Gå til innhold

Dårlig selvtillit og selvbilde.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg hatt veldig lenge, men kunne tenke meg å jobbe med det for å få det bedre med meg selv.

Jeg ble mobbet da jeg var yngre, fikk mye kritikk hjemme og forskjellsbehandling mellom meg og søsken. Så jeg sliter med å føle meg god nok. Jeg er veldig perfeksjonistisk og er min verste kritiker. Noe som noen ganger gjør at jeg saboterer for meg selv siden jeg rett og slett er for perfeksjonistisk. Det kan bli litt sånn at jeg er redd for å komme i gang med ting fordi jeg tenker at det ikke blir bra.

Jeg sliter med å føle meg god nok og at det jeg gjør er bra. Har alltid lyst til at noen skal si det til meg. Maser ikke om det, men tenker at jeg skulle ønske at andre kunne fortelle meg at det jeg gjør er bra eller at jeg er bra.

Nå er både selvtillit og selvbilde ganske dårlig og jeg har hatt en knekk det siste året. Jeg var ferdig utdannet i fjor, men har ikke fått meg relevant jobb. Har en annen jobb, men her trives jeg ikke og synes det sliter på.

Tidligere har jeg gått til psykolog, men jeg synes ikke at det har hjulpet særlig mye på selvtillitsbiten. Lurer på om det er noe jeg kan jobbe med selv og noen har råd og tips til meg?

Anonymkode: 33fab...091

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, kanskje du kan vurdere mindfullness meditasjon. Å begynne å skrive et kjærlighetsdikt er også veldig bra. Husk at du er verdifull. Og mobbing er en uting, de er mobberne som det egebtlig er noe feil med. Prøv å legg det bak deg, vet det er lettere sagt enn gjort, men bare prøv. Og kanskje begynn med noen morsomme hobbyer. Hvis du tror på Gud så kan du begynne å be. Sender deg en stor og varm klem😇❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kunne prøvd en annen psykolog eller en coach?😊Eller har du allerede prøvd litt forskjellige.Jeg har ikke så mange gode råd å komme med.Jeg sliter med det samme selv og skulle hatt hjelp og..Jeg vil si at jeg forstår godt hvordan du har det og sende deg en god klem!❤️Du er ikke alene, og du er god nok akkurat sånn du er selvom det ikke føles sånn!Jeg håper du finner ut av ting,og finner hjelp er sted og får det bedre med og troen på deg selv!❤️Ønsker deg alt godt!

Anonymkode: 7afd7...f86

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har dessverre ikke så mange råd å komme med, men du er et nydelig menneske som kun fortjener det beste her i livet! Ha en fin dag!

Endret av Banankaka04
AnonymBruker
Skrevet

Takk for hyggelige ord.

Jeg har gått til flere psykologer og jobbet litt med selvtillit og selvbilde der, men synes ikke at jeg kommer noe videre. Fortsetter å tenke stygt om meg selv og at jeg ikke klarer ting. Synes ødelegger mye og jeg tar mye personlig og som kritikk når det ikke nødvendigvis var ment sånn. Det er litt slitsomt.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for hyggelige ord.

Jeg har gått til flere psykologer og jobbet litt med selvtillit og selvbilde der, men synes ikke at jeg kommer noe videre. Fortsetter å tenke stygt om meg selv og at jeg ikke klarer ting. Synes ødelegger mye og jeg tar mye personlig og som kritikk når det ikke nødvendigvis var ment sånn. Det er litt slitsomt.

Hva er det som får en person til å oppsøke råd på et forum med helt ukjente mennesker når de har gått til Flere psykologer, over LENGRE tid. 

Tror du virkelig, med hånda på hjertet at en helt ukjent person på et forum vil gi deg den eureka aha løsningen på problemet ditt? 

Selv har jeg ingen tro på at de virkelige utfordringene du har i livet ikke handler om dårlig selvbilde men diagnoser, fokuser heller på det, så kan du få et bedre selvbilde når du føler du får behandling for disse tingenr

Anonymkode: 4179b...a18

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som får en person til å oppsøke råd på et forum med helt ukjente mennesker når de har gått til Flere psykologer, over LENGRE tid. 

Tror du virkelig, med hånda på hjertet at en helt ukjent person på et forum vil gi deg den eureka aha løsningen på problemet ditt? 

Selv har jeg ingen tro på at de virkelige utfordringene du har i livet ikke handler om dårlig selvbilde men diagnoser, fokuser heller på det, så kan du få et bedre selvbilde når du føler du får behandling for disse tingenr

Nei, men jeg tenker at andre i samme situasjon har råd og det kan være interessant å lese om hva andre har gjort. Jeg tror jo ikke at folk her inne vil gi meg løsningen, men at det kan være verdifullt å lese om andres erfaringer.

Du vet jo ingenting om meg, men allikevel skriver du som om du gjør det. Grunnen til at jeg har gått til flere psykologer er fordi jeg har flyttet og jeg har tenkt å oppsøke psykolog igjen, men jeg ønsker også å jobbe med dette på egenhånd.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spurte hun om din mening? Nei...

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje personen har behov for å lette ting på hjertet sitt..slippe å holde ting inni seg.Ikke alle tør å snakke med venner og kjente om slike ting i frykt for å bli avvist eller sett rart på!Føltes det godt å få sagt det du ville si???

Anonymkode: 7afd7...f86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...