Gå til innhold

Kvinner ofre?


Gjest Devil's Spawn

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie
Nei vel? Hvorfor ikke? Vennligst utdyp.

Fordi kvinner blir diskriminert i vårt samfunn også, Rattlesnake er fullstendig klar over det, og plumpet ut i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GreenSky

Diskriminereing skjer da, både kvinner og menn blir diskriminert. Folk er da klar over det. Spørsmålet er vel om en velger å være et offer eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie
Diskriminereing skjer da, både kvinner og menn blir diskriminert. Folk er da klar over det. Spørsmålet er vel om en velger å være et offer eller ikke.

Og det er rimelig jevnt fordelt i fohold til kjønn, som er problemstillingen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Vel...Lurer på hvem som plumper her jeg du. Jeg har da ikke sagt at kvinner aldri blir diskriminert. Poenget med innlegget var at kvinner vel, generelt sett, ikke er noen ofre mer enn menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kvinner blir diskriminert i vårt samfunn også, Rattlesnake er fullstendig klar over det, og plumpet ut i det.

Det er riktig som Greensky sier i innlegget sitt, både menn og kvinner blir diskriminert. Å tviholde på gamle myter om at kun kvinner blir diskriminert bidrar til å opprettholde nevnte myter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie
Det er riktig som Greensky sier i innlegget sitt, både menn og kvinner blir diskriminert. Å tviholde på gamle myter om at kun kvinner blir diskriminert bidrar til å opprettholde nevnte myter.

Når blir menn diskriminert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når blir menn diskriminert?

Vent nå litt... Det du indirekte påstår er at menn ikke blir diskriminert? :overrasket:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhoswen

Kvinner ER mer ofre enn menn, det er en kjensgjerning. Det bunner i så mye rart, alt fra slik kulturer er bygget opp til det faktum at menn er sterkere fysisk osv. MEN det er viktig å skille på sakene her, og menn kan selvsagt være ofre de også.

Menn blir sikkert diskriminert de også, de bare sier ikke noe om det. De tier det i hjel, holder ut sin smerte; dagens mann er vår tids Mor Theresa og Jeanne D'Arc i skjønn blanding :sjarmor: Vi VET jo, for a fact, at menn er veldig flinke til å tåle alt mulig, fra forkjølelse til negative tilbakemeldinger.

Diskriminering? Pøh.

:ironi:

Det ER jo forskjeller - poenget er vel å sortere sakene i rett boks; de sakene der kjønn ikke burde være tema, og der de faktisk ER det enten vi vil eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å omformulere setningen til slangen slik: men vi er vel oppdratt til å tro at kvinner blir mer diskriminert og er ofre.

Har du lest litt på likestillingsombudet og likestillingsdirektørens sider, der ulikheter mellom kjønn listes opp, på en oppdatert liste hvert år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kanskje på tide å la være og sette jenter i offerrollen hele tiden? Artikkel fra Aftenposten viser at det er flere unge gutter som selger sex enn unge jenter:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/ar...ticle1073226.ec

Fordi flest unge gutter har solgt sex, så er det ikke synd på jenter som er ofre? Merkelig argument.

jeg synes synd på ALLE unge mennesker, jeg, som selger sex i ung alder. Uansett om de er hvite, blå, gutter eller jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Vent nå litt... Det du indirekte påstår er at menn ikke blir diskriminert?  :overrasket:

:ler:

Det hun vel lurer på er om du kan komme med eksempler. At begge kjønn blir diskriminert, er det ingen tvil om, men det betyr ikke at de blir diskriminert i samme grad. Ellers så kan du følge Melks råd og lese litt på sidene til de nevnte organ.

Endret av TomKrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Fordi flest unge gutter har solgt sex, så er det ikke synd på jenter som er ofre? Merkelig argument.

*Sukk* Jeg lurer på hvordan folk resonnerer seg fram til konklusjoner noen ganger.

jeg synes synd på ALLE unge mennesker, jeg, som selger sex i ung alder. Uansett om de er hvite, blå, gutter eller jenter.

Joda...Det er helt riktig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie
Vent nå litt... Det du indirekte påstår er at menn ikke blir diskriminert?  :overrasket:

:ler:

Jeg påstår ikke noe som helst, lille venn.

