Gå til innhold

Hva spiser du til lunsj?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spiser to brødskiver og et egg. Blir god og mett.

Anonymkode: 01b5a...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I hverdagene spiser jeg alltid en brødskive med makrell i tomat eller leverpostei og en porsjonsyoughurt med en neve nøttemix(kanskje to never om jeg er ekstra sulten)
 

Spist fast i mange år. Akkurat det jeg trenger for å bli behagelig mett og holde blodsukkeret oppe frem til middag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel en av følgende:

-Havregryn med solsikkefrø og 50/50 melk og biola + et glass melk.

-2-3 knekkebrød med smør, 2 kokte egg, et glass melk og en frukt.

-

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte middagsrester, nudelboks eller salat.  Er dritlei knekkebrød og klarer ikke brødskiver, for meg er det ikke lunsjmat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kantina på jobb var åpen ble det to brødskiver og salat. Nå blir det tre brødskiver og en frukt

Anonymkode: c4773...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi hadde kantine på jobb: salat. 

Nå er det enten havregrøt med brunost på hjemmekontoret, eller tre skiver i matpakken på jobb. 

Anonymkode: f17d3...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 brødskiver eller 6 knekkebrød med enten leverpostei, makrell i tomat eller kokt skinke. 

Det hender jeg spiser middagsrester til lunsj.

Spiser ganske lite til frokost så jeg må ha en litt større lunsj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To chia glutenfrie knekkebrød, pålegg varierer men ofte egg eller avokado med pepper og tomat 

Anonymkode: c7326...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det to egg og røkelaks på to knekkebrød.

Anonymkode: 23dee...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om jeg jobber hjemme eller på kontorfellesskapet hvor jeg leier en plass (er frilanser). Hjemme blir det typisk en omelett med brødskive til, middagsrester eller en rask pastasalat. På kontoret har jeg knekkebrød og diverse pålegg liggende i kjøleskapet.

Anonymkode: 8be36...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel en salat, gjerne med kål, gulrot eller andre rotgrønnsaker fordi det metter best. Av og til suppe i stedet for eller en middagsrest. Spiser aldri brød eller knekkebrød til lunsj, og ofte dropper jeg hele lunsjen og spiser dagens første måltid til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tobias Juul Grythe

Nå siste tiden har jeg ikke så mye matlyst så spiser ikke lunsj. Spiser ingenting etter frokost før middag i 15-16 tiden, men tidligere når jeg spiste lunsj ble det brødskive, joghurt eller havregryn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser stort sett buddha bowls med div ting jeg har preppet i forveien. De pleier å bestå av en blanding av ovnsbakte grønnsaker og rå grønnsaker, spinat, grønnkål eller andre bladgrønnsaker, enten quinoa, bulgur, couscous, ris eller en blanding av disse, og for proteiner bruker jeg å slenge oppi alt fra kikerter, til crispy tofu, til linser ++. Liker å ha forskjellige dressinger til disse for å få litt variasjon.

Om jeg ikke har nok grønnsaker i kjøleskapet til buddha bowl så pleier jeg å ha div. middagsrester, kikertomelett, wraps med hummus og div. greier jeg finner i skapet. Smoothie bowl er også sykt digg om jeg har lyst på noe søtt! Da topper jeg den med masse frukt, nøtter, kokos, peanøttsmør. Er sulten nå :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To brødskiver med ost, skinke eller leverpostei + et beger med yoplait yoghurt

Anonymkode: 400ae...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Random innspill her, jeg er ikke TS, men undres veldig over meg selv. 

Jeg søker titt og ofte etter frokost/lunsj/kveldsmatstips, fordi jeg sliter veldig med fantasien. 

At nordmenn spiser yoghurt, salat, kesam, cottage cheese og granola osv har jeg fått med meg, og har prøvd dette. Alt jeg nevner her, blir jeg MER sulten av, føler meg skikkelig utilfredsstilt. Og meieriproduktene her gir meg ofte vondt i halsen kort tid etterpå. Noen som vet hvorfor? 

Knekkebrød, du kan likegodt gi meg størkna sand, og brød kan du erstatte med sofapute. Dette synes jeg er skikkelig tungt å spise. Og pålegg blir jeg lei av etter 2 dager og må stadig bytte. Å koke egg og greier syns jeg tar for lang tid for en lunsj på en vanlig, travel dag. Om jeg skal spise noe som minner om brød, så må det være et lyst, mykt og saftig horn med ost og skinke. Men dette er dyrt om jeg skal kjøpe ofte, og mye arbeid (med fare for å ødelegge baksten) om jeg skal lage selv. Alt dette er jo bare kresenhet antar jeg, så jeg lurer vel egentlig ikke på noe. Vil bare understreke hvor lista ligger. 

Nylig gjenoppdaget jeg frokostblandinger for barn, og har spist 50/50 cheerios og Nesquick hver morgen i ukesvis. Frokosten er reddet. Men! Til tross for at jeg får i meg fiber, så er du vet hva hardere og vondere å få ut.... Jeg har sluttet med kaffe, da jeg drakk det før kunne jeg legge fra meg i dass hver dag. Nå er det sånn hver 2-3 dag og mye pes. Hvorfor?? Jeg har vært uten kaffe lenger enn jeg har spist frokostblanding. 

Så var det lunsj, da... Evig kamp. Noen dager har jeg et horn med ost og skinke klart fra et lokalt bakeri, men kjenner jeg er så lei. Om vi har middagsrester, så spiser jeg ofte det, men i det siste har mannen middagsansvar, og han er verken god på matlaging, variasjon eller porsjonering. 

Oftest tar jeg en nutrilett-bar, da den har mange næringsstoffer, glir lett ned og er lett tilgjengelig. Ønsker å bli flinkere på å ta meg litt frukt i tillegg. Noen som vet om dette er greit nok i lengden? 

Og jeg liker ikke noe som helst av frossenpizzaer, pizzaruller, minipizza osv. 

Jeg føler meg så lost. Har det jeg vil kalle en mild SF, ikke diagnosert av lege, (har regler og krav til hvert eneste matprodukt i butikken nærmest) som ikke har noe med sunnhet eller slanking å gjøre. Det er bare tankekjør, perfeksjonisme og kritikk det hele går ut på. Bunner i en hjernelidelse jeg har. Det er svært viktig at jeg får alle måltidene mine i forhold til lidelsen, så jeg kan ikke skippe måltider. Og mannen må ha ansvar for middag en god stund da jeg er i en dårlig periode. Der kjøleskapet hadde vært fullt av flott mat, men jeg går heller på pizzabakeren for å slippe mas i hodet om skinnet på tomatene og hvorvidt svinekoteletter er passende på en mandag blabla. Slitsomt. 

Så, jeg bumper, i tilfelle det dukker opp noen magiske tips som kan være frokostblandingen til min lunsj. 

 

Anonymkode: 4c7e8...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fritatta, med det jeg har av grønnsaker, poetrester, ost, og annet, i kjøleskapet. 

Quiche i ulike varianter. Spinat og røkelaks. Ricotta og sopp. Kylling og paprika. 

Quinoa og tunfisksalat, med paprika og løk. 

Squashnudler med søtpotet og pesto. 

Eggmuffins (har alltid et lager i fryseren, om det er travelt). 

Brokkolisalat med bacon og rødløk. 

Anonymkode: 16abe...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...