteret? Jeg reagerer på plasterlim, spesielt på brystet og annen tynn hud. Men det bruker ikke 1 mnd på å leges... Anonymkode: cad57...589
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #7 Skrevet 22. juni 2020 På 19.6.2020 den 21.05, AnonymBruker skrev: Er det en hel måned siden du tok bort plasteret? Jeg reagerer på plasterlim, spesielt på brystet og annen tynn hud. Men det bruker ikke 1 mnd på å leges... Anonymkode: cad57...589 Ja, det har gått en hel måned. Og det kan se ut som at utslettet/såret vokser litt. Noen dager ser det værre ut enn andre. Anonymkode: 87dee...c59
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #8 Skrevet 22. juni 2020 sår som har vart en mnde jeg du bør vise en lege syns jeg. Ellers reagerer jeg også på plasterlim. Noen steder på kroppen går det greit, andre går det ille. Anonymkode: 249be...32e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå