Gjest Devil's Spawn Skrevet 3. juli 2005 #1 Skrevet 3. juli 2005 Er det kanskje på tide å la være og sette jenter i offerrollen hele tiden? Artikkel fra Aftenposten viser at det er flere unge gutter som selger sex enn unge jenter: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/ar...ticle1073226.ec
MorningStar Skrevet 18. juli 2005 #3 Skrevet 18. juli 2005 Kvinner er jo så svake at de må få spalteplass hver gang det bare skjer litt urettferd mot dem. Menn er sterke dyr som må tåle alt og holde maska. Likestilling my ass. Det vil ALDRI funke.
Gjest GreenSky Skrevet 18. juli 2005 #4 Skrevet 18. juli 2005 Å være offer er som regel den enkleste løsningen.
Gjest sexysadie Skrevet 18. juli 2005 #5 Skrevet 18. juli 2005 Jeg synes menn presenterer seg som ofre litt vel ofte når det kommer til å måtte betale barnebidrag og sånt.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 18. juli 2005 #6 Skrevet 18. juli 2005 Jeg synes menn presenterer seg som ofre litt vel ofte når det kommer til å måtte betale barnebidrag og sånt. ← Det passer seg vel ikke helt inn hos feminister?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 18. juli 2005 #7 Skrevet 18. juli 2005 Ditt poeng er? ← Eller kanskje slutte med å late som de er dummere enn det de egentlig er .
Gjest Guest Skrevet 18. juli 2005 #8 Skrevet 18. juli 2005 Det kommer vel an på de som tolker og formidler fakta/ hva som blir sagt det. Sannheten skal vel ikke underslås fordi andre absolutt må sette saken i bås...
Gjest Rhoswen Skrevet 18. juli 2005 #9 Skrevet 18. juli 2005 (endret) Enig i at kvinner er rå på å ty til offerrollen noen ganger. Jeg svarer generelt, jeg gadd ikke lese linken - men generelt ser jeg stor forskjell på hvordan kvinner og menn takler vanskeligheter. Det er litt sånn enten eller; de sterke jentene tar det som kommer og takler det, men er man først den motsatte typen, oppfører de seg som om ethvert tegn til motgang er en personlig fornærmelse fra Skjebnen - de synes å glemme at de har ansvar for hvilke signaler de sender ut selv og ansvar for hvordan DE VELGER å takle andres oppførsel... Tilbøyelig til å være litt enig med de kvinnene i ledende stillinger som stiller seg litt uforstående til klynkingen om kvotering osv. Jeg jobber i næringslivet selv, og opplever tvert i mot (litt avhengig av mennenes alder, det må innrømmes) positiv respons. Men det FINNES jo faktisk tilfeller der kvinner er ofre. Og omvendt, selvsagt - leste i Magasinet i helgen, om menn som var blitt feilaktig anmeldt for voldtekt. Det var ekkel lesning, hvordan livet artet seg for mennene det gjaldt, etter at saken ble oppklart. Synes generelt mennesker har en tendens til å hive seg på "skurk og engel" scenariet litt for ukritisk. Det er alltid flere sider av en sak. Endret 18. juli 2005 av Rhoswen
Gjest Guest Skrevet 18. juli 2005 #10 Skrevet 18. juli 2005 Det passer seg vel ikke helt inn hos feminister? ← Jeg synes vi skal ta det at folk føler seg som ofre på alvor.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 18. juli 2005 #12 Skrevet 18. juli 2005 Jeg synes vi skal ta det at folk føler seg som ofre på alvor. ← Også de som ikke er så flinke til å skrike ut at de er så diiiskriiiiminerte.Noen er flinkere til det enn andre .
Gjest sexysadie Skrevet 18. juli 2005 #13 Skrevet 18. juli 2005 Også de som ikke er så flinke til å skrike ut at de er så diiiskriiiiminerte.Noen er flinkere til det enn andre . ← Og det gjelder mennesker uansett kjønn.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 18. juli 2005 #14 Skrevet 18. juli 2005 I utgangspunktet, men vi er vel oppdratt til at kvinner blir mer diskriminert og er ofre. Derfor får de vel ofte mer gehør.
Gjest sexysadie Skrevet 18. juli 2005 #15 Skrevet 18. juli 2005 I utgangspunktet, men vi er vel oppdratt til at kvinner blir mer diskriminert og er ofre. Derfor får de vel ofte mer gehør. ← Oppdratt til at kvinner blir mer diskriminert.... Så du er enig i at kvinner blir diskriminert i dagens samfunn?
Superlammet Skrevet 18. juli 2005 #16 Skrevet 18. juli 2005 Hva med å omformulere setningen til slangen slik: men vi er vel oppdratt til å tro at kvinner blir mer diskriminert og er ofre.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 18. juli 2005 #17 Skrevet 18. juli 2005 (endret) Oppdratt til at kvinner blir mer diskriminert.... Så du er enig i at kvinner blir diskriminert i dagens samfunn? ← EDIT: Takk superlammet. Endret 18. juli 2005 av Rattleshake
Gjest sexysadie Skrevet 18. juli 2005 #18 Skrevet 18. juli 2005 Hva med å omformulere setningen til slangen slik: men vi er vel oppdratt til å tro at kvinner blir mer diskriminert og er ofre. ← Den holder bare ikke.
Superlammet Skrevet 18. juli 2005 #19 Skrevet 18. juli 2005 Den holder bare ikke. ← Nei vel? Hvorfor ikke? Vennligst utdyp.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 18. juli 2005 #20 Skrevet 18. juli 2005 Den holder bare ikke. ← Interessant hersketeknikk. Jeg har åpenbart noe å lære av deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå