AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #21 Del Skrevet 14. juni 2020 15 minutter siden, likestilling said: Statistikken viser at kvinner ikke synes av noen menn der fortjener toppkarakter, mens 2% fortjener nest høyeste. Bare 7% av menn rangeres som "over gjennomsnittet attraktive". Blant menn har man en kurve som er normalfordelt... Ja Det kan godt hende. Hvis du har kjempesuksess i det virkelige liv trenger du selvsagt ikke tinder... Det er vel mange som er mindre seriøse der også, og bare vil ha FF. Jeg vet ikke så mye om tinder egentlig, men jeg tror ting som "sukker" (om det finnes ennå) er mer "seriøst". Ja, er som natt og dag med det virkelige liv. Kanskje fordi som hun over var inne på at det gir et annet inntrykk av de man ser i virkeligheten, når man ser hele personen og personligheten. Kanskje det er personligheten som gjør at jeg er ettertraktet, og at jeg er mindre fysisk attraktiv enn jeg trodde. Nå skal jeg jobbe masse i sommer så tenkte det hadde vært hyggelig å kunne bli kjent med noen over chat og få til møte når jeg har fri, men var veldig nedslående resultat 😂 men men, mer tid til jobb da 😊 Anonymkode: b88f1...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #22 Del Skrevet 14. juni 2020 12 minutter siden, likestilling skrev: Kvinner er nok generelt bedre på å ta selfies ja Det er nok ikke rent få menn som blir skuffet på første date Dere har litt mer å jukse med... Likevel, man skulle tro at dette var noe kvinner klarte å ta hensyn til, og menn tar ikke SÅ dårlige bilder? Hvis du blar gjennom tusen profiler og finner 20 som er "ok" så har du kanskje høye krav? Tja, nå er ikke jeg slik. Vurderer bilder og tekst og har gitt mange menn med dårlige bilder en sjanse. Tenker at de sikkert ser bedre ut på bilder. Menn kunne også jukset ved å bruke filter osv og ikke ha masse uklare bilder eller filter med hundeører og gudene vet hva Anonymkode: 348eb...85c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #23 Del Skrevet 14. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tja, nå er ikke jeg slik. Vurderer bilder og tekst og har gitt mange menn med dårlige bilder en sjanse. Tenker at de sikkert ser bedre ut på bilder. Menn kunne også jukset ved å bruke filter osv og ikke ha masse uklare bilder eller filter med hundeører og gudene vet hva Anonymkode: 348eb...85c Ser bedre ut i virkeligheten mente jeg Anonymkode: 348eb...85c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #24 Del Skrevet 14. juni 2020 Statistikken er ganske krystallklar - kvinner får ca 100 ganger så mange likes som menn i snitt. Og det er noen få menn som alle vil ha. Om de du vil ha ikke engang liker deg tilbake bommer du nok litt. Menn sveiper jo høyre på nesten alt og alle. De mest attraktive mennene som liker deg vil kanskje ikke svare deg engang. De nest mest attraktive kan du kanskje ha sex med. De som ikke engang liker deg er nok ganske uoppnåelige. Det er ganske håpløst for de fleste menn på tinder, når du som dame kun vil ha menn som du ikke får match med så er du nok veldig opptatt av utseende. Det er lov, men jeg tror ikke et sekund på at du har sjans på disse kjekkasene IRL Anonymkode: ea73b...54f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #25 Del Skrevet 14. juni 2020 35 minutter siden, likestilling said: Statistikken viser at kvinner ikke synes av noen menn der fortjener toppkarakter, mens 2% fortjener nest høyeste. Bare 7% av menn rangeres som "over gjennomsnittet attraktive". Det der skjønte jeg ikke noe av. Hva betyr det når det står null prosent under de mest attraktive? Anonymkode: 7635b...ee5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 14. juni 2020 #26 Del Skrevet 14. