Gå til innhold

Barneønske med eggdonasjon


Gjest Mumlehumle

Anbefalte innlegg

Gjest Mumlehumle

Da begynner jeg på progynova i morgen. Kjenner det er både godt og vondt å starte igjen. Vondt fordi vi ikke har hatt hell med oss. Godt fordi vi kanskje har funnet ut hvorfor det ikke har gått og kan endelig gjøre et nytt forsøk etter å ha ventet leeenge på at grensene skal åpnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mumlehumle skrev (31 minutter siden):

Da begynner jeg på progynova i morgen. Kjenner det er både godt og vondt å starte igjen. Vondt fordi vi ikke har hatt hell med oss. Godt fordi vi kanskje har funnet ut hvorfor det ikke har gått og kan endelig gjøre et nytt forsøk etter å ha ventet leeenge på at grensene skal åpnes. 

Fullt forståelig at du er ambivalent og er redd for å få for høye forhåpninger. Jeg håper og holder en knapp på at startdag med progesteron er den avgjørende endringen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle
Neutral90 skrev (1 time siden):

Fullt forståelig at du er ambivalent og er redd for å få for høye forhåpninger. Jeg håper og holder en knapp på at startdag med progesteron er den avgjørende endringen 🤞

Tusen takk. Du er god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mumlehumle skrev (På 19.6.2021 den 5.57):

Kun eggene som er donert. Eggene vi fikk ble befruktet februar i fjor. Ble gravid da men mistet i uke 6. Så nå skal jeg få satt inn en eskimo. 

Hvorfor kaller du egg på frys for eskimo? Jeg antar at du vet at ordet betyr: «Den som spiser rått kjøtt»?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle
Hulderen skrev (1 time siden):

Hvorfor kaller du egg på frys for eskimo? Jeg antar at du vet at ordet betyr: «Den som spiser rått kjøtt»?

Det har jeg ikke tenkt over. Bare lagt meg bemerke til at mange ivf'ere kaller det for eskimo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mumlehumle skrev (1 time siden):

Det har jeg ikke tenkt over. Bare lagt meg bemerke til at mange ivf'ere kaller det for eskimo. 

Ok, dette var første gang jeg så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (3 timer siden):

Ok, dette var første gang jeg så det.

Veldig vanlig i IVF-verden. 

@Mumlehumle krysser alt jeg har for dette innsettet!! Og likte veldig godt sitatet 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig å.kalle fryseegg for eskimo, ikke fordi det er kjøttetende men fordi det kommer fra fryseren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 time siden):

Veldig vanlig å.kalle fryseegg for eskimo, ikke fordi det er kjøttetende men fordi det kommer fra fryseren ;)

Veldig merkelig, siden «eskimo» er like negativt ladet som «neger».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Mumlehumle

Da blir det innsett om 1 uke. Begynner på progesteron i morgen. Skal gå på det en dag ekstra enn det som er vanlig.  Håper det som skal til for å få drømmen om baby oppfylt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Mumlehumle

Ja håper det klaffer, men liker ikke at jeg har sterke og konstante menstruasjonssmerter. Føler meg konstant anspent i nedre del av magen. Da jeg tok flytoget i Helsinki på vei hjem fikk jeg skikkelig krampe som var skikkelig vond. Så disse smertene bekymrer meg og jeg har ganske høy smerteterskel. I helgen skal vi på hyttetur med noen frem til tirsdag. Så denne gangen blir det ikke testing før testdatoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mumlehumle skrev (11 timer siden):

Ja håper det klaffer, men liker ikke at jeg har sterke og konstante menstruasjonssmerter. Føler meg konstant anspent i nedre del av magen. Da jeg tok flytoget i Helsinki på vei hjem fikk jeg skikkelig krampe som var skikkelig vond. Så disse smertene bekymrer meg og jeg har ganske høy smerteterskel. I helgen skal vi på hyttetur med noen frem til tirsdag. Så denne gangen blir det ikke testing før testdatoen. 

Dette kan jo også være et godt tegn!  Jeg hadde mye menssmerter med første graviditeten min, helt fra innsettet nesten. Og kunne være sterke menssmerter. Så jeg tolker dette positivt🤞💗 Kos deg på hyttetur! Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du viser enorm viljestyrke, altså 😅 hvor henter du det fra? 🤪 

Dette kan absolutt være gode tegn :) håper veldig på det beste 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mumlehumle
Waldfee skrev (8 timer siden):

Dette kan jo også være et godt tegn!  Jeg hadde mye menssmerter med første graviditeten min, helt fra innsettet nesten. Og kunne være sterke menssmerter. Så jeg tolker dette positivt🤞💗 Kos deg på hyttetur! Krysser fingrene!

Er redd det bare er medisinene som gjør det. Er glad vi skal på hyttetur med gode venner. Det hjelper på ventetiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle
Neutral90 skrev (8 timer siden):

Du viser enorm viljestyrke, altså 😅 hvor henter du det fra? 🤪 

Dette kan absolutt være gode tegn :) håper veldig på det beste 🤞

Nå har jeg ventet ett år på ny innsetting, så det er deilig å være i gang igjen. Tross symptomene som medisinene gir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle

Uff var så dum å tok en test i dag som selvfølgelig var negativ. Så da gikk det ikke denne gangen heller. Blir gal av dette. Få bruke dagen på å deppe fra meg slik at jeg blir klar for å reise i morgen. Livet er urettferdig altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( fader altså, det er ingen rettferdighet i dette i det hele tatt. Stor klem fra meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...