Gå til innhold

Ville vekster


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Plukker du ville vekster for bruk til mat? Jeg vet at skvallerkål skal være veldig sunt, og jeg smakte den en gang. Jeg er litt redd for å forveksle den med hundekjeksen.

Og brennesle bruker jeg litt! Men den er kanskje litt langt ut i sesongen. Løvetann synes jeg ikke smaker så godt. 
 

Hvilke andre ville og trygge vekster spiser du nå i juni og isåfall hva bruker du det til? 

Anonymkode: 51672...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har akkurat begynt å interessere meg for dette. Anbefaler appen :spiselige vekster.

der får du opp bilder og oppskrifter. Oppdateres også, så kommer nye ting 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kendra4 skrev:

Har akkurat begynt å interessere meg for dette. Anbefaler appen :spiselige vekster.

der får du opp bilder og oppskrifter. Oppdateres også, så kommer nye ting 😊


Takk for tips :)

Anonymkode: 51672...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2020 den 18.25, AnonymBruker skrev:

Plukker du ville vekster for bruk til mat? Jeg vet at skvallerkål skal være veldig sunt, og jeg smakte den en gang. Jeg er litt redd for å forveksle den med hundekjeksen.

Og brennesle bruker jeg litt! Men den er kanskje litt langt ut i sesongen. Løvetann synes jeg ikke smaker så godt. 
 

Hvilke andre ville og trygge vekster spiser du nå i juni og isåfall hva bruker du det til? 

Anonymkode: 51672...8de

Hundekjeks og skvallerkål likner egentlig ikke spesielt mye på hverandre, annet enn selve blomstene. Og om skvallerkålen blomstrer er den uansett for gammel og trå til å være god, så da kan du like gjerne la den stå. :) 

Anonymkode: ef6f7...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...