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, er som natt og dag med det virkelige liv. Kanskje fordi som hun over var inne på at det gir et annet inntrykk av de man ser i virkeligheten, når man ser hele personen og personligheten. Kanskje det er personligheten som gjør at jeg er ettertraktet, og at jeg er mindre fysisk attraktiv enn jeg trodde. Nå skal jeg jobbe masse i sommer så tenkte det hadde vært hyggelig å kunne bli kjent med noen over chat og få til møte når jeg har fri, men var veldig nedslående resultat 😂 men men, mer tid til jobb da 😊 Anonymkode: b88f1...960 Jeg har verken møtt deg eller sett bilde, men å få match på tinder for en kvinne er det enkleste i verden, så lenge man sikter "lavt nok". Det er annen statistikk som viser enda bedre hvordan nesten alle kvinner bare vil ha "top 1%", mens menn sikter mer på sitt eget nivå. Du kan jo bli kjent med noen over chat selv om de ikke er 10/10 på bildet? Kanskje de også har super personlighet? 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, nå er ikke jeg slik. Vurderer bilder og tekst og har gitt mange menn med dårlige bilder en sjanse. Tenker at de sikkert ser bedre ut på bilder. Menn kunne også jukset ved å bruke filter osv og ikke ha masse uklare bilder eller filter med hundeører og gudene vet hva Anonymkode: 348eb...85c Det var absolutt ikke ment direkte til deg Jeg synes filter og slikt er en uting, og hadde følt meg veldig ukomfortabel dersom jeg skulle dra på første date med noen og ikke så ut i nærheten av hvordan jeg ser ut på bilder. Det er på en måte å bare bli ferdig med det, så vet de hva de får... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #27 Del Skrevet 14. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Statistikken er ganske krystallklar - kvinner får ca 100 ganger så mange likes som menn i snitt. Og det er noen få menn som alle vil ha. Om de du vil ha ikke engang liker deg tilbake bommer du nok litt. Menn sveiper jo høyre på nesten alt og alle. De mest attraktive mennene som liker deg vil kanskje ikke svare deg engang. De nest mest attraktive kan du kanskje ha sex med. De som ikke engang liker deg er nok ganske uoppnåelige. Det er ganske håpløst for de fleste menn på tinder, når du som dame kun vil ha menn som du ikke får match med så er du nok veldig opptatt av utseende. Det er lov, men jeg tror ikke et sekund på at du har sjans på disse kjekkasene IRL Anonymkode: ea73b...54f Hva du tror eller ikke spiller ingen rolle for meg, det hadde vært helt unødvendig å juge om det som anonym bruker, og det er nettopp det at jeg har sjans på kjekkaser i virkeligheten som gjorde det rart at jeg ikke får noen matcher og sikkert få likes også. Fikk faktisk en melding på insta av en fyr istad, som garantert hadde fått hvem han ville på tinder. Men jeg tror som ei annen skrev at det handler om at mitt «vesen» ikke kommer frem på bilder, og det er tydeligvis det som gjør meg ettertraktet. Da funker ikke tinder for meg. Anonymkode: b88f1...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 14. juni 2020 #28 Del Skrevet 14. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der skjønte jeg ikke noe av. Hva betyr det når det står null prosent under de mest attraktive? Anonymkode: 7635b...ee5 At kvinner gir 0% av menn toppkarakter. Det er sikkert noen få, men så få at det rundes av til 0%. De mener at INGEN menn er 7/7 mens over halvparten av menn er 1 eller 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #29 Del Skrevet 14. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan det være at man på nettdating er mer kritisk til den man ser på bildet? At man blir mer opphengt i småting osv? Jeg tror at det gjelder for begge kjønn. Merker selv at det er en forskjell på hvordan jeg oppfatter menn i virkeligheten og hvordan jeg oppfatter dem på Tinder. Merker også en forskjell på hvordan jeg blir oppfattet. Det handler nok om at man i virkeligheten ser hele personen. Hvordan de snakker, hvordan de beveger seg, kroppsspråket, smilet, øynene, kroppen osv. Det blir annerledes i virkeligheten. Ikke alle er flinke til å ta bilder eller er fotogene heller. Kanskje statistikken presentert over her er sann, men det kan jo allikevel være slik at menn også nedvurderer kvinner i forhold til hva de ville gjort i virkeligheten. Anonymkode: 348eb...85c Ja, dette har mye å si. Anonymkode: 89400...861 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 14. juni 2020 #30 Del Skrevet 14. