Gå til innhold

Date en arbeidsnarkoman

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 12.6.2020 den 20.18, AnonymBruker skrev:

Du høres veldig bitter ut. Jeg veit om flere som er i sånne forhold, freelancere som har sykt hektiske perioder, ofte er begge to travle, men legger seg sammen om natta likevel. Koselig det vel, å ha noen å komme hjem til og prate med? For meg er det usexy med folk som er for needy og prøver å sette kjepper i jula for andres ambisjoner. Forhold blir man helt garantert lei av uansett om det er det eneste man har "gående". Det er ikke nødvendig å være sammen til alle døgnets tider i min mening.

Anonymkode: 07ea7...b68

Har aldri skjønt greia.. Man kan jo bli syk eller miste noen man er glad i når som helst, og da betyr ikke jobben nada. Er ikke sånn at man får med seg jobben eller pengene i graven. Man får som regel et klapp på skuldra og blomster den dagen man eventeult blir pensjonist. Vil heller ha en partner som vet å nyte livet og som jobber for å leve, ikke motsatt.

Anonymkode: 0a4b5...3f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke aktuelt for meg. Det er derfor xen min er x. Flott mann, vi har barn sammen, men jobbingen ødela "sam"livet. Det var ensomt, og all økonomisk trygghet i verden kunne ikke rette opp den ubalansen. 

Jeg er alene med barna, begynte på scratch. Har de 95%. Han jobber. 

Anonymkode: 842ec...ca8

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri skjønt greia.. Man kan jo bli syk eller miste noen man er glad i når som helst, og da betyr ikke jobben nada. Er ikke sånn at man får med seg jobben eller pengene i graven. Man får som regel et klapp på skuldra og blomster den dagen man eventeult blir pensjonist. Vil heller ha en partner som vet å nyte livet og som jobber for å leve, ikke motsatt.

Ja, men jobbing er for 99% en nødvendighet for å muliggjøre andre ting i livet, om så på sikt. De aller færreste jobber 15 timers dager hele livet, men det er ganske vanlig for en del yrkesgrupper å legge inn støtet i en periode i livet slik at man kan nyte godt av det senere. Det er en utbredt oppfatning at man ikke får med seg jobben eller pengene i graven, og til dels kan jeg være enig i det. Jobben gjør deg kanskje ikke lykkelig sånn sett, men det å ha stabil jobb og god økonomisk sikkerhet gjør livet litt enklere senere. 

Anonymkode: b8ebd...ab0

• Liker 1
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Spørs hvor du kommer fra her i livet. Jeg fikk min første ordentlige jobb når jeg var 30 (jeg var ikke det man kaller en produktiv borger av samfunnet før det), ingen arv som ventet på meg, hull på CV'en på størrelse av Afrika og eide  heller ikke noe eget.

Jobbet 24/7 i 8 år nå og fikk de store pengene, eget hus og nå lener jeg meg på oppsparte penger siden bedriften jeg jobbet i gikk duken nå i august. Vil si at jeg har det LANGT bedre enn Ola og Kari som la inn minimum innsats og klarte knapp å dekke de månedlige utgiftene. Den trygthetten jeg har nå er ikke noe NAV kan sørge for.

Selvfølgelig har man det brukbart her i livet så gidder man ikke gjøre et ekstra innsats og da er det du sier en valid livsfilosofi.

Anonymkode: 25a9d...9ca

• Liker 1
Skrevet

jeg er i en situasjon der jeg har stiftet firma, og studerer økonomi i tillegg.er kvinne, ingen barn. kjæresten min er temmelig misfornøyd. vi ses hver helg, og  en ettermiddag/kveld i ukedagene.

han stresser meg mer og mer med å være så needy. jeg er sikkert en bitch, men kjenner at jeg er sliten og vil ut av forholdet.folk er ulike🙁for meg er det ok, mens han er misfornøyd

Anonymkode: 8343c...3a3

• Liker 1
Skrevet
På 12.6.2020 den 20.18, AnonymBruker skrev:

Du høres veldig bitter ut. Jeg veit om flere som er i sånne forhold, freelancere som har sykt hektiske perioder, ofte er begge to travle, men legger seg sammen om natta likevel. Koselig det vel, å ha noen å komme hjem til og prate med? For meg er det usexy med folk som er for needy og prøver å sette kjepper i jula for andres ambisjoner. Forhold blir man helt garantert lei av uansett om det er det eneste man har "gående". Det er ikke nødvendig å være sammen til alle døgnets tider i min mening.

Anonymkode: 07ea7...b68

Brukeren høres ikke bitter ut i det hele tatt, men sier det som det er.

Anonymkode: 0929a...bf2

• Liker 1
Skrevet

Ts her med en liten oppdatering.

vi har ikke møttes på en god stund, interessen min for han dalte i takt med lite kommunikasjon og unnskyldninger om styremøter og ekstra jobbing pga ferie. 
Veldig synd,for han var den eneste jeg har likt veldig godt på lenge. Så for meg en fremtid med han og den hadde sikkert blitt veldig fin om jeg hadde taklet jobbmengden hans. 

Respekterer hans valg om å prioritere jobben selvfølgelig,jeg hadde aldri kommet til å krevd at han hadde redusert den. Men jeg kjente med meg selv at dette funker ikke for meg,så da var det best å gå videre alene.

Anonymkode: 9203f...22e

• Liker 1
Skrevet

Mannen min jobber mye, reiser mye i jobb også. 
Jeg er mye alene med barna, men jeg har jo valgt dette livet selv og trives med det. Syntes det er deilig når han er ute å reiser også - da koser jeg og barna oss litt ekstra med take away, filmer osv. Og jeg bruker tid på meg og mitt. Når han er hjemme så bruker vi mye tid sammen, vi får tid til å savne hverandre og å sette pris på hverandre, og har alltid masse digg sex når han kommer hjem 🥳 Føler egentlig at vi holde litt liv i kjærleiken på den måten også. Jeg holdt på å bli sprø da coronagreiene var som værst og han var hjemme hele tiden 🤣🙈 Elsker å savne han, faktisk. Vi sender flørtende meldinger, sexy bilder, i det hele tatt .. 

Anonymkode: ffb49...319

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min jobber mye, reiser mye i jobb også. 
Jeg er mye alene med barna, men jeg har jo valgt dette livet selv og trives med det. Syntes det er deilig når han er ute å reiser også - da koser jeg og barna oss litt ekstra med take away, filmer osv. Og jeg bruker tid på meg og mitt. Når han er hjemme så bruker vi mye tid sammen, vi får tid til å savne hverandre og å sette pris på hverandre, og har alltid masse digg sex når han kommer hjem 🥳 Føler egentlig at vi holde litt liv i kjærleiken på den måten også. Jeg holdt på å bli sprø da coronagreiene var som værst og han var hjemme hele tiden 🤣🙈 Elsker å savne han, faktisk. Vi sender flørtende meldinger, sexy bilder, i det hele tatt .. 

Anonymkode: ffb49...319

ja! dette🤗🤗🤗sånn ville jeg hatt det også. kan ikke fordra å gå oppå hverandre. men hva gjør du når han pensjonerer seg🤔eller da har du gjerne skilt deg😂

Anonymkode: 8343c...3a3

Skrevet

Dagens kvinner er bortskjemte,skjerpings!!!!!!!!!

Anonymkode: cc4c6...b9c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...