Gå til innhold

Eneboer og kullgrill


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallois folkens! 

Dagens store spørsmål er: hvor ofte bruker dere som bor alene (eller hvertfall som spiser middag alene) kullgrillen deres? 

Jeg bor alene og spiser nesten alltid middag alene. Har en kullgrill som blir brukt de ca. 3 gangene iløpet av sommeren jeg har gjester. Nå som det er så fint vær har jeg tenkt litt på om ikke kullgrillen min er litt lei seg for at den blir brukt så sjelden, og det er jo litt dumt. Jeg tenker, jeg er  ensom, den er ensom, vi burde slå oss sammen! Men, er det ikke litt småflaut å stå ute i rekkehushagen og plundre med å fyre opp kullgrillen for så å sitte mutters alene og spise middag, mens publikum (naboene) fniser bak gardinene? Har merkelig nok litt psykiske sperrer på akkurat dette merker jeg, ellers har jeg ikke opplevd noen annen situasjon der jeg synes det er flaut å være alene. Har kost meg alene på restauranter og alle mulige andre steder, men så klarer jeg altså ikke å slappe av hjemme hos meg selv? 

Anonymkode: d5ecc...779

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags naboer har du, om de ler av noen som gjør ting alene? 

Skjønner deg godt jeg, vet godt hvordan det er å være alene og å ikke gå ut på terassen fordi naboene (huseierne) sitter og snakker dritt om meg mens jeg hører på. Da blir man sittende inne i sola da.

Anonymkode: 3fc0d...178

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke ledd, men hadde tenkt «naboen disker opp med herremåltid, koser seg». Hadde sikkert tenkt i forbifarten at han/hun kanskje savner noen å dele det gode måltidet med, men uansett ikke noe å le av at man lager god mat til seg selv- kvalitetsstempel det. Kjør på!

Anonymkode: 88162...9f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir vel kulegrillen bare mer ensom, om den erstattes av en yngre, tynnere, enklere variant 😔

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst til å grille, grill i vei! Dersom du føler deg beglodd, hadde det vært mulig å skaffe en levegg eller parasoll somgjør at du føler deg litt mer usjenert f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det likt som deg da jeg var alene. Angrer på at jeg ikke grillet mer den gangen. På finværsdagers skal man etter min mening i allefall ikke stå inne å lage mat!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skulle naboene fnise bak gardinene..? Hva er det som er rart med å grille til én person, kontra det å steike biffen i steikepannen? Skjønner ærlig talt ikke problemet her. 

Da jeg bodde alene, fyrte jeg opp grillen mange ganger hver sommer, og koste meg grillmaten min alene. Har aldri falt meg inn at naboene skulle reagere på noe sånt.. Sittet ute og spist den på altanen har jeg gjort også, helt mutters alene, så alle kan se meg i all min alenehet. *gisp* 

Anonymkode: 17f79...9e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig flaut å spise alene?  Nå har jeg riktignok familie, men mann og barn reiser bort en del helger for å fiske/ kose seg i "villmarka", og da koser a`mor seg i heimen 😄  Griller en del, eller spiser reker i terassekroken.  har aldri tenkt at det er merkelig å kose seg alene, det er jo tvert i mot veldig deilig. (Har aldri fått inntrykk av at naboene synes dette ser rart ut heller). 

Anonymkode: dce35...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ofte alene på restaurant jeg, har heller aldri tenkt på at det skulle være rart på noen som helst måte. Er ikke enslig, men er til tider ute og reiser + at jeg ofte spiser lunsj ute når jeg er på jobb. Hadde med glede grillet alene også, om jeg hadde følt for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er ikke rart. Grill i vei. Også kan du rope bort til vattnissen bak gardina og spørre om han vil ha en pølse. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor alene. Griller når jeg har lyst 🙂 Blåser i hva naboen tenker. Jeg vil bare ha god mat 🙂

Anonymkode: e85c9...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...