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Statistikken er ganske krystallklar - kvinner får ca 100 ganger så mange likes som menn i snitt. Og det er noen få menn som alle vil ha. Om de du vil ha ikke engang liker deg tilbake bommer du nok litt. Menn sveiper jo høyre på nesten alt og alle. De mest attraktive mennene som liker deg vil kanskje ikke svare deg engang. De nest mest attraktive kan du kanskje ha sex med. De som ikke engang liker deg er nok ganske uoppnåelige. Det er ganske håpløst for de fleste menn på tinder, når du som dame kun vil ha menn som du ikke får match med så er du nok veldig opptatt av utseende. Det er lov, men jeg tror ikke et sekund på at du har sjans på disse kjekkasene IRL Anonymkode: ea73b...54f Dette er helt sant, og en konsekvens av hvordan disse stedene er og de vanvittige forventningene hos kvinner. Siden de sveiper på så få, så blir strategien for menn å bare si ja til alle, og heller se etterpå hvem av de som er mest attraktiv. Hvis det hadde vært litt mer realistiske forventninger blant kvinner så hadde nok ting vært annerledes på det området. Hvis man får ingen matcher som kvinne så gjør man et eller annet galt... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 14. juni 2020 #31 Del Skrevet 14. juni 2020 1 time siden, likestilling skrev: Statistikken er sann, den er fra OkCupid Kombinert med at kvinner er ekstra kresne på "nett" blir det til at en liten gruppe menn får tilbud fra alle kvinnene, og det er klart det ikke er nok "kjekke" menn til alle kvinnene som vil ha det. Jeg skriver ikke noe av dette fordi jeg er bitter eller noe, jeg har klart meg veldig bra på "nettdating" i sin tid, men har ikke brukt tinder... det er bare den harde sannheten, og om dette er en utfordring for noen, så er det gjennomsnittlige menn som kan "like" alle der uten å få en eneste match. Kvinner trenger bare å senke standarden til et realistisk nivå. Hvem er det som avgjør hva som er «standarden»? De «generelle» standardkravene til kvinner er da langt høyere enn de som stilles til menn. Først av alt skal kvinner være vakker å se på: symmetrisk, hårløs alle plasser uten på hodet, der skal hun helst ha en voldsom hårmanke. Slank, passe høy (ikke for kort og ikke for lav) pen hud, helst uten så mange rynker osv osv. Nei nei, ikke «alle menn» krever dette. Men du må jo være vokst opp under en stein om du ikke har fått med deg at kvinner er kjønnet som seksualiseres og kreves «skjønnhet» fra, for å leve opp til sin kjønnsrolleforventning. Det er ikke uten grunn det er kvinner som er primær forbrukerne av kosmetiske produkter, og alt annet som handler om å fremme utseendet. Det skylles kravene de opplever samfunnet stiller av dem, og for å tiltrekke en make forsøker de å leve opp til dette. Så den generelle «standard krav» av hva en «middels pen kvinne» skal være, må jo sidestilles med kravene til en «særdeles pen mann». Videre stilles det samme krav til det å være økonomisk uavhengig, utdannet og inneha et sosialt og aktivt liv. Jeg vil derfor argumentere med at kvinner flest legger langt mer arbeid i det å være «middels attraktiv» for menn, enn hva en mann må gjøre for å regnes som «middels attraktiv» for kvinner. Et annet godt eksempel er at kvinner lever lenger enn menn fordi vi tar bedre vare på vår helse. Og flere menn lider av livsstilssykdommer enn kvinner. Den siste spikeren i kista, er nok at statistisk sett så lever menn i parforhold med en kvinne lenger enn single menn. Hvor kvinner på sin side lever lengre når de er enslig, fremfor å leve i parforhold med en mann. Det kan dermed godt være at menn «swiper på alt», men de har ingen intensjon om å danne langvarig relasjon «med alle». De søker også den partneren de anser som «best», og da er det ofte kvinner som legger mye ressurser og innsats i å fremstå som attraktive partnere, mer enn menn gjør den andre veien. