Gå til innhold

Kalorier i hamburger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet noen ca hvor mye kalorier det er i en hamburger? Da mener jeg butikkjøpt brød og vanlig Gilde "soyapuck", ingenting annet. 

Jeg driver og slanker meg og er invitert på grillsammenkomst senere i dag. Jeg skal selvsagt være forsiktig med andre ting - droppe dressing, ikke drikke brus osv. Men har lyst å ha sånn noenlunde oversikt over hvor mange kalorier jeg får i meg av å spise burger.

Anonymkode: 6e9f3...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Last ned myfitnesspal eller lifesum så er du igang.

Anonymkode: 1dcdc...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les på pakken? Hvis du kjøper det selv står det jo kaloriinnhold på.

Anonymkode: 715f9...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er soyapuck? Det står jo oppgitt på pakka  hva det inneholder av kcal. Så avhenger det jo også om du har masse tilbehør, saus, ost osv.

Anonymkode: 7af0c...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde jeg kjøpt det selv så hadde det jo ikke vært noe problem. Jeg har en app hvor jeg registrerer mat og kaloriinntak. Men her blir maten kjøpt av vertskapet, det er derfor jeg spør. 

Soyapuck er bare et litt morsomt ord for standard Gilde burger.

TS

Anonymkode: 6e9f3...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har tilgang på pakken kan du Google produktet og finne kaloriinnhold.

Siden jeg hadde en pakke Gilde burger i fryseren så sjekka jeg nå, det er 224 kalorier i en burger.

 

Anonymkode: 23457...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker du magert kjøtt/vegetar og minimalt med dressing så er det ikke så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du ikke har tilgang på pakken kan du Google produktet og finne kaloriinnhold.

Siden jeg hadde en pakke Gilde burger i fryseren så sjekka jeg nå, det er 224 kalorier i en burger.

 

Anonymkode: 23457...1f6

Tusen takk!

Utfra hva jeg kan google så er det 250-300 kalorier i butikkjøpt burgerbrød, dvs ca 500 kalorier i èn burger, selv helt uten tilbehør. Det er mye!

TS

Anonymkode: 6e9f3...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 450 i vanlig gildeburger pluss et brød på 80 gram. Ekstremt kaloririkt for så lite mat

Anonymkode: d1253...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt i å spise en burger innimellom, men hvorfor ikke lage deg et par grillspyd med grønnsaker og rent kjøtt i stedet?  Mye diggere, og mindre kalorier 😊 

Anonymkode: a4b6f...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...