Jeg vil bare ha noen konkrete eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sukk* Jeg lurer på hvordan folk resonnerer seg fram til konklusjoner noen ganger.

Det var ikke noe ressonnement, det var et SPØRSMÅL om jeg hadde oppfattet deg rett. Derav spørsmålstegnet (som ser slik ut: ?).

Endret av Melk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Har du lest litt på likestillingsombudet og likestillingsdirektørens sider, der ulikheter mellom kjønn listes opp, på en oppdatert liste hvert år?

Vel, der kommer vel kanskje noe av poenget mitt fram. Man rapporterer inn saker selv der man føler seg diskriminert, ikke sant?

EDIT: Klart kvinner diskrimineres nok på flere områder, men likestillingsombudets lister kan vel gi et litt skeivt bildet av virkeligheten. Tror mange menn ser på det som et ombud for kvinner.

Endret av Rattleshake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Devil's Spawn
Det var ikke noe ressonnement, det var et SPØRSMÅL om jeg hadde oppfattet deg rett. Derav spørsmålstegnet (som ser slik ut: ?).

Svaret blir da nei, kvinnelige prostituerte er da selvfølgelig like mye ofre som mannlige.Men prostitusjon ser kanskje mer ut til å være et generelt problem mer enn et kvinneproblem, i hvert fall blant de unge. Om noen år gjelder det kanskje også voksne personer?

Endret av Rattleshake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Landets mannelige offre er alle her inne på KG, noen ganger virker det slik.

Takk igjen. Der fikk du fram et poeng i innlegget mitt. Kvinner har monopol på å si i fra ;).

Btw, jeg er ikke noe offer, men takk for omtanken.

Endret av Rattleshake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhoswen
Tror mange menn ser på det som et ombud for kvinner.

Fordi kvinner i større grad enn menn sier i fra om urett?

La oss anta de rettmessig sier fra om reelle overgrep. Da har jo MENN et problem med å ikke komunisere det som måtte skje dem av urett.

La oss anta det finnes en stor del kvinner som melder fra om subjektiv urett - dvs slik som de opplever selv er urett, uavhengig om det per definisjon ER det ift lover og normer). Mannen har fortsatt et problem; han kommuniserer ikke klart i forhold til kvinner, ellers ville de ikke følt seg trampet på...

Vi antar her at kvinner sier mer fra om ting. Det er ut fra deres. altså kvinnenes, subjektive virkelighet, må vi gå ut fra.

Skal vi da anta at kvinner oppfatter hendelser som overgrep der det ikke er noen, eller oppfatter de hendelser som overgrep der mannen "ikke mener" å begå overgrep?

Og i så fall, har intensjonen noe å si i det hele tatt, så lenge det finnes en part som føler seg trampet på? Hvem skal bestemme det; en mann som aldri har opplevd å få sine muligheter begrenset i egenskap av sitt kjønn...?

Vi glemmer også at mye av snakket om diskriminering bunner i mange flere momenter enn en og annen kvinne i Norge som opplever seg forskjellsbehandlet. Ser vi stort på det og tar frem litt historie og kulturhistorie, ligger det MASSE stoff å fordype seg i, som vanskelig kan føre frem til noen anen konklusjon enn at kvinner i større grad har vært og er ofre i egenskap av kjønn, enn det menn er.

Men jeg skulle også gjerne sett at det blir litt mindre skuling og skittkasting - jeg synes det er like ille å se en mann bli utsatt for urettferdighet som at en kvinne gjør det. Jeg bare ser det ikke like ofte ;-)

Til slutt blir jeg bare nødt til å kommentere dette synet på prostitusjon som herjer her - det ER IKKE ALLTID en prostituert er et offer!! Uansett om det er kvinne eller mann det er snakk om! SÅ begrenset KAN vi bare ikke være at vi undervurderer menneskets evne til å velge selv - jeg sier ikke at det gjelder noen, mange, flest eller alle - jeg konstaterer bare at det finnes mennesker som velger å innrette seg på den måten, og det er faktisk temmelig drøyt å anta de ikke vet sitt eget beste eller liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...