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 14. juni 2020 #32 Del Skrevet 14. juni 2020 21 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev: Hvem er det som avgjør hva som er «standarden»? De «generelle» standardkravene til kvinner er da langt høyere enn de som stilles til menn. Først av alt skal kvinner være vakker å se på: symmetrisk, hårløs alle plasser uten på hodet, der skal hun helst ha en voldsom hårmanke. Slank, passe høy (ikke for kort og ikke for lav) pen hud, helst uten så mange rynker osv osv. Nei nei, ikke «alle menn» krever dette. Men du må jo være vokst opp under en stein om du ikke har fått med deg at kvinner er kjønnet som seksualiseres og kreves «skjønnhet» fra, for å leve opp til sin kjønnsrolleforventning. Det er ikke uten grunn det er kvinner som er primær forbrukerne av kosmetiske produkter, og alt annet som handler om å fremme utseendet. Det skylles kravene de opplever samfunnet stiller av dem, og for å tiltrekke en make forsøker de å leve opp til dette. Så den generelle «standard krav» av hva en «middels pen kvinne» skal være, må jo sidestilles med kravene til en «særdeles pen mann». Videre stilles det samme krav til det å være økonomisk uavhengig, utdannet og inneha et sosialt og aktivt liv. Jeg vil derfor argumentere med at kvinner flest legger langt mer arbeid i det å være «middels attraktiv» for menn, enn hva en mann må gjøre for å regnes som «middels attraktiv» for kvinner. Et annet godt eksempel er at kvinner lever lenger enn menn fordi vi tar bedre vare på vår helse. Og flere menn lider av livsstilssykdommer enn kvinner. Den siste spikeren i kista, er nok at statistisk sett så lever menn i parforhold med en kvinne lenger enn single menn. Hvor kvinner på sin side lever lengre når de er enslig, fremfor å leve i parforhold med en mann. Det kan dermed godt være at menn «swiper på alt», men de har ingen intensjon om å danne langvarig relasjon «med alle». De søker også den partneren de anser som «best», og da er det ofte kvinner som legger mye ressurser og innsats i å fremstå som attraktive partnere, mer enn menn gjør den andre veien. Veldig mye som ikke er relevant her og en del som er subjektiv synsing. De undersøkelsene som er gjort viser det motsatte, at menn rangerer kvinner høyere på attraktivitet enn omvendt, og faktisk mindre pene menn kan bare glemme tinder... Det at det er menn som må fjonge seg til (for menneskets del er det hovedsakelig å være suksessful og rik, og ikke så mye utseende) er noe som går igjen stort sett i hele dyreriket. Det er gjerne én alfahann med et harem, eventuelt må hannen samle opp "pynt" eller på andre måter tiltrekke seg en make. Hunnen er den som velger... Er det ikke snedig hvordan det er hannene som må "fjonge seg" for å få parret seg i hele dyreriket? Eventuelt kan han være den sterkeste / ha mest ressurser. Det varierer litt, men man skal lete lenge for å finne et sted i naturen hvor det er hunnen som må pynte, samle ressurser, eller sloss med livet som innsats for å få parret seg... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #33 Del Skrevet 14. juni 2020 Det som er dumt med menn som liker alle og ser hvem de får match med er at de ikke nødvendigvis liker den de matcher med. Noe man merker når man er den de har tatt til takke med. Jeg er ikke slående vakker, men helt vanlig og kan like menn på Tinder basert på hva de har skrevet selv om de ikke er typisk kjekke. Så jeg har sveipet liker på dem fordi jeg synes de virker interessante, mens de har sveipet liker på meg fordi de mener at de har sjans på meg. Det merker man på uinspirerte samtaler der de knapt gidder å svare, men matche og skrive melding kjapt det skal de. Forstår egentlig ikke hvorfor disse er på Tinder når de må matche med kvinner de egentlig ikke liker og tror at man ikke merker den manglende interessen. Anonymkode: 348eb...85c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 14. juni 2020 #34 Del Skrevet 14. