Gå til innhold

Johaug gruset visst OL-kravet på 10000 meter løping - flaut for de andre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ville følt det flaut tror jeg, om det kom en annen utøver fra en annen sport og gruset meg i "min" sport. Johaug har jo f eks ikke øvet like mye teknikk i løping som de som holder på med dette fast. Hun er bare rå!

Anonymkode: 1d1d8...23f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De andre? Hun sprang jo alene. 

Og bli gruset av noen som er topptrent og også løper som trening, tror det er helt greit. I tillegg er hun jo i en egen klasse i sin idrett. 

Anonymkode: 09444...91d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sprang alene ja, men svært få andre i Norge som er i nærheten. Satt hun ikke rekord forrige gang tro?

Hun er jo helt rå! Det er bare litt rart at det faktisk er mulig å være bedre enn nær sagt samtlige andre,  andre som bare gjør dette.

Anonymkode: 1d1d8...23f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg synes ikke de skal være flau. Langrenn og løping er begge kondisjonsidretter. De som driver med langrenn løper også en god del. Teknikk har mindre å si enn rå kondis. 

Langrennsløperne har HELT andre treningsvilkår enn løperne. Langrenn får veldig, VELDIG mye mer midler enn friidrett. Langrennsløpere gjør det som oftest på heltid. Løpere gjør det som oftest på hobbybasis og har jobb i tillegg. 

Anonymkode: 2883d...7f4

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg klarer ikke ha respekt for doptatte utøvere. Selv om jeg tror hun mest sannsynlig snakket sant i den saken, misliker jeg den totale ansvarsfraskrivelsen. Hun hadde selv ansvaret for å sjekke hva hun smurte seg inn med, og det sto tydelig på pakken. 

Anonymkode: f34b2...df1

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Langrennslandslaget trener ca 30% løping, og Johaug har trent spesifikt for 10k før Impossible games. I tillegg har hun ekstremt O2-opptak, så vil ikke si det er flaut for løpere i Norge. Som du sikkert skjønner (fordi hun løp alene) så er det for tiden ingen norske kvinner som satser på denne distansen.

Anonymkode: 47a19...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde hun holdt på med curling til vanlig for så å utmerke seg som den raskeste innen løping, kunne det kanskje vært flaut. 

Jeg vil si langrenn er mer utfordrende enn løping, så synes det ikke er så rart at hun er raskt. Hun har jo vanvittig god kondis. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke ha respekt for doptatte utøvere. Selv om jeg tror hun mest sannsynlig snakket sant i den saken, misliker jeg den totale ansvarsfraskrivelsen. Hun hadde selv ansvaret for å sjekke hva hun smurte seg inn med, og det sto tydelig på pakken. 

Enig med deg. Har fått avsmak for denne idrettsutøveren.

Anonymkode: eb3e2...be0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var ikke OL-kravet, men kravet til VM i fjor - fort var det uansett. Nå tror jeg nok Johaug er den kvinnelige idrettsutøveren i Norge med best kondisjon, uansett idrett og skiløpere løper jo en del, da.

Anonymkode: 6fcd0...88b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Har null respekt for den dama der.

Anonymkode: c79a2...1db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle dere som nevner doping, hun ble ikke tatt for å ha dopet seg bevisst, men for å ha fått i seg et ulovlig stoff; det er to forskjellige ting. 

Anonymkode: 16ad8...4be

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt veldig bra, men nesten et og et halvt minutt bak norgesrekorden fra 1987.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det må være litt flaut, eller en utfordring for de som driver med friidrett. Det sier også noe om at Norge prioriterer langrenn veldig høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle dere som nevner doping, hun ble ikke tatt for å ha dopet seg bevisst, men for å ha fått i seg et ulovlig stoff; det er to forskjellige ting. 

Jepp. De dømte henne for det de kunne bevise. 
Saken er og blir såpass spesiell, at det vil hefte med henne ut karrieren. Det er kanskje synd for henne, men Nordmenn har mye stolthet knyttet til renhet i sport, og det er ingen som forstår hvordan situasjonen som de hevder skjedde,  kunne skje.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hun er over runden bak norgesrekorden på 10 000, men for all del det er en god tid. 

Det er ikke å stikke under en stol at hun gjør en bra figur, men hun er et multitalent som gjør at hun hadde hevdet seg i hvilken utholdenhetsidrett som helst hun har satset på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 12.6.2020 den 14.40, AnonymBruker skrev:

Det er historien som presenteres, ikke nødvendigvis sannheten.

Anonymkode: 637ef...33a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2020 den 14.40, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at du tar feil, men ville du uten videre godtatt denne unnskyldningen om det kom fra en utøver med annen nasjonalitet? F.eks. en russer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jdz skrev:

Jeg sier ikke at du tar feil, men ville du uten videre godtatt denne unnskyldningen om det kom fra en utøver med annen nasjonalitet? F.eks. en russer? 

Jeg tror ikke at Johaug har gjort mer enn hun er dømt for, og det er veldig forståelig at hun stoler på legen. 

Når det er sagt er jeg irritert over at hun ikke tar noe som helst ansvar.

Det er som sagt forståelig at hun stolte på legen, men reglene er soleklare: det er hennes personlige ansvar å ikke bruke ulovlige stoffer. Man kan ikke delegere det ansvaret til en lege. Sånn må reglene være, ellers blir det for enkelt å jukse. 

Det ville vært uheldig for ryktet til norske løpere om hun satset på løping. Folk er veldig kjappe til å mistenke doping i den idretten, og nyansene forsvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Isambard skrev:

Jeg tror ikke at Johaug har gjort mer enn hun er dømt for, og det er veldig forståelig at hun stoler på legen. 

Når det er sagt er jeg irritert over at hun ikke tar noe som helst ansvar.

Det er som sagt forståelig at hun stolte på legen, men reglene er soleklare: det er hennes personlige ansvar å ikke bruke ulovlige stoffer. Man kan ikke delegere det ansvaret til en lege. Sånn må reglene være, ellers blir det for enkelt å jukse. 

Det ville vært uheldig for ryktet til norske løpere om hun satset på løping. Folk er veldig kjappe til å mistenke doping i den idretten, og nyansene forsvinner. 

Det som gjorde at jeg mistet respekt for henne, var ikke egentlig denne leppekremen, men at hun gikk hardt ut mot Sundby og var krystallklar på at det var utøverens personlige ansvar. Men når det plutselig gjaldt henne selv, var det visst ikke det allikevel ... 

Nå har hun uansett sona ferdig, så selve dopingen gidder jeg ikke å bruke mer tid på, men jeg mistet respekten for henne da hun ikke tok på seg det ansvaret hun tidligere hadde vært så klar på at var utøverens.

Anonymkode: c12b6...4b0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...