Gå til innhold

Hvor trygt er Tyrkia for barn?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest engstelig mor

Min datter på ti år skal på ferie til Tyrkia sammen med faren og hans nye samboer.

Problemet er at jeg er så redd. Jeg er ikke reisevant selv, og har aldri vært i noe som kan kalles syden. Og jeg aner ingen ting om Tyrkia, annet enn hva jeg har hørt. Og det er ikke stort. :-(

Er det trygt å sende henne dit med faren? Det er en sånn pakketur etter hva jeg har forstått, de har egen barneklubb og greier. Med folk som har egne akvititeter for barna.

Er det noen som kan berolige meg? Er det evt. noe jeg bør snakke med henne om, bortsett fra å passe seg generelt, alltid ha en trygg voksen i nærheten osv.? Jeg leser jo selvfølgelig så mye skremmende i aviser fra land rundt omkring, om kidnapping og voldtekter av barn og jeg vet ikke hva... :cry:

Ferien har vært planglagt lenge, og hun gleder seg jo selvfølgelig enormt. Jeg også unner henne selvfølgelig å reise, men orker ikke tanken på å gå i to uker og være livredd for hva som kan skje... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tadetrolig

hei engstelig mor

skal si så mye som at jeg skjønner deg meget godt! men ta dte med ro. forstod at det var en pakketur med egen barneklubb så da er det bestilt på et stort familiehotell hvor det er skandinaviske guider som har satt sammen en barneklubb hvor de hele tiden arranmgerer ulike aktiviteter og passer på barna! dette er da frivillig å være med på, men veldig veldig årleit for barna- de får opplevd så mye mer,samt truffet mange andre- en fin erfaring

en annen ting er at tyrkia er av det stedet jeg har vært hvor de faktisk bryr seg om barna, kommer bort til dem og gir dem småting som cola, is sjokolade osv (tenker på i butikker restauranter osv) ellers tøyser de og tuller masse med dem, virkelig gjestfrie, der trenger du ikke bekymre deg.

en annen ting er alt det du hører, det kan skje over alt, like mye som her hjemme!

men som engstelig mor ville jeg nok ha tatt en liten prat om at hun må holde seg til faren sin eller andre fortrtolige voksne , men ikke overdriv praten slik at du skremmer henne opp..

tror du ellers skal slappe helt helt av! hun vil få en utrolig fin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engstelig mor

Tusen takk for svar. Vi har allerede hatt praten om trygge voksne, og jeg tror nok hun får det kjempefint. Har ikke signalisert noe om at jeg er redd tror jeg, men det er rart med det, er jo vant til å være i nærheten...

Satser på hun får det bra jeg. Og tusen tusen takk for svar. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man finner ikke et bedre land en Tyrkia.

Og de elsker barn! (her skal barna være med.de er ikke i "veien" som her i norden...)

Trur hun får en fin tur jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...