Gå til innhold

Beste sukkererstatning?


solsnartsommer

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med sukkerkutt og har i en tid brukt Sukrin som erstatning på grøt og ellers i matlaging. Problemet er at jeg ikke synes det er godt i det hele tatt. Det eneste sukrin duger til er den gode knasefølelsen man får av vanlig sukker.

Typen sukrin jeg bruker er naturell, den røde posen.

Derfor lurer jeg på om dere har noen anbefalinger til strøsukker uten kalorier, og som smaker mest mulig likt vanlig sukker?

Endret av solsnartsommer
La til type produkt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sukrin knaser og har en kunstig, ekkel og metallisk smak. Anbefaler Tagatesse. Den fungerer og smaker som vanlig sukker, og inneholder lite kalorier. Den er dobbelt så sterk som sukker, så bruk bare halv mengde.

Anonymkode: 60652...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 14.6.2020 den 2.09, AnonymBruker skrev:

Sukrin knaser og har en kunstig, ekkel og metallisk smak. Anbefaler Tagatesse. Den fungerer og smaker som vanlig sukker, og inneholder lite kalorier. Den er dobbelt så sterk som sukker, så bruk bare halv mengde.

Anonymkode: 60652...5d3

Tusen takk, da prøver jeg den☺️ Enig i det du skriver om sukrin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splenda. Det selges på Jacobs Holtet og på majorstuen. Om du ikke bor i Oslo så kan du bare ringe og høre om de kan sende. Det gjorde de ihvertfald for en måneds tid siden i en lavkarbogruppejeg er med i :)

Ellers liker jeg tagatesse nest best, og sukrin gold og sukrin + går til nød i små mengder i f.eks dressinger eller gryteretter

Anonymkode: 01ee6...73c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Sukrin Gold til det meste. Det har et par kalorier men smaker mye bedre enn vanlig sukrin.  Bruker Sukrin Melis i f.eks krem, synes heller ikke det gir den samme isende effekten. Har også vært fornøyd med Sukrin+. Tagatesse hadde fin konsistens og grei smak, men ga meg mye magetrøbbel, så det funket ikke for meg. 

Anonymkode: 6118a...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skulle jeg inn og foreslå sukrin, jeg synes den er best 😂 Takler ikke splenda. Man er så forskjellige, prøv deg frem litt kanskje? Eneste er jo at det er dyrt å kjøpe så mange forskjellige typer. Har ikke prøvd Tagatesse som foreslått over her, men kjenner mange som sverger til den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du egentlig etterspurte strøsukker, men svarer allikevel. Natreen-dråper syntes jeg er det beste å bruke i alt som er "vått" som grøt, pannekake/vaffelrøre, rørte bær osv! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stevia. Det fås i dråpeform, og er både naturlig (fra sweet-leaf-planten), og kalorifritt. Men pass på mengdene, det blir veldig bittert om du tar for mye. 

Sukrin er et sukkeralkohol, og kan gi mageproblemer. Jeg blir veldig dårlig i magen av det, og hater når folk ikke sier på forhånd om de har laget mat med det.. 

Anonymkode: f3094...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv sukrin+. Den er dobbelt så søt som sukker og ennblsnding av sukrin og stevia. Gir mindre isende smak. Ellers er sukrin gold veldig godt. Har selv ikke spist sukker på ca 10 år, og finner alt jeg trenger i ulike sukrin-produkter.

Anonymkode: 56615...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun steviosa etter å ha prøvd diverse andre.

Anonymkode: a2da5...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tagatesse er vel det som ligner mest på sukker i smak. Men, noen får veldig til magetrøbbel av den! Jeg bruker mye Steviosa, den er og god, men veldig sterk ca 5x vanlig sukker, så der må man bruke med forsiktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle sukker-erstatninger smaker ekkelt (jeg får en rar ettersmak i munnen), så jeg kniper heller inn på sukkerholdig mat generelt. Ettersom jeg prøver å ha et sunt kosthold er det ikke mye kake- eller bollebaking i heimen. Havregrøten blir søt nok med revet eple eller most banan, kaffe og te drikker jeg som den er. Er det noe mer man trenger sukker til i hverdagen? Jeg bruker kun sukker når jeg baker boller/ steker vafler, og det er kanskje en 5-6 ganger i året....   

Anonymkode: 8eb3c...fe8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd den som heter Sukkr?

Anonymkode: 27088...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tagatesse er absolutt den som ligner mest på sukker i smak syns jeg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2020 den 18.48, AnonymBruker skrev:

Noen som har prøvd den som heter Sukkr?

Anonymkode: 27088...400

Jeg har. Syns den er bedre enn sukrin ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...