Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg(ikke ts) lurer på hva man gjør når kroppen ikke tar opp nok vitaminer. jeg har kronisk d-vit mangel, og går på sterke reseptbelagte medisiner. har prøvd flytende også, som visstnok skal gi bedre opptak.

Anonymkode: 5f19f...0a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
24 minutter siden, Villja skrev:

Hvis jeg var deg, hadde jeg gått på apoteket og kjøpt et B-komplex samt fått litt informasjon der. Er mange B- vitaminer kroppen trenger. Og C-vitamin. Jeg tar selv 1000 mg C- vitamin hver dag, i tillegg til multivitaminer, magnesium og b12-dråper. Er eldre enn deg og har hatt liknende symptomer under vitaminmangel. Kroppen trenger daglig tilskudd. 

Tar dette i tilegg

10E61AC5-421B-47F4-8486-E8580BDE1F2F.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble dårlig for et år siden (er over 40 nå) og fant ut at jeg er intolerant for hvete. Sluttet å spise gluten og frukt. Da ble jeg bedre. 
Dvs nå spiser jeg ikke frukt, eller kornprodukter, ikke sukker eller særlig med søtningsstoff. 
Ikke fanatisk men holder meg unna det for det meste. 
om jeg blir dårlig strammer jeg inn igjen, da har krg spist dårligere. Når jeg «detoxer» holder jeg meg unna alkohol også. 

Anonymkode: 2ee9c...02a

Gjest Villja
Skrevet
26 minutter siden, Dame 37 skrev:

Tar dette i tilegg

10E61AC5-421B-47F4-8486-E8580BDE1F2F.jpeg

Tja, tar du omega3 eller tran, skal du strengt tatt ikke ha behov for ekstra D-vitamin. Kan bli for mye, men dette bør du snakke med legen om. D-vitamin er fettløselig, så det lagres lengre i kroppen. Men start med c-vitamin, uten nok av det vil ikke kroppen ta opp andre vitaminer optimalt.

Gjest Villja
Skrevet
Akkurat nå, Villja skrev:

Tja, tar du omega3 eller tran, skal du strengt tatt ikke ha behov for ekstra D-vitamin. Kan bli for mye, men dette bør du snakke med legen om. D-vitamin er fettløselig, så det lagres lengre i kroppen. Men start med c-vitamin, uten nok av det vil ikke kroppen ta opp andre vitaminer optimalt.

15923064878901021527678.jpg

Skrevet

Alle verdier på prøvene var bra så nå forstår jeg jo ingenting🥺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...