Gå til innhold

selvmordstanker hver dag

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg er så sliten. bare å skrive dette. spise. stå opp. pusse tenner. alt er så tungt. det gjør vondt å være i livet. men jeg vil ikke dø. jeg bare orker ikke mer. kan noen leve for meg? jeg klarer ikke ta vare på meg selv lengre, hva skal jeg gjøre? 

har ringt mental helse tlf.. hun hadde ingen råd. syntes bare synd i meg og sa at jeg kan ringe tilbake når jeg vil. llol.

Anonymkode: 455b8...575

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg!❤️Jeg vet så inderlig godt hvor vondt det føles!Sliter med det samme..Sender deg en god varm klem!!❤️Hva tenker du om å snakke med fastlegen din om å frivillig legge deg inn for en stund?

Anonymkode: 741cd...b32

AnonymBruker
Skrevet

Livet går opp og ned, og iblant virker det som om det bare går ned og ned ...

... men samtidig er det greit å huske på at uansett hvor fryktelig et uvær enn er, vil det før eller senere gå over, og solstrålenes forløsende varme vil bryte skylaget; det finnes alltid, alltid håp.

Så det å finne motivasjon for å komme gjennom de dårlige dagene vil kanskje kunne hjelpe deg og gi deg nye krefter; tror du at du kunne finne noe som du liker så godt og setter så stor pris på at dette kunne være en bedre medisin for deg enn all verdens leger?

Poenget er at du er et dyrebart, uerstattelig menneske med mange evner, og du er i stand til mer enn du er klar over; du er den eneste som kan leve livet ditt, den eneste som kan endre verden slik bare du kan gjøre det.

du_er_den_eneste.thumb.jpg.4c58b4b408486e5f29435b319e4c8d4c.jpg

Anonymkode: df765...b1a

AnonymBruker
Skrevet

❤️

Anonymkode: 9ad68...5de

Skrevet (endret)

Fine du! Nå trenger du noen å snakke med! Du skal ikke slite med dette helt aleine! Det finnes helt sikkert noen der ute som ønsker å hjelpe deg... Du skal vite at det blir bedre! Det er sikkert det siste du ville høre akkurat nå, men det er det som er sannheten... Det blir bedre! Kanskje du får en hyggelig overraskelse om ikke så altfor lenge... Gode ting kan skje når som helst... Takk for at du deler med oss... Du er modig som våger å be om hjelp, husk det! Lov meg at du snakker med noen, da...

Endret av Banankaka04
  • Liker 2
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen,

Anki, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...