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som er dumt med menn som liker alle og ser hvem de får match med er at de ikke nødvendigvis liker den de matcher med. Noe man merker når man er den de har tatt til takke med. Jeg er ikke slående vakker, men helt vanlig og kan like menn på Tinder basert på hva de har skrevet selv om de ikke er typisk kjekke. Så jeg har sveipet liker på dem fordi jeg synes de virker interessante, mens de har sveipet liker på meg fordi de mener at de har sjans på meg. Det merker man på uinspirerte samtaler der de knapt gidder å svare, men matche og skrive melding kjapt det skal de. Forstår egentlig ikke hvorfor disse er på Tinder når de må matche med kvinner de egentlig ikke liker og tror at man ikke merker den manglende interessen. Anonymkode: 348eb...85c Det er på grunn av "dynamikken" som alltid oppstår, der de fleste kvinner er veldig selektive og gjerne overvurderer seg selv. Jeg skjønner at det er kjipt for din del, men du kan trøste deg med at det sikkert er enda verre for den store delen menn som aldri får likes i det hele tatt. Om du merker laber interesse er det bare å gå videre. Kanskje det er så enkelt som at kjemien ikke stemmer. Hvis kvinner hadde trykket "like" oftere så hadde man unngått dette, siden menn også kunne vært selektive, men slik det er nå tror jeg mange bare "liker" alle og håper på å få en match slik at det i alle fall er muligheter for dem. Kvinner er like mye å klandre som menn for at denne uheldige dynamikken oppstår Det kunne vært løst med f.eks. maks 5 likes per dag, men det hadde ikke endret kvinnelig atferd, der de fortsatt (generelt) bare prøver seg på de aller mest attraktive, selv om de ikke har mye å friste med selv... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #35 Del Skrevet 14. juni 2020 52 minutter siden, Raven.Writingdesk said: Hvem er det som avgjør hva som er «standarden»? De «generelle» standardkravene til kvinner er da langt høyere enn de som stilles til menn. Først av alt skal kvinner være vakker å se på: For noe tull. Det finnes ikke "vakre formfulle" menn. Det finnes ingen ting mindre sexy enn menn med mage eller lite hår det kan man lese om på KG. Samtidig blir fete kvinner hyllet i media hele tiden fordi de kler seg sexy eller danser burleque. Anonymkode: 7635b...ee5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 14. juni 2020 #36 Del Skrevet 14. juni 2020 56 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev: Hvem er det som avgjør hva som er «standarden»? De «generelle» standardkravene til kvinner er da langt høyere enn de som stilles til menn. https://medium.com/@worstonlinedater/tinder-experiments-ii-guys-unless-you-are-really-hot-you-are-probably-better-off-not-wasting-your-2ddf370a6e9a Sitat Tinder Experiments II: Guys, unless you are really hot you are probably better off not wasting your time on Tinder — a quantitative socio-economic study Sitat According to this analysis a man of average attractiveness can only expect to be liked by slightly less than 1% of females (0.87%). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 14. juni 2020 #37 Del Skrevet 14. