Gå til innhold

Dette forbanna raseriet mitt igjen

Fremhevede innlegg

Gjest Warrior
Skrevet

Det blir ikke bedre uansett hva! 

Jeg kan vel umulig være alene om å være så sint? Eksploderer både dag og natt. Ikke hver dag og natt men det kan skje når som helst på døgnet når det er noe eller noen som gjør meg sint eller redd. Ødelagt/gjør hærverk i leiligheten min. Stakkars naboer tenker jeg som sikkert måtte høre meg en natt. Hjelper ikke å tenke på noe annet, gjøre noe annet. Jeg får ikke sinne ut på trening. Jeg har alltid vært hissig men siste årene er grusomt.

Noe jeg må lære å leve med? At det bare er sånn jeg er siden ingenting og da mener jeg ingenting hjelper? Må nesten le litt av meg selv etterpå, men det er utrolig slitsomt å være så sint. Folk blir jo skremt. Ting blir ødelagt. Jeg er lei av det! Det hjelper ikke å få hjelp for raseriet, det hjelper ikke å puste og telle til 10 eller 100.

Tørr ikke gå i noe seriøst forhold så lenge jeg er så sint for de hadde sikkert slått opp. Så må alltid «såre» de som vil noe seriøst. Hva mer kan jeg gjøre? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville forsøkt terapi av noe slag som går på å finne årsaken til at du er så sint, og ikke bare prøve øvelser for å håndtere det. Det er åpenbart ikke normalt å være så sint at man ødelegger ting hele tiden, så det må jo være en grunn til at du er sånn.

Anonymkode: 85ec7...533

• Liker 5
Gjest Warrior
Skrevet

Hvilken terapi? Eneste jeg har fått vite er at jeg har angst. Pga ting som har skjedd (og insekt æsj) og mange reagerer med raseri, men det er da merkelig å bli så sint og bli lett irritert av den minste ting. Depresjon også pga angsten. 

Gjest førstedamen
Skrevet
4 minutter siden, Warrior skrev:

Hvilken terapi? Eneste jeg har fått vite er at jeg har angst. Pga ting som har skjedd (og insekt æsj) og mange reagerer med raseri, men det er da merkelig å bli så sint og bli lett irritert av den minste ting. Depresjon også pga angsten. 

Du er utredet for alt av mulige diagnoser? Jeg hadde ubehandlet kompleks ptsd. Da var jeg mye sint, men med behandling er jeg nesten helt frisk. Min venninne hadde ubehandlet adhd og var lik, samme med en annen bekjent som viste seg å lide av schizofreni. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Warrior skrev:

Insekt? Incest?

Anonymkode: 7879e...75e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sier ingenting hjelper, men hva har du prøvd?

Grunnen for at du blir sur er fordi du har ubehandlede traumer. Du må heale disse.

Anonymkode: 942cb...e3a

• Liker 2
Skrevet

Kjære deg. Du trenger jo en psykolog. For din skyld og for dem rundt deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk hormon nivået ditt. 

Anonymkode: 06d33...732

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange tråder skal du opprette om akkurat dette?

Anonymkode: 7c5de...b6a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Jeg er mye sint jeg også og det har gått ut over mye eiendeler.

Anonymkode: 2fbbd...bf7

AnonymBruker
Skrevet

Du burde gå på antipsykotika. Nå tar vennene dine avstand fra deg også på grunn av din oppførsel

Anonymkode: b50b4...4e8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ganmel er du Ts?

Anonymkode: c6fb0...5cc

Gjest Warrior
Skrevet

Jeg er 30

25 minutter siden, førstedamen skrev:

Du er utredet for alt av mulige diagnoser? Jeg hadde ubehandlet kompleks ptsd. Da var jeg mye sint, men med behandling er jeg nesten helt frisk. Min venninne hadde ubehandlet adhd og var lik, samme med en annen bekjent som viste seg å lide av schizofreni. 

Aldri blitt utredet for sånne ting men gir ikke der andre symptomer også? Ikke bare angst og raseri?

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Insekt? Incest?

Anonymkode: 7879e...75e

Insekt🕷🐜

18 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Kjære deg. Du trenger jo en psykolog. For din skyld og for dem rundt deg. 

Det har jeg alt. Vært lenge innlagt også.

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk hormon nivået ditt. 

Anonymkode: 06d33...732

Har det noe med hvor sint folk er da?

AnonymBruker
Skrevet

Sjekkliste: sjekk testosteron nivået, mestringskurs i sinne, snakk med noen om angsten. Du kan medisineres også. 

Anonymkode: c6fb0...5cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det vil ikke gå over eller bli bedre før du får jobbet med traumene som ligger bak og får bedre mestringsstrategier.

Anonymkode: 227ad...d81

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hei! Nei, du er helt sikkert ikke aleine om å ha det sånn! Det er nok veldig vanlig, bare at det nødvendigvis ikke snakkes så mye om... Huff, dette må være utrolig slitsomt for deg! Du fortjener helt seriøst ikke å ha det sånn! Vet du hvorfor du reagerer slik? Det er jo ofte sånn at det ligger noe mer bak slike raseriutbrudd... Er det noe spesielt som har skjedd? Jeg har lyst til å råde deg til å oppsøke hjelp... Du sier at ingenting hjelper, men er du helt sikker? Har du for eksempel forsøkt å snakke med en psykolog? Kanskje jeg tar feil, men jeg tror at du rett og slett hadde trengt noen å snakke med for å få det bedre... Kanskje det hjelper å snakke med noen som sliter med det samme som deg... Hva tenker du om det?

Endret av Banankaka04
AnonymBruker
Skrevet

Be om ordentlig utredning. Faktisk ville jeg dratt til fastlege og sett på muligheten for å få opphold på viken senteret eller Modum bad. 

Du trenger å snu mønstre og finne årsaken til sinne samt lære å mestre det, da holder det selvfølgelig ikke med 1 time i uka hos psykolog, du måha ordentlig langtids behandling. 

Anonymkode: c571e...727

Gjest Warrior
Skrevet

Takk for svar. Psykolog har jeg og vært innlagt lenge. Ikke no bedre. Ble tvangsinnlagt. Hjemme nå og alt ødelagt i sinne. Tilbake til psykolog 1 gang i uka. Har bedt om mer utredning men ingenting skjer. Eller endte med at jeg ikke ville nå på grunn av korona. Før det skjedde infenting. Psykologer vet om dette, legen vet om det. Hjelper å snakke om, men ikke så lenge. Hjelper ikke å snakke til meg når jeg får raserianfalla eller hva jeg skal kalle det og angstanfall. Da er jeg bare så sint og må ødelegge.

Jeg begynte å knuse og ødelegge som barn/tenåring når jeg ble sint. Var ikke så ille som nå siste åra. Gikk til flere psykologer da også av forskjellige grunner men ingenting som feilte meg. Var en psykolog som trodde jeg var noe som var så feil at det ble fort trukket tilbake. 

Det med det som har skjedd tidligere og det jeg er redd for jobber jeg med men det er ikke så enkelt og går ikke på fram. Kan gå flere år med hard jobbing. Sier til meg selv hele tiden. Ikke bli sint det er ikke verdt det, det hjelper ingenting. Likevel vil ikke hjernen høre.

Så noen er vel bare veldig hissig? 

AnonymBruker
Skrevet

@Warrior ser du skriver en del om hvordan du føler deg når du er sinna. Men hva gjør deg sinna og får deg til å bikke over og hvordan føler du deg når anfallet er over? 

Anonymkode: 2fbbd...bf7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...