Gå til innhold

Hvordan er ditt selvbilde?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man beskrive sitt selvbilde?

Jeg lurer på hva folk tenker om seg selv og hva som kan tas med i en beskrivelse av selvbildet?

Synes det er vanskelig å definere mitt eget selvbilde. Er det noen andre som har en klar oppfatning av sitt selvbilde og kan gi eksempler.

Anonymkode: e0e69...d4d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Godtatt🙈 

Anonymkode: 087bc...792

Skrevet

Jeg har et veldig lavt selvbilde. Føler meg lite verdt og som en dårlig person. Har vært veldig psykisk syk i noen år og vært i mange negative situasjoner på grunn av det. 

Har et pent utseende og en passe trent kropp, men jeg føler meg likevel som det styggeste trollet og blikket mitt er stort sett vendt ned i bakken. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ned på folk som har lav selvbilde!

Anonymkode: fd043...be5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ned på folk som har lav selvbilde!

Anonymkode: fd043...be5

Du blir ikke nysgjerrig på hva som kan være årsaken bak dette lave selvbildet? Hva denne personen har erfart som har bidratt til at vedkommende ser på seg selv som mindre verdt og underlegen andre mennesker? Som bidrar til et blikk festet i bakken i skammens klør? 

Jeg har det slik. Jobber med å bedre det hver eneste dag, men jeg skal bare innrømme at det er vanskelig å jobbe for å tro på noe jeg ikke tror på, hvis det går an å si det slik... Har traumeerfaringer. 

Anonymkode: a3a30...b89

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde veldig lavt selvbilde før. Men nå har jeg et veldig godt og stabilt selvbilde. Ironisk nok, jo mindre jeg tenker på meg selv (hva jeg skal ha på meg, hvordan jeg skal ha håret, hvordan sminken ser ut, hvordan jeg snakker/beveger meg), jo bedre selvfølelse får jeg. Selvfølelsen min ligger nå i hvem jeg er, ikke hvem jeg prøver å være.

Anonymkode: 9a0f0...8db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Inteteksisterende.

Anonymkode: 62ed5...6bf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at jeg er grei nok, men samtidig tror jeg ikke at andre mener jeg er verdt noe nevneverdig.

Anonymkode: 58631...93d

Skrevet

Jeg tenker at jeg har ingen grunn til å ha lavt selvbilde. Jeg vet det jeg vet og kan det jeg kan. Ellers ser jeg ut som det jeg er selv om fysikken kunne prestert bedre i konkurranser. 

Jeg driter sånn generelt hva andre måtte tro og mene om meg og tenker det får være opp til hver enkelt. Jeg har alltid vært meg selv på godt og vondt og det tenkte jeg å fortsette med. 

Skrevet

Jeg har dårlig selvbilde og jeg hater meg selv men sliter med meg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er alene med meg selv og mine tanker så har jeg veldig bra selvbilde. Føler jeg får til mye i livet og fornøyd med meg selv på mange plan. Men i møte med andre er selvbildet mitt ræva, sosial angst.

Anonymkode: 31c1d...531

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dårlig selvbilde. Hater meg selv og syns jeg er en forferdelig person, og at jeg er utrolig vanvittig stygg. Så stygg at jeg skiller meg ut. 

Anonymkode: 1ff08...234

• Liker 1
Skrevet

Temmelig labert med glimt av helt ok? 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var slank og pen før jeg ble gravid. Nå etter fødsel så er kroppen min chubby, jeg har hengemage og har andre helseproblemer jeg fikk etter fødsel. Selvbildet mitt nå er dessverre på bånn og jeg hater det jeg ser i speilet 😞

Anonymkode: 597d9...ae1

AnonymBruker
Skrevet

Trist at svarene forteller at mange tenker så negativt om seg selv. 

Men jeg er i samme situasjon selv. Føler meg ikke bra nok sammen med andre mennesker. Jeg tenker nedsettende om meg selv, at jeg ikke er flink nok i jobben bl.a. 

Jeg stoler ikke nok på meg selv. Tror ikke jeg greier ting. Er redd for å starte på litt større prosjekter. 

Skulle ønske det bare var å snu tankegangen. Men den negative selvoppfatningen er liksom blitt en sannhet inni mitt hode. Det er jo ikke sikkert andre tenker nedsettende om meg.

Hadde folk(inkl. meg selv) bare vært flinkere til å si fine og oppmuntrende ting til hverandre, hadde kanskje det hjulpet litt for noen.

Alle kan trenge oppmuntring og det å bli verdsatt av og til.

TS

Anonymkode: e0e69...d4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...