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For noe tull. Det finnes ikke "vakre formfulle" menn. Det finnes ingen ting mindre sexy enn menn med mage eller lite hår det kan man lese om på KG. Samtidig blir fete kvinner hyllet i media hele tiden fordi de kler seg sexy eller danser burleque. Anonymkode: 7635b...ee5 Det er langt mer akseptert at menn er overvektig enn kvinner. En overvektig mann = «stor sterk bamse». En overvektig kvinne « «Dundre på hundre», doven, lat, stygg osv. Kvinner skal være små og skjøre, så menn kan beskytte dem og føle seg store og sterke. Årsaken til at «fete kvinner hylles» som du påstår (som også er en sannhet langt fra virkeligheten) - skyldes en motebølge til kroppspresset som har vært utøvd mot kvinner i mange hundrede år! Ja: hundrede år! Korsett, sko som gjør kvinner invalide, å skjære opp kroppen for å putte noe kunstig i den (silikon) - er kroppspress mot kvinner. Det du beskriver er opposisjon og opprør, hvor kvinner som ikke passer inn kjønnsroller «våger» å trosse idealet via å presentere seg slik slanke kvinner gjør (stylet, fotoshoot og striglet) - men med overflødige kilo. Å kalle det for å «hylle» er dermed en sannhet med store modifikasjoner. 29 minutter siden, likestilling skrev: Veldig mye som ikke er relevant her og en del som er subjektiv synsing. De undersøkelsene som er gjort viser det motsatte, at menn rangerer kvinner høyere på attraktivitet enn omvendt, og faktisk mindre pene menn kan bare glemme tinder... Det at det er menn som må fjonge seg til (for menneskets del er det hovedsakelig å være suksessful og rik, og ikke så mye utseende) er noe som går igjen stort sett i hele dyreriket. Det er gjerne én alfahann med et harem, eventuelt må hannen samle opp "pynt" eller på andre måter tiltrekke seg en make. Hunnen er den som velger... Er det ikke snedig hvordan det er hannene som må "fjonge seg" for å få parret seg i hele dyreriket? Eventuelt kan han være den sterkeste / ha mest ressurser. Det varierer litt, men man skal lete lenge for å finne et sted i naturen hvor det er hunnen som må pynte, samle ressurser, eller sloss med livet som innsats for å få parret seg... Du må slutte å linke til sånn type «Incel propaganda». Dette er spammet på forumet opp og i mente. Det gir ingen troverdighet rundt hvorvidt kvinnene og mennene egentlig så ut. I den undersøkelsen kan absolutt alle kvinner faktisk være råflotte og vakre, nettopp da de bruker mye tid og krefter på å presentere seg flott og sexy, og mennene kan faktisk ha gjort en dårlig innsats når det gjelder å presentere seg selv. Hvordan man rater hverandre via en app er dermed overhodet ikke en refleksjon av den virkelige verden. OG: Det er riktig at i dyreriket så er det menn som bruker farver, pump og prakt for å tiltrekke en make. Det kommer av at hunkjønn i dyreriket har langt mer å tape på å få kull, enn mennene. De tar ikke ansvar etterpå, slik mødrene gjør. Dermed må de kjempe for sin gunst. I menneskeverden er det dog noe annerledes. Premisset for å tiltrekke seg en make er ikke bare å føde barn. Vi opererer med et helt annet sjeleliv enn dyr. Dermed er det andre kontekster: sosiale og kulturelle, som kan overstyre det medfødte instinkt. Et viktig poeng her er at kvinner ikke har vært fullverdig likestilt med menn før i nyere tid (i enkelte deler av verden) merk: kvinner er fortsatt ikke likestilt menn globalt!) - Så kvinner har blitt behandlet som en handelsvare, ofte vurdert ut ifra sin skjønnhet og femininitet. Dette presset til å prestere henger fortsatt over kvinnen, mer enn menn. Men nå har vi klart å frigjøre oss. Og når vi da ikke er avhengig av en mann for å overleve, så vil vi så klart vurdere dere på samme måte som dere har gjennom årtusen, - vurdert oss. Hvem vil vi ha sex med? Hvem finner vi attraktiv ? (Ikke «hvem kan holde meg i livet fordi jeg er et submenneske som er avhengig av en mann») - Mange menn har klart å tilpasse seg denne endringen. De har klart det takket være høyst sannsynlig egen tilpassingsevne samt liberale generasjoner før dem, som har bidratt til å forme mennene slik at de klarer å møte kvinnenes «nye» (les: ikke-undertrykte) - krav og behov. Med andre ord: de gjør en innsats. Og de har endret sitt verdisyn i hva de mener menn burde søke etter i en kvinne (et «ikke-undertrykkende» verdisyn) Disse mannfolka klarer seg bra. Og ja: så bra at de gjennbrukes. Igjen sitter mennene som ikke klarte å omstille seg. De som er avhengig av en «undertrykkende» relasjon til kvinner for å evne å være i en relasjon med henne. Dette er da menn som ikke har klart å henge med i liberaliseringsprosessen og frigjøringsprosessen hos kvinner. De ender opp som taperne. Det er disse som må tilpasse seg nåtiden for å overleve. