Gå til innhold

Forlengelse av aap

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mitt vedtak for AAP går ut i juni, jeg fikk først vedtak om forlengelse i 6 mnd, deretter fikk jeg kontrabeskjed om at jeg ikke fikk forlengelse lilevel. Så det gjeøder tydeligvis ikke alle. 

Anonymkode: 65566...463

Det her hadde jeg klaget på, det skal jo gjelde alle? 

Anonymkode: 8309e...336

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt vedtak for AAP går ut i juni, jeg fikk først vedtak om forlengelse i 6 mnd, deretter fikk jeg kontrabeskjed om at jeg ikke fikk forlengelse lilevel. Så det gjeøder tydeligvis ikke alle. 

Da ville jeg ha tatt kontakt med saksbehandler og lagt ved link til dette svaret fra statsråden samt brevet jeg har lagt ut lenger opp i tråden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke fått noe nytt vedtak om at perioden er forlenget. Damen jeg snakket med forrige uke hadde tydeligvis ikke fått med seg at det gjelder for alle og ikke bare de som er påvirket av korona som det opprinnelig stod. Hun truet meg med sosialen fra neste måned for da er min maksdato. 
Hva skal du med forlengelse når du allerede har søkt ufør?🤔

Anonymkode: 96d1a...e49

Jeg vet ikke. Jeg var rimelig sur når det kom for jeg ønsker ikke å vente i 1 år og 2 måneder på behandling av søknaden, men vedtaket kom jo. :) Det kom på en søndag (5. april er en søndag), så jeg vet ikke om det er noe som har gått ut automatisk eller om de har sendt det ut manuelt. 

Anonymkode: 77c19...033

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I brevet som står over så står det at dersom man har mindre enn 4 måneder igjen av stønadsperioden den 29.2.20 så får man forlenget til 30.6.20, så er det de bestemmelsene du har falt under? :klo:

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I brevet som står over så står det at dersom man har mindre enn 4 måneder igjen av stønadsperioden den 29.2.20 så får man forlenget til 30.6.20, så er det de bestemmelsene du har falt under? :klo:

Åja, kanskje det. Ønska i alle fall å si at dette ikke gjelder alle, jeg trudde også det og ble skuffa/stressa da jeg fikk kontrabeskjed. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Leo skrev:

Da ville jeg ha tatt kontakt med saksbehandler og lagt ved link til dette svaret fra statsråden samt brevet jeg har lagt ut lenger opp i tråden. 

Nå maser jeg veldig her føler jeg, men flere i tråden her har skrevet at forlengelsen kun gjelder om vedtaket originalt utgår i 2020. Hvor står det? Eneste jeg finner, er; 

Sitat

Forlengelsen gjelder alle AAP-mottakere under avklaring som mottok AAP per 16. mars, uansett hvor de er i stønadsløpet, og de som nå framover kommer inn på AAP (med varighet etter § 11-12) så lenge forskriften

Og jeg finner ingenting om at det kun gjelder dersom vedtaket går ut i 2020. Slik jeg har tolket det, gjelder det for alle som hadde aap pr mars 2020, uansett hvor i løpet de er, og når tiden løper ut. 

AnonymBruker
Skrevet

For om aap egentlig går ut i januar 2021 da, for å si noe, så får man jo ikke forlenget med et halvt år, hvis folk mener det kun er for de der vedtaket utgår i år. Og hele poenget med forlengelsen, er jo nettopp de det går ut over nå, i denne perioden. Og jeg ser ingen plass at kriteriet er at vedtaket originalt må utgå i 2020. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå maser jeg veldig her føler jeg, men flere i tråden her har skrevet at forlengelsen kun gjelder om vedtaket originalt utgår i 2020. Hvor står det? Eneste jeg finner, er; 

Og jeg finner ingenting om at det kun gjelder dersom vedtaket går ut i 2020. Slik jeg har tolket det, gjelder det for alle som hadde aap pr mars 2020, uansett hvor i løpet de er, og når tiden løper ut. 

Det står ikke noe sted, men det var denne misforståelsen, bl.a. hos en del saksbehandlere i NAV, som dannet bakgrunnen for spørsmålet som statsråden har svart på i linken jeg la ut ovenfor samt brevet jeg har lagt ut bilde av. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, kanskje det. Ønska i alle fall å si at dette ikke gjelder alle, jeg trudde også det og ble skuffa/stressa da jeg fikk kontrabeskjed. 

Det skjønner jeg veldig godt! Det er en sånn følelse av hurra for å så få det fratatt og føle at man mister noe veldig hyggelig :( Må ha vært utrolig bittert :(❤️ 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder kun dersom man mottar AAP under spesielle vilkår som arbeidssøker. Altså at man allerede var/er ferdig avklart mot arbeid. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Leo skrev:

Det står ikke noe sted, men det var denne misforståelsen, bl.a. hos en del saksbehandlere i NAV, som dannet bakgrunnen for spørsmålet som statsråden har svart på i linken jeg la ut ovenfor samt brevet jeg har lagt ut bilde av. 

Tusen takk for svar! Så da er det slik at om man hadde innvilget aap i mars 2020, så vil man få forlenget med et halvt år, selv om maksdato går ut i feks januar/februar 2021? Da har jeg gått 3 år på aap. 

AnonymBruker
Skrevet

Skal man forresten få et vedtak eller brev? Ikke hørt noenting, og veilederen min har i utgangspunktet ikke spesielt god peiling på dette, for å si det rett ut. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal man forresten få et vedtak eller brev? Ikke hørt noenting, og veilederen min har i utgangspunktet ikke spesielt god peiling på dette, for å si det rett ut. 

Jeg fikk vedtak 5. april. Det ligger under AAP saken på NAV nettsider :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vedtak 5. april. Det ligger under AAP saken på NAV nettsider :) 

Så rart... jeg har ikke fått noenting? 😕 må sjekke en gang til da, så jeg er helt sikker. 

Skrevet

Så rart... jeg har ikke fått noenting? 😕 må sjekke en gang til da, så jeg er helt sikker. 

Det varierer nok litt og de som har kort tid igjen vil få/har fått først. Det er med andre ord langt fra sikkert at du har fått, men hvis du fremdeles ikke har hørt noe et stykke ut på høsten så ville jeg ha tatt kontakt med saksbehandler. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk avslag på søknad om forlengelse i mars. Sendte inn en klage, ba om forklaring, men avslaget ble opprettholdt. Måtte søke sosialhjelp, men de lot meg beholde BSU enn så lenge.

Anonymkode: 95506...dcb

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Leo skrev:

Det varierer nok litt og de som har kort tid igjen vil få/har fått først. Det er med andre ord langt fra sikkert at du har fått, men hvis du fremdeles ikke har hørt noe et stykke ut på høsten så ville jeg ha tatt kontakt med saksbehandler. 

Det kan nok stemme som du sier. Tenker jeg får høre med nav ang reglene, bare greit for meg å ha det på plass. Jeg har fått ny veileder som ønsker å avslutte tiltaket før det i utgangspunktet er ferdig, så får ikke så mye hjelp fra veileder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...