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 14. juni 2020 #38 Del Skrevet 14. juni 2020 1 minutt siden, Raven.Writingdesk skrev: Du må slutte å linke til sånn type «Incel propaganda» 🙄 Tenker vi setter en stopper der. Tallene snakker for seg selv og det er faktisk sosiologer etc. som forsker på dette, og til og med Tinder og dynamikken der. Om du ikke liker fakta så greit for meg. Realiteten er at majoriteten av menn på tinder får svært få matcher. Jeg har ikke brukt tinder siden jeg stort sett har vært i forhold i min voksne levetid, men jeg brukte et alternativ i utlandet en gang og fikk haugevis av matcher. Tror du disse valgte meg fordi jeg hadde liberale holdninger og har tilpasset meg den moderne tidsalder? Nei, det er kun utseende, og til en viss grad de få linjene med tekst. Tinder er et kjøttmarked, og det er kvinnene som er de som velger bort. Hvis du oppriktig tror at kvinner "liker" menn fordi de har liberale verdier og tilpasningsevne og ser på kvinner som like og blabla feminist, så tar du veldig feil. Man laster opp noen bilder og skriver et par linjer tekst. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 14. juni 2020 #39 Del Skrevet 14. juni 2020 2 minutter siden, likestilling skrev: 🙄 Tenker vi setter en stopper der. Tallene snakker for seg selv og det er faktisk sosiologer etc. som forsker på dette, og til og med Tinder og dynamikken der. Om du ikke liker fakta så greit for meg. Realiteten er at majoriteten av menn på tinder får svært få matcher. Jeg har ikke brukt tinder siden jeg stort sett har vært i forhold i min voksne levetid, men jeg brukte et alternativ i utlandet en gang og fikk haugevis av matcher. Tror du disse valgte meg fordi jeg hadde liberale holdninger og har tilpasset meg den moderne tidsalder? Nei, det er kun utseende, og til en viss grad de få linjene med tekst. Tinder er et kjøttmarked, og det er kvinnene som er de som velger bort. Hvis du oppriktig tror at kvinner "liker" menn fordi de har liberale verdier og tilpasningsevne og ser på kvinner som like og blabla feminist, så tar du veldig feil. Man laster opp noen bilder og skriver et par linjer tekst. Du vet at det finnes en verden utenfor Tinder?? Tinder er like «ekte» som FB og Instagram. Du kan ikke basere hele kjønnsperspektiv og samlivsteori utelukkende på TINDER. Jeg kan si at flere menn har høyere antall seksual partnere enn kvinner og det betyr at menn har flere valgmuligheter enn kvinner, Bom Basta! - Men det er jo en himla forenkling av virkeligheten og skylapper for ekstremt mange andre faktorer. Undersøkelsen din viser at på TINDER (som ikke er det virkelige liv!) så er kvinner mer kresen enn menn. Det KAN ha noe å gjøre med at det er en useriøs app. Ikke hele tankesettet til absolutt alle kvinner verden over, som må «senke krava». 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 14. juni 2020 #40 Del Skrevet 14. juni 2020 (endret) 6 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev: Du vet at det finnes en verden utenfor Tinder?? Tinder er like «ekte» som FB og Instagram. Du kan ikke basere hele kjønnsperspektiv og samlivsteori utelukkende på TINDER. Nå handler jo tråden om TINDER og ikke alt annet. Og hvis flere menn har et høyere antall seksualpartnere; hvem skulle dette være? For hvert "seksualpar" trengs det én mann og én kvinne, altså er det noen få menn som får veldig mange kvinner, mens de fleste får få. For kvinner er det jevnere, siden de BOM BASTA har flere valgmuligheter enn menn. Dette er ikke så vanskelig å forstå om du tenker etter. Edit: Undersøkelsen er for øvrig OkCupid som er mer seriøst enn tinder. Endret 14. juni 2020 av likestilling 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå